- This topic is empty.
-
AutoriusĮrašai
-
2004 16 birželio @ 19:23 #148982Georgas
“Skrydyje” galite paskaityti oficialias technikos ir saugumo komisijos isvadas del atsitikimo Panevezio taures metu (wordo doc failas padetas i dokumentu skyriu):
http://www.skrydis.lt/files/protokolas0401.doc
G.
2004 16 birželio @ 19:38 #158404Termikkad linkas neveikia ?
2004 16 birželio @ 19:41 #158405TermikPardom suveike
2004 30 birželio @ 22:20 #158434Anonimasble ble, dar mokomojo skrydio metu… nu nx, o parasparnio bukle… , juk taip teoriskai neturetu atsitikti? Ir tos isvados, nenustebciau kad saliskos, saviakai.. o kur pamokos ateiciai, kitiems? Noretusi tiket, kad taip nera, bent jau, kad ne is to pigumo, kur suzinai praktikos ir tave priziuri tiek uz kiek moki… nesutaupysi…
2004 1 liepos @ 07:05 #158435DaliPritariu.Ką reiškias mokomasis skrydis?Ar pilotas turėjo raciją ir žodis žodin klausė Ženio patarimų?Kas turėjo apsaugoti jį nuo klaidų?
Gal reikėtų mokėti po 1000 Lt kursams, bet dirbti asmeniškai, o ne su 5 pilotais iš karto.
Kam reikalingas atsarginis parašiutas jei niekas nemoko ,kaip juo naudotis?Per kursus tikrai niekas tyčia nebando jų skleisti.Tik teorinės žinios..Jis skleidžiasi per 3-4 sekundes…Per 200m.turėjo išsiskleisti.
Dar klausimas.Kokią atsakomybę neša pats intruktorius, kuris vykdė mokamąjį skrydį..Suk devynios su atsakomybę, kokias išvadas iš to padarė?
Šnekant apie komisijos darbą, tai išvados tikrai šališkos. Ir taškas.
Nebuvau ,negaliu teigti, kad teisus ..bet savo išvadas pasidariau…..2004 1 liepos @ 08:39 #158437AnonimasNa,rebiatos,burbuliuojate jus tai nevisai rimtai – pilotas nekaltas,aplinka kalta…Kuo nepatenkinti ? Sumoketais pinigais ar demesio stoka ? Neteko pastebeti,jog Zenia savo mokiniu atzvilgiu butu abejingas ir nepastabus.
Pateikite prasom geresnius ir blogesnius vadovu pavyzdzius,jei imates tokiu ivykio vertinimu.2004 1 liepos @ 10:27 #158439GeorgasKaip komisijos, rasiusios isvadas, narys, atsakau visiems diletantams, kurie vadovaujasi ne logika ir faktais, o gandais ir prietarais:
Kad ir koks geras butu instruktorius, technika ar mokymo metodika, skrenda ir valdo aparata zmogus. Jis, deja, neisvengiamai daro klaidas. Mokslai skirti tam, kad tu klaidu isvengti, ar bent jau kad pasekmes butu kuo mazesnes. Bet kokia zmogaus veikla yra susijusi su didesne ar mazesne rizika, o aviacijoje – ypatingai. Kiekvienas skraidantis (o taip pat nardantis, laipiojantis po kalnus, ar kt.) turi suprasti, kad yra nelygi nuliui tikimybe pakliuti i sudetinga situacija, kur nuo zmogaus patrities ir sugebejimu tiesiogiai priklauso jo sveikata ar gyvybe.
Komisijos, nagrinejancios nelaimingus atsitikimus, uzduotis – issiaiskinti, ar nebuvo pazeistos nustatytos taisykles, ar nebuvo nusikalstamo aplaidumo, ar del finansininiu ar kitu interesu nebuvo paaukotas saugumas, ir ka daryti, kad tokie atvejai nesikartotu ateityje.
Autoritetingai pareiskiu, kad Panevezyje visi saugumo reikalavimai buvo pilnai ivykdyti 100%. Sparnas ir kita skrydzio technika buvo geros bukles ir tinkama naudoti pilotui-mokiniui. Atsarginis parasiutas buvo vietoje, geros bukles ir paruostas naudojimui. Tai, kad mokinys juo nepasinaudojo, grynai zmogaus klaida, jis neivykde tiesioginio instruktoriaus nurodymo.
Atsitikimas sukele ne viena piloto klaida, o daug klaidu, daromu viena po kitos. Deja, tai nera retas reiskinys. Viena yra sedeti prie kompo ir spaudyti mygtukus, visai kas kita – teisingai elgtis krentant is dangaus ir zinant, kad turi vos kelias sekundes kazka padaryti. Vieni zmones tokioje situacijoje mobilizuojasi ir kovoja uz savo gyvybe, kiti – tarsi suakmeneja ir nieko nedaro, ar daro kazka nesamoningo.Kitu saliu instruktoriu rekomendacija – per SIV kursus ismesti atsargini, sako, tada lengviau buna, kai is tikruju jo prireikia. SIV kursus reikia atlikineti virs vandens dideliame aukstyje, Lietuvoje kol kas tai suorganizuoti neiseina, nors ideju ir yra. Reikia vaziuoti i Turkija ar, pavyzdziui, i Annecy. Tam pilotas turi tureti jau nemaza patirti. Taip kad visada lieka nedidele tikimybe, kad pakliusi i situacija, kuriai nesi pasiruoses.
Visi abejojantys, pakalbekite su Egidijum, tegul jis pats pasako, kas buvo, kaip jam atrodo.
LSPSF vardu –
Vytautas Grigoraitis, viceprezidentas
2004 2 liepos @ 06:20 #158443DaliIlgas ir graudus atsakymas…visais punktais kaltas pilotas.
Pasirodo, kad mokomieji skrydziai nieko nesiskiria nuo iprastiniu, kad pakiles mokinys gali remtis tik savo teorinemis ziniomis ir iprastine praktika, kad ore mokinio veiksmus galima itakoti tik su ruporu nuo griesnos zemes…Tiek jau to.Vis tiek aciu uz jo ekscelencijos vicepresidento atsakyma.
Konstruktyvus pasiulymas.Turime 3 motorines ivairiu galingumu valtis, atstovaujame sportini kluba ,turinti leidima plaukti.Vieta-100 km nuo Vilniaus.Keliame norinciu su paraseilu.Tvirtinkite keltuva ir pirmyn.
Nezinau kokios aukscio direktyvos, atsarginio par.mokomajam skleidimui, bet manau turetu pakakti 250m (60 sek), krintant 6 m/s.
Tai bus realus mokymas , o ne isvadose numatytas lengvas pamokslas apie atsarginio naudojima.
Bet cia tik “diletanto” sapaliojimai apie aukstesnio saugumo lygio uztikrinima.2004 2 liepos @ 09:01 #158444GeorgasAciu uz konstruktyvu pasiulyma. Galbut galetume organizuoti ne tik atsarginiu parasiutu skleidimo, bet ir pilnus SIV kursus, tokius kokius daro Turkijoje (viso 12 ivairiu pratimu). Jau senokai ieskome tokios galimybes. Siulau sukontaktuoti ir pasitarti, kaip tai padaryti.
Mano tel. 8 698 41065, Vytas2004 2 liepos @ 09:13 #158445AnonimasGerbiamieji!
Komisijos išvados pateiktos susipažinti ir kam reikia vykdyti, o ne komentuoti.
LSPSF prezidentas A.Baublys.2004 2 liepos @ 11:55 #158446TermikVytai labai paprasta tik va viena problemele ( laiko nera “$” )
Ir maziau reikia kreipti i tokius pasisakymus manau
Ir manau visiems reiketu suprasti mus irgi moke kaip reikia pereiti gatve bet niekas nemoke kaip reikia nusileisti ant zemes kai mus nutrenke masina .2004 26 liepos @ 18:43 #158498AnonimasO kur jus ankciau buvot?
Dabar jau pilotas kaltas.
Kokia pagalba buvo suteikta pilotui po incidento?
Kai ta klausima keliau, nes buvau pirmasis is masinio kritinejimo, apie sauguma, is manes buvo pasijuokta ir konkreciu veiksmu nesiemet.
Taigi kokia teise turit teist pilota, kai po incidento net tramadolio neatsirado.
Jau nesakau apie svirkstus itvarus ir taip toliau.
Kursuose nenumatyta jokios pirmos pagalbos pamoku, o tai visada yra gyvybiskai svarbu. Taip pat nera jokio psichologinio paruosimo.
Ivykus incidentui kiekvienas turi zinot ka reikia daryt.
Gerai kai luzo tik kaulas ir iki ligonines skiria 30min. , bet kai reikia plustanciu kraujais isguleti 6val. tai atsiprasau.
Priminsiu viena med fakta: zmogus greiciau mirsta nuo skausminio soko( jis juntamas stipraus salcio pavidalu raumenu tarukuliais ir svaiguliu) negu nuo pacios taraumos tokiais atvejais. Medikamentai yra privalomi. Ir tuo turi pasirupint instruktoriai, o pirmoj eilej mus atstovaujantys klubai.
Is savo parktikos isitikinau, kad auto vaistinele tokliais atvejais negelbeja. Joje rasi nebet citramono, bet ne stipriu anestetiku. Tokiu kaip tramadol, meta morphin1/10.
Sie vaistai padeda nuimti skausma ir skoka kartu, atpaliduoja raumenis: isvadoje nezalojami audiniai i luzgalius, zmogaus galimybes isgyventi padideja apie 10 kartu.
Ne tas isvadas rasot vyruciai!!!!
Pirmoj eilej suorganizuokit gelbejimo sistema o tik tada teiskit pilota.
Jei kas nori padiskutuoti ta tema laukiu laisku i emeila. As ta klausima jau keleri metai nagrineju ir suspejau pasikonsultuot ne su vienu gydytoju.
Asmeniskai as pirkciau piloto vaistinele nors ir uz1000lt, nes jau zinau kas tai yra per pragaras.
P.S.
Sutinku, pilotas padare klaida, bet jusu isvados yra nekorektiskos ir smerkiancios.2004 26 liepos @ 22:31 #158503klePupa;) pasigilintum i situacija pirma. Yra ir įtvarai, ir nuskausminamieji, pats savo akim mačiau. Ir ekstremaliose situacijose visi reaguoja labai teisingai ir tiksliai. Pamenu dar prieš kokius 3 metus vienas vaikinas ant troso nurovė sparną ir nukrito ant nugaros valkininkuose. Buvau apšales kaip gražiai ir koordinuotai ženia viską sutvarkė. Ir tai kad tu ten kažkada kažkur pragulėjai dėl savo paties žioplumo tikrai tau nesuteikia teisės vaidinti chia vienišo kovotojo už teisingumą. Ir nespresk apie pasaulį pagal savo kaimą.
Ženios kursuose viena iš 6 paskaitų apie pirmąją pagalbą. Prikrauti visiem medikamentų būtų nekorektiška, nes stiprus anestetikai ne žaislas ir ten reikia truputi išmanymo su jais tvarkytis. Ir man dar atrodo tikslingiau yra mokyti nepakliūti į tokias situacijas, vertinti savo jėgas, neskraidyti su sportiniais sparnais, jei neturi tam kvalifikacijos.
Ideali gelbėjimo sistema – neracionalus lešų ir laiko švaistymas.2004 27 liepos @ 12:53 #158509GeorgasJei pats per savo durnuma nukritai, susilauzei ir nesulaukei pagalbos, tai neriekia pykt ant viso pasaulio ir kitus kaltinti. Tu skraidei nepasirupines savo saugumu. Tuo tarpu Panevezyje BUVO visa reikalinga medicinine iranga – itvarai, svirkstai su nuskausminanciais (tramadoliu) ir t.t. Musu instruktoriai, tame tarpe ir Zenia MOKA suteikti kvalifikuota pagalba ir ji BUVO suteikta. Be to, Greitoji atvaziavo labai greitai. Pilotu rengimo programoje YRA pirmos pagalbos pamokos.
Beje, ne tu pirmas nukritai, ne tu paskutinis, ir cia sau lauru galetum neprisiskirti.
Georgas
2004 27 liepos @ 15:03 #158510DaliSita tema tikrai atsibodo.Vyrai tikrai padare isvadas.Nebekamuokime vienas kito.Tikrai nesmagu ,kai pries akis vis smezuoja pranesimas ,kad ivyko kazkas Panevezyje.Neramu pasidaro ,kol susiorentuoji,kad tai tik buves ivykis.
2004 27 liepos @ 18:36 #158511AnonimasTegu tas pasipiktines bent prisistato ar ka?…
)
Ir i akis apgina savo nuomone o ne kaip anonimas2004 30 liepos @ 07:36 #158571AnonimasPirma as nevaizduoju kazkokio is saves didvyrio, tik konstatuoju fakta.
Antra, as nesakiau, kad esu sventas. As padariau klaida ir uz ja atkentejau.
Trecia, kaip kazkas sake, kad slepiuosi tai netiesa. Is jusus atsakymusupratau , kad kam reikejo tas suprato (ir beja jus visi mane gerai pazystat, as jus 1.5 sezono i ora tampiau).
P.S
Kai paradejau dometis sia istorija, man ji buvo visai kitaip papasakota jei ka izeidziau atsiprasau. As remiuosiu man pateikta versija. -
AutoriusĮrašai
- Prisijunkite, jei norite atsakyti į šią temą.