• This topic is empty.
Rodoma 20 įrašų - nuo 1 iki 20 (viso: 28)
  • Autorius
    Įrašai
  • #152546
    Blocha

    ARCUS kviečia į pavasarini SIV-kursą!
    Mūsų vėl laukia Oludenizas (Turkija), kuriame po skandalingų 2008 metų įvyko daug pokyčių. Kelias į viršų praplatintas ir išlygintas, startavietės gavo kiliminę dangą, o gelbėtojai visą 2009 sezoną skraidė su helikopteriu ir tvarkingai dirbo savo darbą. Yra vilties, kad Turkijoje servisas pilotams ženkliai pagerėjo – važiuosime patikrinti.
    Kelionės pradžia – Balandžio 29, skrendame į Antaliją.
    Grįžti galima Gegužės 06 (trukmė 7 dienų), arba Gegužės 11 (12 dienų).
    SIV-kurso trumpas aprašymas: avarinis žemėjimas (B-stall, spiral-dive), frontalai (taip pat su akseleratorium), full-stall, negatyvas, koviniai apsisukimai.
    SIV-PRO kurso aprašymas (baigusiems SIV): darbas su twistais, kaklaraiščiais; kontrolė ir minkštas išėjimas iš štalo ir negatyvo; esant pageidavimui – SAT, wing-overs, helicopter.
    Pagrindinė programa užtunka 4 skraidymo dienas; kitom dienom mūsų laukia (pasirinktinai):
    – laisvi skraidymai, acro-pamokos, šuoliai su D-bag Oludenize,
    – XC-skraidymai Uzumlu slienyje (su nakvyne ant kalno), XC-skraidymai Akta-Sakklikent,
    – ekskursija į Pamukkale su geriausiu rusakalbiu gidu,
    – kelione į Rodo salą (Graikija),
    – kanjoningas, motoroleriai ir kitos nesąmonės.

    Finansai šiemet atrodo labai patraukliai, galima „sutilpti“ net į 2750-3000 Lt:
    Kelialapio kaina:
    Hotel „PERDIKIJA“ 3* pusryčiai, vakarienė – 1360 Lt (7 dienų), 1790 Lt (12 dienų)
    Hotel „SUN CITY“ 4* viskas įskaičiuota – 1825 Lt (7 dienų), 2490 Lt (12 dienų)
    Transferas Antalija-Oludeniz-Antalija – 100 Lt, draudimas – 80 Lt (ne pilotui 40Lt), Turkijos viza – 15eur.
    SIV, SIV-PRO kurso kaina – 700 Lt (du instruktoriai, video-operatorius, kateris)
    Pakilimai ant kalno – 500-800 Lt (25YTL=50Lt už pakilimą, 10-15 pakilimų)

    Registracija baigiasi kovo 28, vėliau gali būti kitos kelialapių kainos. Pilotai, kurie jau sakėte man, kad važiuojate – būtinai patvirtinkite savo dalyvavimą.
    Laukiu skambučių.

    Jevgenij Blocha
    8 699 53878
    ARCUS

    #186818
    liotcik

    Ar galima ikisht ir savo trigrasheli. Etatishkai as rashau i sita tema , bet si kart rasysiu biski kitu klausimu.

    Klausima apie SIV’o programa.

    >SIV-kurso trumpas aprašymas: avarinis žemėjimas (B-stall, spiral-dive), frontalai (taip pat su akseleratorium), full-stall, negatyvas, koviniai apsisukimai.

    Pagrindiniai luziai pasitaikantys ore yra asimetriniai luziai. Tai ar nevertetu juos atlikinet pirmoj vietoj iki pazaliavimo?

    Atroj vietoj pasitaikantys luziai yra frontalai. Nu, bet cia pilotas mazai itakos turi parasparnis iseina automatiskai jei pilotas ko nepridirba :D Irgi vertetu pasitreniruot.

    Per paskutinius 400val skrydzio neturejau nei vieno avarinio nuzemejimo is reikalo. Pasimokint aisku nepakenks, bet kazkur paskutinej vietoj. Be to nuo giliu spiraliu (einanciu su didelemis perkrovomis) greit atprantama. reiktu periodiskai atlikinet kad jaustis komfortabiliai.

    Kazkas minejo kad full stall reikalingas atrist kaklairasciam, bet per paskutinius 400val neturejau nei vieno su sertifikuotu parasparniu, keleta nedideliu su competiton, bet su stabilo stropa lengvai atsiriso. Tam kad gerai ismokt Stall’a reik ju padaryt desimtis jei ne simtus, todel mano nuomone tai daugiau laiko svaistymas pradedantiesiems
    Stall’as kaip besakytum vienas is pagrindiniu manevru norint ismokt akrobatikos. Bet jei SIV’a reklamuojam kaip zingsni saugumo linkme – Stall’as turetu but kaip vienas is paskutiniu eileje.

    Spin (lietuviskai turetu vadintis – suktukas – kai srautas nutraukiamas vienoje sparno puseje), liaudyje dar vadinimamas “negatvyvu”. Iki visai nesenai tvirtinau kad skriejant su protu neimanomas, bet paskriejus astriuose meksikos termikeliuose teko ir paciam nenoromis atlikt puse spirales suktuke. Laiku pastebejus nesukele visiskai jokiu nepatogumu.
    Todel siulyciau i tai nekreipti labai stipriai demesio, bet pasitreniruot keleta kartu gal ir nekenktu. Esme – atpazint suktuka. Nemanau kad jame reikia ilgai suktis (tai zinoma naudinga mokantis atlikt akrobatine figura – helicopter; lietuviskai turetu vadintis – plokscias suktukas). Todel “koviniai apsisukimai” arba angliskai “appreciation turns” (gal but lietuviskai turetu vadintis “puse suktuko” ar pan) tai i ka labiau vertetu atkreipt demesi. (o ne i ilga sukimasi suktuke).

    Tiek minciu.

    But idomu isgirst daugiau nuomoniu siuo klausimu.

    #186819
    Gedis

    Full stall’as man asmeniskai labai padejo pajausti riba kada sparnas jau linksta i srauto nutrukima. Manau tai labai naudinga patirtis kiekvienam pradedanciajam skraidyti. Ipatingai tai turetu buti naudinga tiems, kas trinasi ant lietuvisku slaituku, nes norint issilaikyti silpnomis salygomis tenka skraidyti maksimaliai uzstabdzius sparna. O jei taip skraidant isijungia koks termikelis ir atsiranda turbulencija, tai labai realu nurauti sparna pilnai arba ieiti i nagatyva.
    SIV’as Turkijoje man buvo pati isimintiniausia kelione susijusi su skraidymais. Rekomenduoju kiekvienam. Labai gaila, kad siuo metu negaliu ten vaziuoti dar karta, bet as butinai nuvaziuosiu.

    #186822
    artistas

    Ženia,o šiaip prie jūsu prisijungti,na turiu omeny ,nuskristi,užsisakyti kartu su jumis viešbutį ir leisti laiką savo malonumui ir paskraidant ir i Graikiją nuplaukti,paitusinti vakarais,galima?Nesu ten buvęs,vienam neįdomu.O sąlygos ir kainos,jei aš nesisyvinsiu,labai įkandamos.Būtume dviese.Po kelių dienų tiksliai pasakyčiau.

    #186823
    GiSi

    Kiek girdejau, uz Turkijos vizas jau nereik moket.
    G

    #186824
    Tomas Sestokas

    GiSi Parašė:


    > Kiek girdejau, uz Turkijos vizas jau nereik
    > moket.
    > G

    …nes su Turkija turim bevizi rezima :D
    Stasiuk, i Turkija reikia rugsejo gale (nebent SIVui), kai Europa “dvesta”. O dabar Alpes atsidaro!!! Juk butu keista dabar i Brazilija varyt paskraidyt. Nors isvariusiu yra (stato pratimus po 50km. BRAZILIJOJ!!! :D ).
    P.S. cia tik mano nuomone, bet i SIVa vaziuot reikia!!! butinai!!! tik reikia gerai laika istaikyt! ne pagal kalendoriu, o pagal savaji parasparnini issilavinima. O ir Blocha, jei sugebI atsispirt jo verslo idejom (“mokiniuj geriau as dvojke, nei kitas 1-2”), vienas geresniu (gal ir geriausias) SIVo vedejas :)

    #186825
    artistas

    Tai dar pasidomėsiu kas per orai gegužės pradžioj.Mat ši mano kelionė-pramoginė-poilsinė,juk su savo moteriškaite važiuočiau.Jei kartą i dvi dienas suskrisčiau po pora val ir gerai.Dar į Rodo salą nuplaukti gera proga,nereikės specialios kelionės i Graikiją.O jei vanduo jūroj dar šaltas,tada kelionei otboj.

    #186826
    zvirblis

    atsiliepsiu y liotciko pasisakyma. sivas manau naudingas chainikui. kai pats buvau chainikas, niekada pilnai neatsipalaiduodavau, pastoviai galvoje snibzdejo mintis,” kada gi tas sparnas luz ir kaip ten viskas bus, ar as uzsimusiu”. sulauziti sparna paciam be niekieno prieziuros pirma karta gali atroditi labai rimtas ir baisus dalykas.bent jau taip buvo man. nuvaziavus i siv padariau tik tris isikelimus, per kuriuos atlikau B-stall, asimetrinius luzius,ful frontalus, dinaminius full frontalus, spinus ir net full stallus.to pilnai uzteko kad isitikinciau ant kiek nieko rimto 60% asimetrinis luzis su manuoju sparnu. tai man suteike didziulio pasitikejimo savimi ,dabar skraidau pilnai atsipalaidaves ir tai man leidzia labiau susikaupti. aisku kaip ir daugelis po sivo pradejau laukti ateinancio sivo. turime geras salygas keltis virs ezero ir atlikineti tuos pratimus savarankiskai.kadangi jau buvau bandes tai nebera baisu. kai atejo sekantis sivas supratau kad tai dengi na veter. buvau uzsimokejes uz siv pora issikelimu is anksto tai nusprendziau juos isnaudoti helikopterio bandymams, nors ir tame reikale instruktorius nelabai kuom padejo, nes i pirma helikopteri iejau dar pries instruktoriui pasakant ieiti.
    taigi manu kad siv naudingas pilotui kuris niekada nera jo dares ir bijo savarankiskai experimentuoti. manu kad sita baime sveikas dalykas ir nerekomenduociau experimentuoti paciam, ipatyngai jei nezinai ka daryti.

    helicopterio video cia

    #186827
    karolis

    Turkijoj gerai nes mergas galima paleist i pliaza, jos ten kepinasi ir nebamba kad tu taip ilgai skraidai :)

    Vanduo geguzes menesi pakankamai siltas, galima maudytis (jei akys nebijo suraus vandens).

    Vaziuojant rudeni daug trumpesne diena, 17:30 jau tamsu. Pavasari as paprastai uzvaziuoju 3-4 kartus i diena, rudeni 2-3 kartus del trumpesnes dienos.

    Skraidyt ten nera ypatingai geros salygos, babadaga nusibos trinti per 2-3 dienas.

    Bet siaip nors karta apsilankyti tikrai verta.

    Mokiniam is karto po mokyklos tikrai NErekomenduociau.

    Tomai, su kuo pats esi baiges siv kursa?

    #186830
    Termik

    E hebra jus ir vel terset TEMA , blin uzveskit kita jai norit apie ka pasneketi ir tt…..
    Zene uzvede tema ir jai gerbet ji nors biski , nekripkit i lankas
    Dariuk – uzvesk tema lietuviu pamokeles :) sivui
    Staska cia ne tau :)

    #186831
    artistas

    Jo maja pesnia ne pro to.Noriu pailsėti,pasmalsauti,pakeliauti,pažiurėti ir ….paskraidyti

    #186833
    liotcik

    Nu jo nukrypot i pievas, as gi ne apie vaziavima-nevaziavima rasiau.

    Gedi: srauto nutraukimo riba as pajuntu beveik pries kekviena nusileidima. Jei tu tiki kad jausi ta riba po 6men grizus is siv’o – labai klysti. Be to srauto nutraukimo riba skirsis ivairiom salygom, priklausomai nuo aukscio, temperaturos ir pan. Be to skriejant silpnom salygom reik skrist minimaliu zemejimu, o ne ant srauto nurtraukimo ribos. Pasikartok aerodinamika. O vat jei gausi luzi i slaito puse tai asimetrinio tikslus kompensavimas gali net labai pagelbet.

    Zvirbli: as kalbejau apie pirminio siv’o programa. Tai prie ko cia helicopteriai?

    Va zmogeli uzklupu asimetrinis luzis netiketai: http://www.youtube.com/watch?v=NQOUjCTCtAk&feature=player_embedded

    #186843
    Blocha

    Na, chebra, mes nepagydomi – tema apie važiavimą į Turkiją į SIVą, o vėl, “kto v les, kto po drova”..
    Čia tik Stasiukui, kitoms diskusijoms atidarau naują (šiaip labai seną) temą.
    Su mumis visada važiuoja ir “free-flyer”iai, be SIVo – priimame ir pasirūpiname. Sąlygos paprastos: moki už kelialapį, draudimą, užvežimus ant kalno ir skraidom kartu. O gal ir užsinorėsi kažką pabandyti ;)
    Turkija pavasarį – stipresnės skriejimo sąlygos, ilgesnė diena (teisingai), labai graži gamta. Iš minusų – tik nardyti virš 15m šaltoka :)
    Kviečiu prisijungti ir kitus “free-flyer”ius – po 4 dienų skraidymo ant Baba-dago važiuosime į kitus kalnus skraidyti XC.
    Blocha
    ARCUS

    #186844
    karolis

    liotcik Parašė:


    > Pagrindiniai luziai pasitaikantys ore yra
    > asimetriniai luziai. Tai ar nevertetu juos
    > atlikinet pirmoj vietoj iki pazaliavimo?

    Asimetriniai luziai pas Blokha ir kitus man pazistamus instruktorius yra atidirbinejami pakankamai nuosekliai. “Kelintoj vietoj” juos reikia atidirbineti sprendzia pats instruktorius. Paprastai pradedama nuo dideliu ausu, B-nutrukimo, po to pereinama prie spiraliu arba asimetriniu luziu. Man tokia seka atrodo pakankamai logiska.

    SIV kurso pratimai yra atliekami ne pagal ju “naudinguma” gyvenime (kas yra gana subjektyvi savoka), o pagal sudetinguma: pradedama nuo paprasciausiu, baigiama sudetingiausiais. Analogiskai pratimai parenkami ir vieno skrydzio metu: sudetingiausi daromi turint daug aukscio, o paprastesni paliekami prie zemes/vandens.

    > Atroj vietoj pasitaikantys luziai yra frontalai.
    > Nu, bet cia pilotas mazai itakos turi parasparnis
    > iseina automatiskai jei pilotas ko nepridirba :D
    > Irgi vertetu pasitreniruot.

    Velgi visi mano zinomi siv instruktoriai pakankamai nuosekliai nagrineja pilnus frontalus. Nelabai suprantu komentaro esmes?

    > Per paskutinius 400val skrydzio neturejau nei
    > vieno avarinio nuzemejimo is reikalo. Pasimokint
    > aisku nepakenks, bet kazkur paskutinej vietoj.

    Atsakymas tas pats kaip ir auksciau: eile sudaroma ne pagal isvedziojimus kurio manevro labiau reikia gyvenime, o pagal jo atlikimo sudetinguma ir galimas kompikacijas. Sita praktika yra atidirbta per daug metu ir manau veikia labai sekmingai.

    > Be
    > to nuo giliu spiraliu (einanciu su didelemis
    > perkrovomis) greit atprantama. reiktu periodiskai
    > atlikinet kad jaustis komfortabiliai.

    As kol kas neatpratau :)

    > Kazkas minejo kad full stall reikalingas atrist
    > kaklairasciam, bet per paskutinius 400val
    > neturejau nei vieno su sertifikuotu parasparniu,
    > keleta nedideliu su competiton, bet su stabilo
    > stropa lengvai atsiriso. Tam kad gerai ismokt
    > Stall’a reik ju padaryt desimtis jei ne simtus,
    > todel mano nuomone tai daugiau laiko svaistymas
    > pradedantiesiems

    SIV kursas apskritai neturetu buti skirtas pradedantiesiems, bet jei jau zmogus atejo i SIV kursa, tai susipazinti su tokiu baziniu rezimu kaip srauto nutrukimas manau yra butina. Nesu sutikes nei vieno rimto SIV instruktoriaus kuris nebutu itraukes srauto nutrukimo i savo programa. Taip, per pirma kursa neismoksi jo padaryti idealiai, bet kazkada pradeti reikia.

    > Stall’as kaip besakytum vienas is pagrindiniu
    > manevru norint ismokt akrobatikos. Bet jei SIV’a
    > reklamuojam kaip zingsni saugumo linkme – Stall’as
    > turetu but kaip vienas is paskutiniu eileje.

    Stallas ir yra atliekamas vienas is paskutiniu… na bent jau tikrai ne pirma diena.
    >
    > Spin (lietuviskai turetu vadintis – suktukas – kai
    > srautas nutraukiamas vienoje sparno puseje),
    > liaudyje dar vadinimamas “negatvyvu”. Iki visai
    > nesenai tvirtinau kad skriejant su protu
    > neimanomas, bet paskriejus astriuose meksikos
    > termikeliuose teko ir paciam nenoromis atlikt puse
    > spirales suktuke.

    Dar daugiau paskraidzius gali pasirodyti kad ir full stallas nera toks jau blogas dalykas :)

    > Todel siulyciau i tai nekreipti labai stipriai
    > demesio, bet pasitreniruot keleta kartu gal ir
    > nekenktu. Esme – atpazint suktuka. Nemanau kad
    > jame reikia ilgai suktis .

    Daugumoj siv kursu mokiniai yra ismokomi pradzioj atpazinti suktuka (pasisuka 90 – 360 laipsniu ir is karto iseina, skirtingi instruktoriai siulo siek tiek skirtingas programas), o po to yra mokomi kaip iseiti is stabilaus negatyvo. Kartais ilgai sukiotis krentant nebuna laiko ir/arba noro ir sita dalis buna praleidziama.

    >(tai zinoma naudinga
    > mokantis atlikt akrobatine figura – helicopter;
    > lietuviskai turetu vadintis – plokscias suktukas).

    Troleibusai irgi turetu vadintis vielabraukiais, bet niekas nesikabineja kai is ipratimo juos pavadini troleibusu arba truliku :)

    > Todel “koviniai apsisukimai” arba angliskai
    > “appreciation turns” (gal but lietuviskai turetu
    > vadintis “puse suktuko” ar pan) tai i ka labiau
    > vertetu atkreipt demesi. (o ne i ilga sukimasi
    > suktuke).

    Koviniai apsisukimai kiek zinau pas Blokha atidirbinejami taip pat nuosekliai kaip ir negatyvai. Kiti instruktoriai sito pratimo atsisako visiskai, motyvuodami tuo kad jam atlikti reikia daugiau igudziu ir galimos sudetingesnes komplikacijos. As is dalies tam pritariu.

    O siaip jei nepatinka negatyvas ar srauto nutrukimas ar gili spirale ir nori atidirbineti tik asimetrinius luzius per visa SIV kursa, tai nereikia jokio sivo – uzsikeli 150 metru ar daugiau ant isvilktuvo ir lauzai sparna kiek lenda :)

    #186851
    mad

    Tiesa, Blocha, dėl pavadinimų:

    Jei jau Halil vadinam nebe Ali, tai gal ir Akdag vadinkim nebe Akta. :)

    #186861
    siero

    Siemet i turkija SIV’o zadejo atvykti pats Slavikas su Dimonu! Nepraleiskit progos gauti autografa! :D

    #186908
    KJ

    Jau saulelė vėl atkopdama budino svietą
    Ir žiemos šaltos trūsus pargriaudama juokės.
    Blochos pramonės kviesti visus į SIV’ą pagavo,
    O putodams liotciks vėl kvietimą į nieką vertė.

    #186909
    KJ

    Pritariu 100%.

    > Jei jau Halil vadinam nebe Ali, tai gal ir Akdag
    > vadinkim nebe Akta. :)

    #186910
    KJ

    Trumpa turkų kalbos pamokėle:
    Baba – tėvas.
    Ak – baltas.
    Dag – kalnas.

    #186911
    Georgas

    Dar turkų kalbos:

    Bardak – stiklinė
    Durak – sustojimas

    :)

    G.

Rodoma 20 įrašų - nuo 1 iki 20 (viso: 28)
  • Prisijunkite, jei norite atsakyti į šią temą.