- This topic is empty.
-
AutoriusĮrašai
-
2010 19 kovo @ 11:35 #152546Blocha
ARCUS kviečia į pavasarini SIV-kursą!
Mūsų vėl laukia Oludenizas (Turkija), kuriame po skandalingų 2008 metų įvyko daug pokyčių. Kelias į viršų praplatintas ir išlygintas, startavietės gavo kiliminę dangą, o gelbėtojai visą 2009 sezoną skraidė su helikopteriu ir tvarkingai dirbo savo darbą. Yra vilties, kad Turkijoje servisas pilotams ženkliai pagerėjo – važiuosime patikrinti.
Kelionės pradžia – Balandžio 29, skrendame į Antaliją.
Grįžti galima Gegužės 06 (trukmė 7 dienų), arba Gegužės 11 (12 dienų).
SIV-kurso trumpas aprašymas: avarinis žemėjimas (B-stall, spiral-dive), frontalai (taip pat su akseleratorium), full-stall, negatyvas, koviniai apsisukimai.
SIV-PRO kurso aprašymas (baigusiems SIV): darbas su twistais, kaklaraiščiais; kontrolė ir minkštas išėjimas iš štalo ir negatyvo; esant pageidavimui – SAT, wing-overs, helicopter.
Pagrindinė programa užtunka 4 skraidymo dienas; kitom dienom mūsų laukia (pasirinktinai):
– laisvi skraidymai, acro-pamokos, šuoliai su D-bag Oludenize,
– XC-skraidymai Uzumlu slienyje (su nakvyne ant kalno), XC-skraidymai Akta-Sakklikent,
– ekskursija į Pamukkale su geriausiu rusakalbiu gidu,
– kelione į Rodo salą (Graikija),
– kanjoningas, motoroleriai ir kitos nesąmonės.Finansai šiemet atrodo labai patraukliai, galima „sutilpti“ net į 2750-3000 Lt:
Kelialapio kaina:
Hotel „PERDIKIJA“ 3* pusryčiai, vakarienė – 1360 Lt (7 dienų), 1790 Lt (12 dienų)
Hotel „SUN CITY“ 4* viskas įskaičiuota – 1825 Lt (7 dienų), 2490 Lt (12 dienų)
Transferas Antalija-Oludeniz-Antalija – 100 Lt, draudimas – 80 Lt (ne pilotui 40Lt), Turkijos viza – 15eur.
SIV, SIV-PRO kurso kaina – 700 Lt (du instruktoriai, video-operatorius, kateris)
Pakilimai ant kalno – 500-800 Lt (25YTL=50Lt už pakilimą, 10-15 pakilimų)Registracija baigiasi kovo 28, vėliau gali būti kitos kelialapių kainos. Pilotai, kurie jau sakėte man, kad važiuojate – būtinai patvirtinkite savo dalyvavimą.
Laukiu skambučių.Jevgenij Blocha
8 699 53878
ARCUS2010 20 kovo @ 03:54 #186818liotcikAr galima ikisht ir savo trigrasheli. Etatishkai as rashau i sita tema , bet si kart rasysiu biski kitu klausimu.
Klausima apie SIV’o programa.
>SIV-kurso trumpas aprašymas: avarinis žemėjimas (B-stall, spiral-dive), frontalai (taip pat su akseleratorium), full-stall, negatyvas, koviniai apsisukimai.
Pagrindiniai luziai pasitaikantys ore yra asimetriniai luziai. Tai ar nevertetu juos atlikinet pirmoj vietoj iki pazaliavimo?
Atroj vietoj pasitaikantys luziai yra frontalai. Nu, bet cia pilotas mazai itakos turi parasparnis iseina automatiskai jei pilotas ko nepridirba
Irgi vertetu pasitreniruot.
Per paskutinius 400val skrydzio neturejau nei vieno avarinio nuzemejimo is reikalo. Pasimokint aisku nepakenks, bet kazkur paskutinej vietoj. Be to nuo giliu spiraliu (einanciu su didelemis perkrovomis) greit atprantama. reiktu periodiskai atlikinet kad jaustis komfortabiliai.
Kazkas minejo kad full stall reikalingas atrist kaklairasciam, bet per paskutinius 400val neturejau nei vieno su sertifikuotu parasparniu, keleta nedideliu su competiton, bet su stabilo stropa lengvai atsiriso. Tam kad gerai ismokt Stall’a reik ju padaryt desimtis jei ne simtus, todel mano nuomone tai daugiau laiko svaistymas pradedantiesiems
Stall’as kaip besakytum vienas is pagrindiniu manevru norint ismokt akrobatikos. Bet jei SIV’a reklamuojam kaip zingsni saugumo linkme – Stall’as turetu but kaip vienas is paskutiniu eileje.Spin (lietuviskai turetu vadintis – suktukas – kai srautas nutraukiamas vienoje sparno puseje), liaudyje dar vadinimamas “negatvyvu”. Iki visai nesenai tvirtinau kad skriejant su protu neimanomas, bet paskriejus astriuose meksikos termikeliuose teko ir paciam nenoromis atlikt puse spirales suktuke. Laiku pastebejus nesukele visiskai jokiu nepatogumu.
Todel siulyciau i tai nekreipti labai stipriai demesio, bet pasitreniruot keleta kartu gal ir nekenktu. Esme – atpazint suktuka. Nemanau kad jame reikia ilgai suktis (tai zinoma naudinga mokantis atlikt akrobatine figura – helicopter; lietuviskai turetu vadintis – plokscias suktukas). Todel “koviniai apsisukimai” arba angliskai “appreciation turns” (gal but lietuviskai turetu vadintis “puse suktuko” ar pan) tai i ka labiau vertetu atkreipt demesi. (o ne i ilga sukimasi suktuke).Tiek minciu.
But idomu isgirst daugiau nuomoniu siuo klausimu.
2010 20 kovo @ 06:26 #186819GedisFull stall’as man asmeniskai labai padejo pajausti riba kada sparnas jau linksta i srauto nutrukima. Manau tai labai naudinga patirtis kiekvienam pradedanciajam skraidyti. Ipatingai tai turetu buti naudinga tiems, kas trinasi ant lietuvisku slaituku, nes norint issilaikyti silpnomis salygomis tenka skraidyti maksimaliai uzstabdzius sparna. O jei taip skraidant isijungia koks termikelis ir atsiranda turbulencija, tai labai realu nurauti sparna pilnai arba ieiti i nagatyva.
SIV’as Turkijoje man buvo pati isimintiniausia kelione susijusi su skraidymais. Rekomenduoju kiekvienam. Labai gaila, kad siuo metu negaliu ten vaziuoti dar karta, bet as butinai nuvaziuosiu.2010 20 kovo @ 08:35 #186822artistasŽenia,o šiaip prie jūsu prisijungti,na turiu omeny ,nuskristi,užsisakyti kartu su jumis viešbutį ir leisti laiką savo malonumui ir paskraidant ir i Graikiją nuplaukti,paitusinti vakarais,galima?Nesu ten buvęs,vienam neįdomu.O sąlygos ir kainos,jei aš nesisyvinsiu,labai įkandamos.Būtume dviese.Po kelių dienų tiksliai pasakyčiau.
2010 20 kovo @ 09:24 #186823GiSiKiek girdejau, uz Turkijos vizas jau nereik moket.
G2010 20 kovo @ 11:01 #186824Tomas SestokasGiSi Parašė:
> Kiek girdejau, uz Turkijos vizas jau nereik
> moket.
> G…nes su Turkija turim bevizi rezima
Stasiuk, i Turkija reikia rugsejo gale (nebent SIVui), kai Europa “dvesta”. O dabar Alpes atsidaro!!! Juk butu keista dabar i Brazilija varyt paskraidyt. Nors isvariusiu yra (stato pratimus po 50km. BRAZILIJOJ!!!).
P.S. cia tik mano nuomone, bet i SIVa vaziuot reikia!!! butinai!!! tik reikia gerai laika istaikyt! ne pagal kalendoriu, o pagal savaji parasparnini issilavinima. O ir Blocha, jei sugebI atsispirt jo verslo idejom (“mokiniuj geriau as dvojke, nei kitas 1-2”), vienas geresniu (gal ir geriausias) SIVo vedejas2010 20 kovo @ 12:00 #186825artistasTai dar pasidomėsiu kas per orai gegužės pradžioj.Mat ši mano kelionė-pramoginė-poilsinė,juk su savo moteriškaite važiuočiau.Jei kartą i dvi dienas suskrisčiau po pora val ir gerai.Dar į Rodo salą nuplaukti gera proga,nereikės specialios kelionės i Graikiją.O jei vanduo jūroj dar šaltas,tada kelionei otboj.
2010 20 kovo @ 12:42 #186826zvirblisatsiliepsiu y liotciko pasisakyma. sivas manau naudingas chainikui. kai pats buvau chainikas, niekada pilnai neatsipalaiduodavau, pastoviai galvoje snibzdejo mintis,” kada gi tas sparnas luz ir kaip ten viskas bus, ar as uzsimusiu”. sulauziti sparna paciam be niekieno prieziuros pirma karta gali atroditi labai rimtas ir baisus dalykas.bent jau taip buvo man. nuvaziavus i siv padariau tik tris isikelimus, per kuriuos atlikau B-stall, asimetrinius luzius,ful frontalus, dinaminius full frontalus, spinus ir net full stallus.to pilnai uzteko kad isitikinciau ant kiek nieko rimto 60% asimetrinis luzis su manuoju sparnu. tai man suteike didziulio pasitikejimo savimi ,dabar skraidau pilnai atsipalaidaves ir tai man leidzia labiau susikaupti. aisku kaip ir daugelis po sivo pradejau laukti ateinancio sivo. turime geras salygas keltis virs ezero ir atlikineti tuos pratimus savarankiskai.kadangi jau buvau bandes tai nebera baisu. kai atejo sekantis sivas supratau kad tai dengi na veter. buvau uzsimokejes uz siv pora issikelimu is anksto tai nusprendziau juos isnaudoti helikopterio bandymams, nors ir tame reikale instruktorius nelabai kuom padejo, nes i pirma helikopteri iejau dar pries instruktoriui pasakant ieiti.
taigi manu kad siv naudingas pilotui kuris niekada nera jo dares ir bijo savarankiskai experimentuoti. manu kad sita baime sveikas dalykas ir nerekomenduociau experimentuoti paciam, ipatyngai jei nezinai ka daryti.helicopterio video cia
2010 20 kovo @ 12:44 #186827karolisTurkijoj gerai nes mergas galima paleist i pliaza, jos ten kepinasi ir nebamba kad tu taip ilgai skraidai
Vanduo geguzes menesi pakankamai siltas, galima maudytis (jei akys nebijo suraus vandens).
Vaziuojant rudeni daug trumpesne diena, 17:30 jau tamsu. Pavasari as paprastai uzvaziuoju 3-4 kartus i diena, rudeni 2-3 kartus del trumpesnes dienos.
Skraidyt ten nera ypatingai geros salygos, babadaga nusibos trinti per 2-3 dienas.
Bet siaip nors karta apsilankyti tikrai verta.
Mokiniam is karto po mokyklos tikrai NErekomenduociau.
Tomai, su kuo pats esi baiges siv kursa?
2010 20 kovo @ 13:50 #186830TermikE hebra jus ir vel terset TEMA , blin uzveskit kita jai norit apie ka pasneketi ir tt…..
Zene uzvede tema ir jai gerbet ji nors biski , nekripkit i lankas
Dariuk – uzvesk tema lietuviu pamokelessivui
Staska cia ne tau2010 20 kovo @ 14:23 #186831artistasJo maja pesnia ne pro to.Noriu pailsėti,pasmalsauti,pakeliauti,pažiurėti ir ….paskraidyti
2010 20 kovo @ 15:33 #186833liotcikNu jo nukrypot i pievas, as gi ne apie vaziavima-nevaziavima rasiau.
Gedi: srauto nutraukimo riba as pajuntu beveik pries kekviena nusileidima. Jei tu tiki kad jausi ta riba po 6men grizus is siv’o – labai klysti. Be to srauto nutraukimo riba skirsis ivairiom salygom, priklausomai nuo aukscio, temperaturos ir pan. Be to skriejant silpnom salygom reik skrist minimaliu zemejimu, o ne ant srauto nurtraukimo ribos. Pasikartok aerodinamika. O vat jei gausi luzi i slaito puse tai asimetrinio tikslus kompensavimas gali net labai pagelbet.
Zvirbli: as kalbejau apie pirminio siv’o programa. Tai prie ko cia helicopteriai?
Va zmogeli uzklupu asimetrinis luzis netiketai: http://www.youtube.com/watch?v=NQOUjCTCtAk&feature=player_embedded
2010 20 kovo @ 19:55 #186843BlochaNa, chebra, mes nepagydomi – tema apie važiavimą į Turkiją į SIVą, o vėl, “kto v les, kto po drova”..
Čia tik Stasiukui, kitoms diskusijoms atidarau naują (šiaip labai seną) temą.
Su mumis visada važiuoja ir “free-flyer”iai, be SIVo – priimame ir pasirūpiname. Sąlygos paprastos: moki už kelialapį, draudimą, užvežimus ant kalno ir skraidom kartu. O gal ir užsinorėsi kažką pabandyti
Turkija pavasarį – stipresnės skriejimo sąlygos, ilgesnė diena (teisingai), labai graži gamta. Iš minusų – tik nardyti virš 15m šaltoka
Kviečiu prisijungti ir kitus “free-flyer”ius – po 4 dienų skraidymo ant Baba-dago važiuosime į kitus kalnus skraidyti XC.
Blocha
ARCUS2010 20 kovo @ 20:06 #186844karolisliotcik Parašė:
> Pagrindiniai luziai pasitaikantys ore yra
> asimetriniai luziai. Tai ar nevertetu juos
> atlikinet pirmoj vietoj iki pazaliavimo?Asimetriniai luziai pas Blokha ir kitus man pazistamus instruktorius yra atidirbinejami pakankamai nuosekliai. “Kelintoj vietoj” juos reikia atidirbineti sprendzia pats instruktorius. Paprastai pradedama nuo dideliu ausu, B-nutrukimo, po to pereinama prie spiraliu arba asimetriniu luziu. Man tokia seka atrodo pakankamai logiska.
SIV kurso pratimai yra atliekami ne pagal ju “naudinguma” gyvenime (kas yra gana subjektyvi savoka), o pagal sudetinguma: pradedama nuo paprasciausiu, baigiama sudetingiausiais. Analogiskai pratimai parenkami ir vieno skrydzio metu: sudetingiausi daromi turint daug aukscio, o paprastesni paliekami prie zemes/vandens.
> Atroj vietoj pasitaikantys luziai yra frontalai.
> Nu, bet cia pilotas mazai itakos turi parasparnis
> iseina automatiskai jei pilotas ko nepridirba
> Irgi vertetu pasitreniruot.Velgi visi mano zinomi siv instruktoriai pakankamai nuosekliai nagrineja pilnus frontalus. Nelabai suprantu komentaro esmes?
> Per paskutinius 400val skrydzio neturejau nei
> vieno avarinio nuzemejimo is reikalo. Pasimokint
> aisku nepakenks, bet kazkur paskutinej vietoj.Atsakymas tas pats kaip ir auksciau: eile sudaroma ne pagal isvedziojimus kurio manevro labiau reikia gyvenime, o pagal jo atlikimo sudetinguma ir galimas kompikacijas. Sita praktika yra atidirbta per daug metu ir manau veikia labai sekmingai.
> Be
> to nuo giliu spiraliu (einanciu su didelemis
> perkrovomis) greit atprantama. reiktu periodiskai
> atlikinet kad jaustis komfortabiliai.As kol kas neatpratau
> Kazkas minejo kad full stall reikalingas atrist
> kaklairasciam, bet per paskutinius 400val
> neturejau nei vieno su sertifikuotu parasparniu,
> keleta nedideliu su competiton, bet su stabilo
> stropa lengvai atsiriso. Tam kad gerai ismokt
> Stall’a reik ju padaryt desimtis jei ne simtus,
> todel mano nuomone tai daugiau laiko svaistymas
> pradedantiesiemsSIV kursas apskritai neturetu buti skirtas pradedantiesiems, bet jei jau zmogus atejo i SIV kursa, tai susipazinti su tokiu baziniu rezimu kaip srauto nutrukimas manau yra butina. Nesu sutikes nei vieno rimto SIV instruktoriaus kuris nebutu itraukes srauto nutrukimo i savo programa. Taip, per pirma kursa neismoksi jo padaryti idealiai, bet kazkada pradeti reikia.
> Stall’as kaip besakytum vienas is pagrindiniu
> manevru norint ismokt akrobatikos. Bet jei SIV’a
> reklamuojam kaip zingsni saugumo linkme – Stall’as
> turetu but kaip vienas is paskutiniu eileje.Stallas ir yra atliekamas vienas is paskutiniu… na bent jau tikrai ne pirma diena.
>
> Spin (lietuviskai turetu vadintis – suktukas – kai
> srautas nutraukiamas vienoje sparno puseje),
> liaudyje dar vadinimamas “negatvyvu”. Iki visai
> nesenai tvirtinau kad skriejant su protu
> neimanomas, bet paskriejus astriuose meksikos
> termikeliuose teko ir paciam nenoromis atlikt puse
> spirales suktuke.Dar daugiau paskraidzius gali pasirodyti kad ir full stallas nera toks jau blogas dalykas
> Todel siulyciau i tai nekreipti labai stipriai
> demesio, bet pasitreniruot keleta kartu gal ir
> nekenktu. Esme – atpazint suktuka. Nemanau kad
> jame reikia ilgai suktis .Daugumoj siv kursu mokiniai yra ismokomi pradzioj atpazinti suktuka (pasisuka 90 – 360 laipsniu ir is karto iseina, skirtingi instruktoriai siulo siek tiek skirtingas programas), o po to yra mokomi kaip iseiti is stabilaus negatyvo. Kartais ilgai sukiotis krentant nebuna laiko ir/arba noro ir sita dalis buna praleidziama.
>(tai zinoma naudinga
> mokantis atlikt akrobatine figura – helicopter;
> lietuviskai turetu vadintis – plokscias suktukas).Troleibusai irgi turetu vadintis vielabraukiais, bet niekas nesikabineja kai is ipratimo juos pavadini troleibusu arba truliku
> Todel “koviniai apsisukimai” arba angliskai
> “appreciation turns” (gal but lietuviskai turetu
> vadintis “puse suktuko” ar pan) tai i ka labiau
> vertetu atkreipt demesi. (o ne i ilga sukimasi
> suktuke).Koviniai apsisukimai kiek zinau pas Blokha atidirbinejami taip pat nuosekliai kaip ir negatyvai. Kiti instruktoriai sito pratimo atsisako visiskai, motyvuodami tuo kad jam atlikti reikia daugiau igudziu ir galimos sudetingesnes komplikacijos. As is dalies tam pritariu.
O siaip jei nepatinka negatyvas ar srauto nutrukimas ar gili spirale ir nori atidirbineti tik asimetrinius luzius per visa SIV kursa, tai nereikia jokio sivo – uzsikeli 150 metru ar daugiau ant isvilktuvo ir lauzai sparna kiek lenda
2010 21 kovo @ 06:39 #186851madTiesa, Blocha, dėl pavadinimų:
Jei jau Halil vadinam nebe Ali, tai gal ir Akdag vadinkim nebe Akta.
2010 21 kovo @ 11:04 #186861sieroSiemet i turkija SIV’o zadejo atvykti pats Slavikas su Dimonu! Nepraleiskit progos gauti autografa!
2010 25 kovo @ 08:05 #186908KJJau saulelė vėl atkopdama budino svietą
Ir žiemos šaltos trūsus pargriaudama juokės.
Blochos pramonės kviesti visus į SIV’ą pagavo,
O putodams liotciks vėl kvietimą į nieką vertė.2010 25 kovo @ 08:06 #186909KJPritariu 100%.
> Jei jau Halil vadinam nebe Ali, tai gal ir Akdag
> vadinkim nebe Akta.2010 25 kovo @ 08:10 #186910KJTrumpa turkų kalbos pamokėle:
Baba – tėvas.
Ak – baltas.
Dag – kalnas.2010 25 kovo @ 10:27 #186911GeorgasDar turkų kalbos:
Bardak – stiklinė
Durak – sustojimasG.
-
AutoriusĮrašai
- Prisijunkite, jei norite atsakyti į šią temą.