- This topic is empty.
-
AutoriusĮrašai
-
2006 14 kovo @ 21:49 #1495002006 15 kovo @ 07:07 #163300kle
išsikelti su virve į 30 m, apsisukti ir leistis pavėjui..
labai protingi vaikinai vienok2006 15 kovo @ 09:24 #163302GeorgasPuikus pavyzdys kas buna, kai mokosi skristi patys, be instruktoriaus.
– Be salmo
– Be elementaraus supratimo apie vejo kryptiPo to sakys: kam man tos mokyklos, as pats viska ismokau ir nieko neatsitiko!
Ir istikruju, kam? Jei didesne puse savarakniskai pradejusiu ismoksta patys? Tiesa, mazesnioji puse gauna traumas, nusprendzia, kas sitas uzsiemimas pavojingas, ir daugiau niekad gyvenime nebeskraido. Ir dar kitus atbaido…
Kazkur internete perskaiciau: Si uzsiemima (kaip ir bet kuri kita) pradedi turedamas pilna maisa sekmes ir tuscia – patirties. Uzduotis yra pripildyt patirties maisa, kol neistustejo sekmes maisas.
G.
2006 15 kovo @ 10:07 #163303AnonimasSiūlau klausimą “kam reikalingas instruktorius” prilyginti klausimui “kam reikaliningi kojų diržai?” Juk pilnai galima apsieti ir be jų…
Akivaizdu – kojų diržus užsisega tik bailiai…
2006 15 kovo @ 13:05 #163304Anonimas……………stabdzius bailiai isrado:)))
2006 15 kovo @ 13:25 #163306AnonimasTiesiog liudnai ir skaudziai gali baigtis tokie zaidimai.
2006 15 kovo @ 14:55 #163307nesvarbugal jus ir teisus bet jai bus lemta tai no likimo nepabeksi tai del to tai bludiju
2006 15 kovo @ 17:53 #163310Anonimasbet tie dirzai tau gali isgelbeti gyvybe.
segasi ne bailai, o protingi, kurie bent kiek galvoja apie savo sveikata.
tie kurie nesisega nera drasuoliai, jie tiesiog idiotai.2006 15 kovo @ 18:41 #163312AnonimasNesamone. Norint skraidyt reikia tureti tam ziniu (apie parasparni, oro salygas, pati skraidyma ir tt) O kur jau tu tas zinias gausi tai cia tavo asmeninis pasirinkimas, arba tau jas duos instruktorius(lengviausias kelias) arba tu jas gausi is knygu, interneto, kitu pilotu (pigiausias kelias, bet ilgiausias).
Be abejo, skraidyt be supratimo apie apie skraidymus beveik lygu savizudybei (ar bent sulauzytiems kaulams).Cumulus Congestus parašė:
>
> Siūlau klausimą “kam reikalingas instruktorius” prilyginti
> klausimui “kam reikaliningi kojų diržai?” Juk pilnai galima
> apsieti ir be jų…
>
> Akivaizdu – kojų diržus užsisega tik bailiai…
>
>
>2006 16 kovo @ 06:22 #163315kleJei žinias gausi iš interneto ar dar kur, iš kur gali žinot kad tu žinių tau jau pakanka kad užsiimti eksperimentais, įvertinti salygas, etc. Jei pats mokaisi, pats savo žinių ir sugebėjimų įvertinti negali. Būtinai turi būti kažkoks išorinis kompetetingas vertintojas vistiek, kuris pirmom dienom tau pasakys, ar tu jau pribrendai tam ką ruošies daryt ar dar ne.
Ir iš vis remtis savo patirtim (turint omeny kad skraidei skraidyklėm prieš tai, ir šiaip giliai susijęs su aviacija), ir teigti kad įmanoma viską išmokt iš interneto ir knygų yra negerai. Perskaitys kas nors be jokio aviacinio backgroundo, paskaitinės internete ką nors ir sugadins statistiką :S
2006 16 kovo @ 10:17 #163316AnonimasTikra tiesa!
2006 16 kovo @ 20:18 #163322Anonimaskle parašė:
>
> Jei žinias gausi iš interneto ar dar kur, iš kur gali žinot
> kad tu žinių tau jau pakanka kad užsiimti eksperimentais,
> įvertinti salygas, etc. Jei pats mokaisi, pats savo žinių ir
> sugebėjimų įvertinti negali. Būtinai turi būti kažkoks
> išorinis kompetetingas vertintojas vistiek, kuris pirmom
> dienom tau pasakys, ar tu jau pribrendai tam ką ruošies daryt
> ar dar ne.
>
> Ir iš vis remtis savo patirtim (turint omeny kad skraidei
> skraidyklėm prieš tai, ir šiaip giliai susijęs su aviacija),
> ir teigti kad įmanoma viską išmokt iš interneto ir knygų yra
> negerai. Perskaitys kas nors be jokio aviacinio backgroundo,
> paskaitinės internete ką nors ir sugadins statistiką :SErotas parašė:
>
> Tikra tiesa!Erotas man primena shakala is multifilmo “Mauglis”, “o mes i shiaure dumsim” .
Cia jau ne pirma karta uzsiveda diskusija: ar galim savarnkiskai ismokt skraidyt ar ne. Man atrodo kol as neisleisiu knygos “Kaip ismokt skraidyt
parasparniu savarankiskai” ji nesibaigs.
)))) Nors gal uztektu priedo prie Volkovo ‘Mecta letat” (bet turbut to nedarysiu nes atimsiu duona is Blocha ir
dar keliu komerciniu instruktoriu , nors jei jie neprestarautautu…; gal). Klemensas is dalies teisus, gal but as apie mokymasi savarankiskai per daug
paprastai viska isdestau ir zmones is vidurio kaimo perskaite pora staripsniu ineternete prades tampytis su parasparniu su traktoriu po laukus.
Taip yra del to, kad seniau ( pries 5-8metus) skraidykliu ir parasparniu sporta kultivuodavo tikri sito sporto entuziastai, ir jie dar pries pradedamiskraidyt jau zinodavo daug apie aviacija t.y. turedavo aviacinius pagrindus (background). Dabar daug kam parasparniu sportas tapo tik dar vienas
laisvalaikio praleidimo budas, per daug nesigilinant i smulkmenas. Taigi jei nenorit gilintis i esme, geriau eikit pas komercini instruktoriu jis issaiskins
tik tai ko jums reikia kad vykdyt saugius skrydzius.
Jei esi visiskai zalias aviacijoje, ismokt saugiai skrist savarankiskai YRA LABAI SUDETINGA (jei jau turejai reikalu su aviacija bus paprasciau), betimanoma (jei uzteks kantrybes), ir galutiniai rezultatai gali but net geresni nei mokantis pas instruktoriu (nes intruktorius ismoko gan greitai ir pateikia
kosncentruota medziaga, o mokantis savarankiskai prie pagrindines informacijos teks suzinot ir dar daug papildomu dalyku; tiek praktiniu tiek teoriniu).
Kiek zinau savarankiskai skrist yra ismokes ne vienas motorizuotos skraidykles bei UL lektuvelio pilotas nekalbant apie parasparnius.
Taigi mano patarimai vaikinams is filmuko:
Nezinodami ka darot, prisizaist galite labai greitai. Duodu 100%, kad jus pervertinate savo jegas, todel jei norite ismokt skrist be sulauzytu kaulu, siulauklausyt patarimu.
1.Perskaitykit knyga apie skraidymus su parasparniu, jei ko nesupratote skaitykite dar karta, tol kol suprasite.
2.Perskaitykit kas buvo rasyta apie skraidymus siame forume (cia taip pat rasite kur gaut knyga apie parasparnius).
3.Turite labai gerai suprast kas yra turbulencija, kada kodel ir kur ji atsiranda. Pakilt ir nusileist maciau mokate (jokiu budu nesileiskite pavejuidaugiau).
4.Taip pat turite labai gerai suprasti del ko ir kada parasparnis luzta (subliuksta), kartais tai atsitinka del oro salygu (turbulencijos) kartais delneteisingu piloto veiksmu ar net del to kad parasparnis per daug susidevejes (tai vadinami rezimais). Apie tai irgi buvo kalbeta forume.
Tai minimali teorija kurios reikia kad saugiai pradet mokintis.
5.Pradziu pradziai gerai ismokite valdyt parasparni ant zemes (kiting), max vejas 5-7m/s (jei norite mokytis savarankiskai jums teks isigyt prietaisa vejuimatuot) ,kiting’a reikia atlikinet irgi neesant turbulencijai ir kur aplink nera kliuciu (yra zmoniu tureje operaciju kai tampe parasparni ant zemes ir vejo
gusis uzpute juos ant netoli stovejusios masinos). kad jau mokate kiting galima sakyt tada kai su parasparniu virs galvos sugebesi apeit trikampi pvz.
20m/20m/20m (jau nekalbant apie parasparnio pakelima ir islaikyma).
6.Pradziai geriau paskraidykite nuo slaitu. Kol dar esat nepatyre nauju slaitu neieskokite, o naudokites tais kurie yra isbandyti (Kernave, Netoniai,Virbaliu, Zubiskes) ir geriausia tuo metu kai ir kiti pilotai ten skraido.Neskraidykite esant turbulencijai ar vejui max 4m/s. Stebekite kitus pilotus, ir
bandykite juos megdzioti (prisilaikyda apribojimu naujokams) Perskaite knyga suzinosite kad nuo slaitu galima skrist tik tada kai vejas pucia tiesiai i ji
(±20°), taigi tinkamo vejo irgi gali tekt laukt ilgai (kartais iki 2men, o kartais istisa menesi vejas pucia reikiama kryptim), bukite kantrus. Neskubekite
mokytis t.y. neskraidykite tokiom salygom kai vejas virsija limita ar kai jis gusiuotas. Pradzioj negalvokite apie skriejima prie slaito, o
ismokite tvarkingai nuo jo nuskrist.
7.Savo isvilktuvo irgi nedarykite, o pasinaudokite pradzioj jau isbandytais (pries tai reiktu 80-100 startu nuo slaito).
8. Atsiminkite, kad dazniausiai nelaimingi atsitikimai ivyksta ne tada kai zmogus nepatyres ir bijo (bijot reikia su galva o ne su sirdim), o tada kaipramoksta ir pasijaucia kad jau viska moka (Ikaro sindromas). Net ir patyre pilotai stengiasi siek tiek islaikyt savyje nedideli baimnes jausma, kad
neuzmirstu ir neprisidirbtu nemalonumu.
9. Dar karta pasikarosiu: su gamta negalima zaisti. Ji tave labai greit gali numesti ant zmemes (t.y. neskraidykite per daug vejuotom ar gusiuotom, ar tubulentimnem salygom.) Tai yra savarankisko mokymosi saugumo garantas.Trumapi tiek (jei dar ka prisiminsiu pridesiu). Knyga jau galite pradet skaityt.
2006 16 kovo @ 22:40 #163323nesvarbuna as jau pakankamai ismokau skristi nes aviacija duomiuos nuo vaikystes tai mano svajone buvo tik nesenai ja igivendinau tik kaip 3 metai o tas filmukas jau senas as tada dar mokinausi bet jau siek tiek apie parasparnius zinojau ir dar vienas draugas kuris seniau uz mane skraido pamoke zinau kad dar dauk ko tureciau ismokti tai stengiuosi skaityti visus forumus
2006 17 kovo @ 14:52 #163325AnonimasO kai jau viską išmoksi apie parasparnius, tai dar skirk kokią dienelę pasimokyti lietuvių kalbos skyrybai. Skaitytojai įvertins.
2006 17 kovo @ 19:27 #163326AnonimasDariau,tavo patarimai ir ginybine pozicija savarankisko mokymosi atsvilgiu prarado verte.Kadangi esame pionieriu-atradeju kartos atstovai sunku suvokti fakta,kad atradimu daryti nebereikia.Yra priainami informacijos saltiniai,gyvuoja para sekcijos su profesionaliais instruktoriais ir visa si veikla tampa normaliu avia reiskiniu,kaip sklandymo kursai:pavasari-4men. teorija,vasara-praktika,rudeni-licenzija (cia as apie sklandyma).Ir taip jau 40 metu.Tik uzsinorek ir nepagailek dalies savo uzdarbio ir laisvo laiko.
Tas pats ir su siandieniniu parasparnizmu.As paskutinius du metus visus susidomejusius nebevezu ant kalniuko isbandyti skrydzio,kaip dariau pionierinio entuziazmo eroje,o tiesiog kreipiu i musu aerodroma ir rekomenduoju Mariu.To siais laikais tikrai pakanka2006 17 kovo @ 20:29 #163328AnonimasSiaip Robertai tai tu teisus, viskas aplinkui tobuleja, turetu tobulet ir parasparnistu ruosimas. Bet juk yra zmoniu kurie nori skraidyt labiau nei py… , o kisenese vejai svilpia. Kaip kad as pries 8-10 metu.
kazkokiais tai budais gauna jie koki nors parasparni. (gal uz 1000lt ±)
Ka tokiam zmogui daryt? Neskrist? O gyvena jis kokiuose nors Nemaksciuose.
Taigi jei toks zmogus sugebes: ivertinti parasparnio bukle (pasimatuos stropu ilgius, paziures medziagos pralaiduma), supras kad parasparnis luzta tik esant turbulencijai ir zinos kas per gyvulys ta turbulencija, zinos kaip nutraukiamas srautas, pakaitins pakankamai ant zemes. Ir atvziuos nuskrist nuo Netoniu, ar ivyks tragedija? Siaip parasparnis yra aerodinamiskai labai pastovus, gali maisa prikabint ir nuleist nuo kalno.
Cia jau gaunasi principo klausimas, ar imanoma ar ne saugiai ismokt skrist be instruktoriaus. mano atsakymas yra: TAIP IMANOMA. Bet gal but daugeliui nebe tie laikai, kad savaranksikai mokintis. Ir ne tiek daug tokiu parasparnistu is Nemaksciu. Ir su parasparniu uz 1000lt nebus normalaus skridimo.2006 17 kovo @ 21:10 #163329AnonimasBlemba,vis tik mes turime kazka bendro
2006 18 kovo @ 12:29 #163330Anonimastaip, sutinku, visi mes turime bendro- sergame sunkia ir nepagydoma liga- norejimu skristi. Ir teisingai sako Liotcikas, kad ne visi gali sau leisti nusipirkti nauja sparna, atvaziuoti i Vilniu ir sumokejes uz kursus ismokti skraidyti. O jei aplinkui pora simtu km nera nei vieno instruktoriaus, o jei ir yra tai nezinia kaip surasti? O ir tas tukstantis ar daugiau, kuriuos sumokes instruktoriui jam vos ne metu uzdarbis? O skristi norisi…….
Be to netaip jau paprasta susirasti ne Vilniuje esancius instruktorius. Pasiziurekite kiek ju skelbiasi internete-Jevgenijus, o daugiau tik zinantis juos gali surasti. Be to ir tu, prisistatanciu instruktoriais apmokymo kokybe nevienoda. Kai kurie mokina, pasakoja viska, o kiti tik tai kas jiems idomu, nes mano kad visa kita mokinys supras pats. Bet juk mokiniu taip pat visokiu yra- vieni turi aviacijos ziniu, kiti ne, vieno reakcija greitesne, kito- letesne.
Kai kiekvienas LR gyventojas uzdirbs per menesi kelis tukstancius, tada ir gales skirti dali savo lesu ejimui pas instruktoriu mokintis, o dabar deja, naujokams daugeliu atveju tenka tenkintis skraidanciu pilotu geranoriskumu ir supratimu…….2006 18 kovo @ 14:22 #163331KJkiegi galima variti ant zmoniu neidealiai ismananciu liatuvu kalba kas kajp moka tas tegu teip i rasho as pac asmeniskai skialbiu takiu veikeju bajkota i nuo daba spicialei rasisiu su klaidom!!!
) i neduokdie mieva kuriame savo poste praleisi ben viena kableli
mieva parašė:
>
> O kai jau viską išmoksi apie parasparnius, tai dar skirk
> kokią dienelę pasimokyti lietuvių kalbos skyrybai.
> Skaitytojai įvertins.2006 20 kovo @ 12:09 #163346VysniukasKaip ten bebutu, o skristi tai ne bet kas, kas vaziuoti su dviraciu ir to nereikia pamirsti. as ismokau skristi beveik savarankiskai ir turiu pasakyti bereikalo, bet tuo metu buvo tokia situacija. mokinkites pas tuos kas supranta apie tai, t.y. pas instruktorius, jei norite eiti kartu su karstu tai pirmyn, tik nepamirskit parasyti atsisveikinimo laisko.
P.S. Aviacija tai ne automobilis, kelkrastyje nesustosit. -
AutoriusĮrašai
- Prisijunkite, jei norite atsakyti į šią temą.