- This topic is empty.
-
AutoriusĮrašai
-
2010 20 kovo @ 20:36 #152553Blocha
Atsakymai iš kitos temos:
Liotcikui:
Pirmam SIV-e frontalus turėjau omenyje asimetrijas. Simetrinį frontalą darom tik keleta kartų, o asimetrijų daug daugiau. SIV-PRO programoje su sportiniu sparnu simetriniam frontalui skirta daugiau dėmėsio – dažni parašiutavimo, drugelio atvėjai – reikia išmokti teisingai išeiti.
kad Darius per 400 val nepadarė nei vieno B-stalo ir gilios spiralės nieko neparodo ir neįrodo (nebent, kad Darius visada skrenda varžybose, visada atsargiai su debesim, visada puikiai apskaičiuoja final-glide ir po finišo jam dar nesinori sisiuoti) – visi pilotai privalo mokėti šiuos režimus. O kad treniruoti spiralę, pradžiai reikia ja išmokti! Anksčiau spiralė buvo pradiniame kurse, kiek žilų plaukų pas mane.., dabar tik SIV-kurse. SIV-PRO vėl kartojama, su akcentu į minkštą išėjimą.
Full-stall labai naudingas režimas ne tik kaklaraiščius atrišti bet ir iš kitų rimtų bėdų išeiti – mokiniui susipažinti su juo būtina. Taip, 100 kartų nepadarys, bet 10 – tikrai. Bent žinos kas tai ir nebijos daryti. Per SIV-PRO išmoks jaustis full-štale kaip namie.
Negatyvas: niekas jame ilgai nesėdi, ką ten pasimokysi.. tikslas – būtent susipažinti; kaip prasideda, kaip atrodo, kaip vystosi, kaip geriau išeiti. Pusė apsisukimo – nėra negatyvinė spiralė – nėra su kuo susipažinti, tam reikalui skirti du paskutiniai SIV-kurso pratimai: 14) suktis terminėje spiralėje vis lėčiau, atpažinti nutrūkimo pradžią, tik prasidėjus išeiti; 15) kovinis posūkis į 180.
SIV-PROgramoje negatyvų daugiau: 5) išmokti pervesti negatyvą į parašiutavimą ir minkštai išeiti; 7) išeinant iš negatyvo išprovokuoti ir po to dirbti su realiu kaklaraiščiu.Zvirbliui:
Programos pirmo ir antro SIV-o gerai kad butu skirtingos. Vėl kartoti pilnai tą patį, be abejo kai kam yra naudinga, na o kitam – tikrai “dengi na veter”. Pasidalink patirtimi – kur buvai SIV-kurse, kiek kainavo, kas buvo gerai, kas blogai. (pvz. negerai: instruktoriaus leidimas bandyti HELI be rimto pasiruošimo negatyvuose ir full-stalluose – galima rimtai prisidirbti.)Blocha
2010 20 kovo @ 20:49 #186848BlochaO, pamačiau Karolio naują komentarą. Juozai, davaj jį į šitą temą, jei nesunku.
Tarp kitko dėl kovinio į 180. Rimčiausias atvejis pas manę buvo susiję kaip tik su šituo pratimu – saldainis (Risto Saastamoinen – “goriačij finskij paren”). Apsišikau visam gyvenimui, nors ir ne išmetu pratimo iš programos, bet prisidėjo vienas labai svarbus punktas metodikoje, kuris turi suvesti beveik iki nulio tokią tikimybę.Blocha
2010 21 kovo @ 22:42 #186870zvirblissiv atlikinejam virs ezero esancio tris valandas nuo manes. issikelinejame su hidrauliniu isvilktuvu ant katerio. keliames i 750m ir auksciau. instruktorius atvziuoja is Californijoos i metus viena karta. vietiniu instruktoriu neturime. pasikelimas siv metukainuoja 50 $. per pirmaji siva atlikau B-stallus, asimetrinius luzius, full frontalus, negatyvus, full stallus. kadangi ezeras nera labai toli tai full stalus ir visa kita po sivo pradejau atlikineti savarankiskai. asimetrinius luzius darau ir virs zemes budamas anksciau. sivas buvo gerai kaip ir sakiau, padejo igyti pasitikejimo, galiu skristi labiau susikaupes. atlikineti siva antra karta nemaciau reikalo nes nieko naujo jame ka tureciau butinai zinoti. tuo labiau kad karts nuo karto pasipraktikuoju savarankiskai .
apie helicopteri buvau prisiskaites ir prisiziurejes video todel instruktorius nepasake niueko naujo. atlikti ji teisingai paprasciausiai reikalinga daug praktikos kam instruktorius gal nebelabai bereikalingas. beto helikopteryje vyksta labai daug dalyku kuriu instruktorius nelabai mato nuo zemes. ir nespeja duoti visu komandu kurios yra reikalingos. nu o kad mesk zapaske tai manau sugalvociau ta ir pats:) full stallu 100 nesu padares gal tik 20. mano problema nelabai speju pagauti sparno po negatyvo.
liotcik as suprantu kad helicopteris tai cia ne siv bet uzsiminiau ape jy tik tam kad pasakyciau kad instruktorius nevisada spes duoti reikalingas komandas.2010 26 kovo @ 03:14 #186941liotcikBlocha Parašė:
> Atsakymai iš kitos temos:
> Liotcikui:Atsakymas i tema: “Ir vėl SIV-kursas: ar iš vis reikia; kuo ir kaip mokytis; pas ką ir kur mokytis” Klausimo “ar mokytis” as nekeliau.
Dekui Zeniai, kad perskaito ir supranta ka as rasau ir ko klausiu, ir uz tikslius atsakymus.> Pirmam SIV-e frontalus turėjau omenyje
> asimetrijas. Simetrinį frontalą darom tik keleta
> kartų, o asimetrijų daug daugiau. SIV-PRO
> programoje su sportiniu sparnu simetriniam
> frontalui skirta daugiau dėmėsio – dažni
> parašiutavimo, drugelio atvėjai – reikia išmokti
> teisingai išeiti.Aciu uz paaiskinima.
> kad Darius per 400 val nepadarė nei vieno B-stalo
> ir gilios spiralės nieko neparodo ir neįrodoAs sakiau kad is butinumo nedariau. Kai turi pakankamai priskraidymo ir jauti kupola, gili spirale atrodo labai paprastas manevras – tikrai nereikalauja SIV’o.
Tai automatiskai kelia klausima: kokio minimalaus nolioto pilotams Blocha ir co siulo SIV’a ?
> Full-stall labai naudingas režimas ne tik
> kaklaraiščius atrišti bet ir iš kitų rimtų bėdų
> išeiti – mokiniui susipažinti su juo būtina.Susipazinti gal ir butina, bet praktini sio menevro panaudojima matyt praktiskai netenka. Kaip ir minejau atsakydamas i Karolio atsakyma, pagrindai stall’e (srauto nutraukime) gal but suteikia pilotui pasitikejimo nestabiliose situacijose.
> Per SIV-PRO išmoks
> jaustis full-štale kaip namie.Siv pro programos as nekomentuoju, nes tai daugiau izanga i akro nei butinybe pagerint sauguma.
> Negatyvas: niekas jame ilgai nesėdi, ką ten
> pasimokysi.. tikslas – būtent susipažinti; kaip
> prasideda, kaip atrodo, kaip vystosi, kaip geriau
> išeiti. Pusė apsisukimo – nėra negatyvinė spiralė
> – nėra su kuo susipažinti, tam reikalui skirti
> du paskutiniai SIV-kurso pratimai: 14) suktis
> terminėje spiralėje vis lėčiau, atpažinti
> nutrūkimo pradžią, tik prasidėjus išeiti; 15)
> kovinis posūkis į 180.Dekui uz tikslu paaiskinima.
> SIV-PROgramoje negatyvų daugiau: 5) išmokti
> pervesti negatyvą į parašiutavimą ir minkštai
> išeiti; 7) išeinant iš negatyvo išprovokuoti ir po
> to dirbti su realiu kaklaraiščiu.
>
> Blocha2010 27 kovo @ 13:32 #186969BlochaDar kartelį skirtumas tarp SIV ir SIV-PRO.
pirmas SIV:gerai atidirbti žemėjimo režimus ir visokius frontalus – tai yra dažniausi režimai ir dažniausios problemos; susipažinti su visokiais nutrukimais, nebijoti jų, pradėti mokytis juos valdyti, labiau pasitikėti savim.
antras SIV-PRO: visokie frontalai su akseleratoium – priprasti prie savojo (dažnai sportinio) sparno; pratimai “anti-twist, anti-šlypsas”; mokoma kontroliuoti visokius nutrukimus, išėjimai iš jų per parašiutavimą; ir tik paskutinė (nebutina) dalis – free-style pagrindai – vingoveriai, asimetrinė spiralė, SAT, helicopter. Kartoju: SIV-PRO – ne akrobatams, o visiems geriems pilotams, norintiems įgyti dar geresnę kvalifikaciją.Aš pasėdėjau, pabandžiau paanalizuoti keletos metų SIV-ų statistiką, kuri daug kam gali pasirodyti idomi:
surinkta tokia duomenų bazė: kada, kas važiavo, kokios kvalifikacijos, su kokiu sparnu, kaip sėkmingai baigė kursą, kokią naudą išnešė iš šio veiksmo.
Dėl techninių kliūčių pradėjau tik nuo 2005 metų, analizėje sudalyvavo 48 pilotai, kurie pasiskirstė pagal kvalifikaciją:
22 naujokai – žmonės po mokyklos
15 vidutiniokai – bent po vieno skraidymo sezono
11 patyrę – normalus kvalifikuoti pilotaiPilotų sėkmingumas buvo įvertintas pagal tokią skalę:
2 – nebaigę kurso, neatestuotas.
3 – „nelabai dalyvauja procese“, t.y. visus pratimus atliko, bet nesupranta, kas vyksta su sparnu.
4 – gerai atlikta programa, bet yra pastabų ir trukumų.
5 – programa atlikta be priekaištų.Pažyma 2 3 4 5
naujokas 1 6 7 8
vidutinis 2 0 4 9
patyrės 1 0 1 9Kaip matome, „skrendančios daržovės“ yra tik tarp naujokų. Patyrę ir vidutiniai pilotai susidoroja su programa, kaip taisyklė, be problemų. Nesėkmingai baigusių naujokų skaičius (7) – tai net trečdalis nuo visų (22). Vidutinių ir patyrusiu pilotų nesėkmė – tik 11%.
Dabar įvedame sąvoką „Nauda nuo SIV-kurso“. Įvertinimo skalė bus tokia:
2 – pakenkė pilotui: po SIV-kurso jis išsigando ir metė skraidyti.
3 – beveik jokios naudos: kvalifikacija ženkliai neišaugo, skraidymo stilius nepasikeitė.
4 – vidutinė nauda: pilotas susipažino su savo sparnu, su pavojingais režimais, labiau pasitiki savimi, ARBA pradėjo skraidyti atsargiau.
5 – akivaizdi nauda: pilotas susidraugavo su savo sparnu, gerokai praplatino savo galimybes, pajuto skonį ir pažengė Free-Style‘o srityje, ARBA būvės nutrūktgalvis pradėjo skraidyti atsakingiau.
Rezultatas:Nauda 2 3 4 5
naujokas 2 4 9 7
vidutinis 0 2 7 6
patyres 0 1 3 7Matome panašią situaciją – dauguma patyrusių ir vidutinių pilotų daugiau ar mažiau pakelia savo lygį. Tarp naujokų vėl 27% pilotų ne išsėmė iš SIVo daug naudos.
Kokiam pilotui SIV atneša daugiau naudos – naujokui arba paskraidžiusiam bent metus? Atsakymas natūralus, ir man sunku su tuo ginčytis – patyrės pilotas paims iš kurso daugiau. Tarp kitko gerai pasirodė naujos (nuo 2008 ) programos SIV-PRO efektyvumas – vėl gi geros pilotų kvalifikacijos dėka.
Bet pripažinti, kad naujokams ne vieta SIV-kursose aš neskubu. Ir ne dėl to, apie ką jus pagalvojote
. Visu pirma, ką daryti su tais 16 iš 22 naujų pilotų, kurie po SIVo pradėjo skraidyti geriau, saugiau, gauna nuo skraidymo daugiau kaifo? Liepti palaukti metus? O jeigu būtent per šiuos pirmus metus įvyks pavojinga situacija, apie kuria net žalio supratimo nebus? Juk kiek pilotų buvo pas manę priėję ir tyliai sakę „šiandien man prireikė TŲ įgūdžių“. Bent vienas toks pasakymas daug ką reiškia.
Na o ką daryti su mano nesėkme? Žmonės išleido pinigus veltui, 2 iš jų net atbaidyti nuo paraglidingo… Pasiteisinimui pasakysiu, kad keliems iš jų aš nepatarčiau SIVo (ir apskritai parasparnių sporto) ir po 2-3 sezonų skraidymo – visgi mes labai skirtingi pilotai. O tikros nesėkmės – tai mano profesionalumo klausimas; privalau atskirti tuos, kuriems dar per anksti praeiti SIVą ir sąžiningai apie tai jiems pasakyti. Ir nesiparinti dėl nepaimtų pinigų.
Blocha
ARCUS2010 27 kovo @ 14:03 #186970HookStatistika aišku labai įdomi. Įtarimą kelia tik kriterijai pagal kuriuos pilotai buvo vertinami. O šiaip nuostabu, kad tuokia statistiką išvis yra.
Markas
2010 27 kovo @ 14:13 #186972sssvajoklisnelabai supratau ivertinimo .. ty skaiciu reiksmiu..
Pilotų sėkmingumas buvo įvertintas pagal tokią skalę:
2 – nebaigę kurso, neatestuotas.
3 – „nelabai dalyvauja procese“, t.y. visus pratimus atliko, bet nesupranta, kas vyksta su sparnu.
4 – gerai atlikta programa, bet yra pastabų ir trukumų.
5 – programa atlikta be priekaištų.Pažyma 2 3 4 5
naujokas 1 6 7 8
vidutinis 2 0 4 9
patyrės 1 0 1 9ka reiskia 0,? ka reiskia 6, 7 ?
2010 27 kovo @ 14:19 #186973kipsasreiskia zmoniu skaiciu kurie ivykde kursa atitinkamam balui
1 naujokas gavo 2, 6 naujokai gavo 3, 7 naujokai gavo 4, 8 nujokai gavo 5
ir t.t.2010 27 kovo @ 14:56 #186975liotcik“Dabar įvedame sąvoką „Nauda nuo SIV-kurso“. Įvertinimo skalė bus tokia:
2 – pakenkė pilotui: po SIV-kurso jis išsigando ir metė skraidyti.
3 – beveik jokios naudos: kvalifikacija ženkliai neišaugo, skraidymo stilius nepasikeitė.
4 – vidutinė nauda: pilotas susipažino su savo sparnu, su pavojingais režimais, labiau pasitiki savimi, ARBA pradėjo skraidyti atsargiau.
5 – akivaizdi nauda: pilotas susidraugavo su savo sparnu, gerokai praplatino savo galimybes, pajuto skonį ir pažengė Free-Style‘o srityje, ARBA būvės nutrūktgalvis pradėjo skraidyti atsakingiau.
Rezultatas:Nauda 2 3 4 5
naujoka 2 4 9 7
vidutinis 0 2 7 6
patyres 0 1 3 7 “OJ dekui uz tokia statistika, siaip as galvojau kad mano nuomone apie vaziavima nevaziavima, butina gilesni programos supratima atstovauja koki 5% pilotu, (t.y. jiems vertetu isiklausyt ka Liotcikas sako) o pasirodu 14 is 48 t.y. 30%.
Dar karta Garsiai: IS 30% SIV DALYVAUJANCIU NEVERTEJO TEN VAZIOUT. (nu gerai 29,2%) BEVEIK 10% (8.3%) PROGRAMA PAKENKE.
2010 28 kovo @ 18:37 #186994ALEX“2 – pakenkė pilotui: po SIV-kurso jis išsigando ir metė skraidyti.”
IMHO: Ne pakenkė pilotui, o saugiai parodė, kad šis užsiėmimas jam netinka (bent kol kas) ir
išgelbėjo jį nuo didelės nelaimės. NAUDA 100%.“3 – beveik jokios naudos: kvalifikacija ženkliai neišaugo, skraidymo stilius nepasikeitė.”
IMHO: Šių pilotų kvalifikacija ir skraidymo stilius pradės keistis tiesiog šiek tiek vėliau. Juk neįmanoma įvertinti
neabejotinai didžiulių pokyčių šių pilotų smegenyse. Praėjus tam tikram laikotarpiui, atslūgus stresui,
jų galvoje susigulės SIVo patirtis ir butinai duos teigiamą rezultatą. NAUDA 100%.Manau didžiausia naudą pilotui SIVai duoda būtent psichologinėje sferoje, o šito jokiais balais neįvertinsi.
P.S. Dariau, ko tave šita tema taip užvedė? Kam tau toks agresivus SIVų sabotažas???
Lioška, Panevėžys2010 30 birželio @ 03:17 #188236liotcikPrasom, diskusija rusu kalba apie SIV: http://paraplan.ru/forum/viewpost.php?p=800227
-
AutoriusĮrašai
- Prisijunkite, jei norite atsakyti į šią temą.