• This topic is empty.
Rodoma 14 įrašų - nuo 1 iki 14 (viso: 14)
  • Autorius
    Įrašai
  • #148485
    Anonimas

    Šiandien (04.10) skraidėm pas Gęstą Molėtuose. Turėjome nelabai malonų nutikimą, apie kurį norėčiau papasakoti visiems. Pats nemačiau, todėl remsiuosi liudininkų parodymais.

    Pradėjome šiek tiek prieš dvyliktą. Pirmas startavau aš, surinkau ant troso apie 500m,
    nusivijau termiką, bet nesėkmingai, ir turėjau leistis už 3 km nuo starto. Antras startavo Gęstas. Vėjas buvo šoninis. Keliukas, kuriuo važiavo pasyvinis išvilktuvas, iš abiejų pusių vietomis apaugęs krūmais, be to jis daro nedidelį ‘zigzagą’. Valera sėdėjo prie vairo, Jura – operatorius.

    Nežinau kas kaltas – vėjas, kelio vingiai ar operatorius, bet Gęstas pakilo į 20-30 m aukštį ir toliau nekilo. Norėdamas išlaikyti trosą virš kelio jis turėjo gan smarkiai pakreipti sparną į dešinę. Kai nutarė ištiesinti, sparnas labai stipriai metėsi į kairę ir pasisuko pavėjui, tolyn nuo išvilktuvo. Trosas užsikabino už medžių ir ėmė Gęstą traukti atgal. Neturėdamas ką daryti (apsisukti praktiškai neįmanoma, o atsikabinimas atsidūrė kažkur už nugaros), Gęstas užtraukė valdymą iki pilno srauto nutrūkimo. Sparnas, buvęs jau gerokai priekyje, žinoma grįžo atgal, ir Gęstas atleido valdymą grįždamas į normalų režimą. Bet trosas toliau jį laikė. Todėl Gęstas vėl nutraukė srautą, po to vėl leido sparnui skristi. Ant trečio paleidimo kaip tik ir pasiekė žemę.

    Viskas baigėsi labai laimingai, nes žemė pasitaikė kaip tik tuo metu, kai žemėjimas buvo minimalus. Po to pora valandų nuiminėjome parašiutėlį nuo televizinės antenos stiebo. Geriausias laikas pasibaigė, taigi, niekas nesuskrido. Nors diena atrodė daug žadanti. :(

    Mano išvados: Tokioje situacijoje buvo būtina kirsti trosą. Deja, prie išvilktuvo nebuvo peilio. Visiems ne kartą buvo sakyta turėti priemones troso kirtimui, bet visi kažkaip į tai žiūri nerimtai. Kol patys nepatenka į panašią situaciją.

    Georgas

    #155361
    narunas

    Gerai kas gerai baigiasi!
    Noreciau keleta klausimu paklausti:
    1. Koks buvo prisikabinimas tarp parasparnio/kedes ir troso? Idomu kodel jis negalejo atsikabinti. Ar butu buvus galimybe nupjauti visa “sistema” su taip vadinamu “kabliniu peiliu” (hook knife)?
    2. Ka vairuotojas/operatorius dare siuo atveju? Greiciausiai sustojo pamate sia situacija, ar butu buve praktiska “atleisti” trosa, kad lakunas butu tik vejo prilaikomas.?

    Sutinku pilnai su jusu nuomone apie troso kirtikli, kiek tariausi su operatoriais/lakunais is kitu saliu, niekas net negalvotu kilti be kirtiklio. Paciam teko praleisti savaites kol pagaliau padariau viena gerai veikianti ant savo isviltuvo….bet as tikrai neplanuoju troso naudoti. Spectra siuo atveju man butu geriausias parisinkimas.
    Narunas

    #155420
    Anonimas

    Matau, liko netasakytų kalusimų. Pabandysiu atsakyti.

    Atsikabinimo sistema buvo tokia kokią naudoja dauguma mūsų pilotų, daryta Briedžio – 2 medžiaginės juostelės, su virvute ir metaliniu fiksatorium. Pastebėjau tik, kad pas Gęstą ji ilgesnė nei pas mane. Atsikabinti buvo sunku, nes rankenėlė kartu su viskuo nuėjo už nugaros. Laiko buvo mažai, o Gęstas nenorėjo paleisti vairų.
    Tokioje situacijoje sunku susigaudyti kas vyksta.

    Pilotui nupjauti atsikabinimo nebuvo jokios galimybės, nes nebuvo tam laiko. Be to surasti atsikabinimo juosteles būtų buvę dar sunkiau, nei rankeną.

    Operatorius atleido stabdį, bet to neužteko. Būgno inercija ir už medžio užsikabinęs trosas sudarė didelį įtempimą. Beje, trosas – sintetinis, jį nupjauti būtų užtekę paprasto peilio, jei operatorius būtų jį turėjęs ir tam pasiruošęs.

    Georgas

    #155421
    Anonimas

    >Operatorius atleido stabdį, bet to neužteko. Būgno inercija ir už medžio užsikabinęs trosas sudarė didelį įtempimą. Beje, trosas – sintetinis, jį nupjauti būtų užtekę paprasto peilio, jei operatorius būtų jį turėjęs ir tam pasiruošęs.

    vargu ar isheitu nupjauti trosa ish operatoriaus pozicijos (vos pasiekiamas bugnas, ka jau ten trosas), geriausiu atveju reiktu ishlipti, apibegti mashina ir tada pjauti. Jei, Vytai, butum dirbes su ishvilktuvu butum ta pastebejes.

    #155422
    Anonimas

    Nezinau ,perskaiciau viska ir galvoju negi neimanoma rasti vietos kur paprasciausiai nera sone medziu tai yra paprasciausiai ir saugiau taigi ne man jums aiskinti saugumas tai manau turetu biti pirmije vietoje o ne rezultatai.
    Man primena pati mane kai pradejau skraidyti lekiau kur tik skrenda kilau kur tik kele nuuuuuuu ir paskui klizma gavau ir apsiraminau! tai gerai kad viskas laimingai !
    O kas kaltas tai manu tik pasirinkta vieta ar ne taip?

    #155427
    Anonimas

    Taip, pasiekti trosą operatoriui būtų sunku. Matyt, reiktų giljotinos.

    Dėl periežasčių galima ginčytis. Surasti kelią be medžių, laidų, tiesų ir dar pagal vėjo kryptį Lietuvoje sunku.

    Gestas po to karto pasidarė atsargesnis ir jau nebelekia kaip akis išdegęs. Nejaugi kiekvienas turi kartą sudalyvauti kad apsiramintų ir pradėtų klausyti, ką kiti sako? (Aš lygiai taip pat dariau :)

    Beje, Gegužės viduryje Valkininkuose numatoma išvilktuvų apžiūra, kurios metu bus išduodami pažymėjimai išvilktuvams ir operatoriams.

    Georgas

    #155435
    martynas

    Idomia tema palietei…

    Ar yra paruoštos taisykles ir kriterijai, reglamentuojantys įvairios skrydžių technikos tinkamumą ekspluatacijai. Reiktu juk “sertifikuoti” ne tik išvilktuvus, bet ir sparnus, pakabas, parašiutus – žodžiu visą įrangą susijusią su skrydžių saugumu.

    Georgas parašė:

    > Beje, Gegužės viduryje Valkininkuose numatoma išvilktuvų
    > apžiūra, kurios metu bus išduodami pažymėjimai išvilktuvams
    > ir operatoriams.
    >
    > Georgas

    #155436
    Anonimas

    > Reiktu juk “sertifikuoti” ne tik išvilktuvus, bet ir sparnus, pakabas,
    > parašiutus – žodžiu visą įrangą susijusią su skrydžių saugumu.

    Zhiurek neprisikarksek bedos… :)
    Geriau palikti patiems pilotamas “sertifikuoti” savo asmeninine iranga, o ne kokiam “specialistui” – aviacijos veteranui. Paskui, kad netektu visa sezona sedeti ant zhemes, vien todel, kad dar gerai atrodantis mylimas sparnas kazhkam pasirode itartinai.

    #155437
    Anonimas

    Antanas parašė:

    > Zhiurek neprisikarksek bedos… :)
    > Geriau palikti patiems pilotamas “sertifikuoti” savo
    > asmeninine iranga, o ne kokiam “specialistui” – aviacijos
    > veteranui. Paskui, kad netektu visa sezona sedeti ant zhemes,
    > vien todel, kad dar gerai atrodantis mylimas sparnas kazhkam
    > pasirode itartinai.

    Zhinai, geriau ant zemes, nei po zeme… O bijantiems, kad ‘isbrokuos’ be pagrindo reiketu ivesti kazkokia apeliaciju procedura. As asmeniskai manau, kad jei koks Briedis ar Zhenia (kas ten dar gali tikrinti iranga?) isbrokuos iranga, tai tikrai ta iranga ‘mirusi’ ir skraidyti pavojinga.

    Gedas

    #155438
    Anonimas

    Visą standartinę įrangą turi sertifikuoti gamintojas arba jo įgaliotas atstovas.
    Lietuvoje reikia sertifikuoti tik pačių gamintą įrangą, kuriai priklauso išvilktuvai. Valkininkuose pirmoje eilėje bus sprendžiami klausimai dėl kelių policijos.

    Georgas

    #155439
    martynas

    Teisybe – nemanau kas is pilotu ryztusi isigyti pvz. nesertifikuota sparna pagal AFNOR/DHV/etc. Esme tame, kad LAIKAS daro pakitimus, ir net saugus sertifikuotas sparnas kazkada tampa “opeliu” :)

    Na gerai… gal be reikalo as cia keliu tokiu klausimus – siame sporte “kiekvienas uz save” turi galvot…

    Georgas parašė:
    >
    >
    > Visą standartinę įrangą turi sertifikuoti gamintojas arba jo
    > įgaliotas atstovas.
    > Lietuvoje reikia sertifikuoti tik pačių gamintą įrangą,
    > kuriai priklauso išvilktuvai. Valkininkuose pirmoje eilėje
    > bus sprendžiami klausimai dėl kelių policijos.
    >
    > Georgas

    #155440
    Anonimas

    Beje, Briedis numatytas į saugumo komisiją ir turės teisę pareikšti savo žodį dėl įrangos saugumo. Bent jau per varžybas, kur už skrydžio saugumą atsakomybę prisiima organizatoriai, jis galės neleisti naudoti akivaižiai netinkamos įrangos. Tikrinimo taisyklės yra žinomos, galvojama ir apie įrangos tikrinimui įsigijimą.

    Georgas

    #155441
    Anonimas

    rebiatros,kodel pamirsote piloto atsikabinimo mechanizmo vaidmeni sioje situacijoje ? Gal but sios problemos sprendimas slypejo pacioj sio ivykio pradzioj,kai staigus ir greitas atsikabinimas nuo troso leidzia isvengti sekanciu nemalonumu ? Kas is jusu naudoja dantini(burnini)atkabinimo mechanizma-pasidalinkite nuomonemis.
    rbt

    #155442
    narunas

    Idomu… dar keletas klausimų jei nieko prieš….

    Yra yahoo forumas, panašus į ši, kur galima tuos pačius klausimus iškelti, ir jie, žinoma, nėra “unikalus”, Molėtų situacija žinoma buvo pakartota bent keletą kartų prieš tai kur nors pasaulyje.

    http://groups.yahoo.com/group/skysailingtowing/

    Musų pačių situacija gal kiek panaši, bus atrodo ar namų ar medžiu šalia tempimo lauko kurie gali buti problematiški. Olandai ir vokiečiai užstato “PVC” vamzdžius del visa ko, jei virvė užsikabintu, tai bent nuslystu lengviau.

    Dėl atsikabinimo… Atrodo, kad pats trikampis, vedantis į atsikabinimo taška yra panašus į mano, tai gal ir reikes ką pergalvoti… Kur jus užkabinate virvute, su kuria valdote atsikabinimą?, Aš pakabinu ją ant vieno iš pagrindinių karabinų, kurie laiko sparną, tada visada žinai kur ji yra.

    Del giljotinos. Prancuzas draugas čia, labai patyres lakunas, atsisakė net kalbetis apie tempima jei aš nepadarysiu jam giljotinos, kuri VEIKIA. Taip pat atsakė ir olandas ir australas ir vietinis asas… turejau padaryti kertančią giljotiną, kad ir iš kelių kartų. Virvutę visada galima supinti atgal, stuburą kiek sunkiau…..

    Sėkmės, ir dar karta sveikinu su fantastiškais skrydžiais šį pavasarį.

    Narunas

Rodoma 14 įrašų - nuo 1 iki 14 (viso: 14)
  • Prisijunkite, jei norite atsakyti į šią temą.