• This topic is empty.
Rodoma 20 įrašų - nuo 1 iki 20 (viso: 25)
  • Autorius
    Įrašai
  • #154361
    Gedis

    Rašykite savo nuomones apie SIV kursus vedamus Lietuvoje.
    Šios temos tikslas išsiaiškinti paravisuomenės nuomonę šiuo klausimu ir nuspręsti kiek yra tikslingos investicijos, kuirias mes darome tam, kad Dysnų SIV bazė tobulėtų.

    #198616
    Marijonas

    Kad SIV reikalingas sutiks daugumas pilotu, isskyrus tuos, kurie “niekada neleidzia sparnui ieiti i pavojingus rezimus”….
    SIV kurso privalumai Lietuvoj:
    1. niekur nereikia vaziuoti, tuo susitaupo pinigai;
    2. namie lengviau isgyventi neisvengiamai atsirandanti del SIV stresa;
    3. ikritus i vandeni sparnas patiria maziau zalos, nes vaduo skirtingai negu juroje – gelas…
    Minusai:
    1. Lietuvoje mazesnis negu kalnuose pakilimo aukstis;
    2. pakankamai brangus kiekvienas pakilimas SIV-ui;
    3. nepakankamai isvystyta infrostruktura;
    4. tik viena SIV pravedimo vieta, nepanaudota Kauno marios, Kursiu marios, bei kitos galimai tinkamos vietos.
    5. nesimato federacijos pastangu padaryti SIV privalomu pvz. gaunat 4 ir aukstesnes kategorijas.
    6. per mazai instruktoriu norinciu ir galinciu pravesti Lietuvoje SIV.

    #198617
    palia1

    Marijonai, o galima pas tave įsirašyti į greito rašymo kursus? :) per 15min. sukurti tekstą ir tiek prirašyti..

    #198618
    AndriusUKM

    Šiuo klausimu daugiau pliusų nei minusų.

    Su Marijonu sutiksiu, kad norint gauti Para 4 ir aukštesnę būtina padaryti SIV privalomą. Taip pilotų skraidymo įgūdžiai tikrai nenukentėtų. :) Finansinė pusė irgi per daug nebūtų nuskriausta :)

    Bet norint plėtoti SIV Lietuvoje reikėtų turėti SIV bazę visomis vėjo kryptimis. ( Nes dabar kaip suprantu Dysnuose tinkanti tik viena vėjo kryptis. )

    Atsiradus pilnai išplėtojai SIV bazei atsirastų ne tik instruktorių, bet ir akrobatinį skraidymą propaguojančių pilotų. ( Dabar LT tokių galima suskaičiuoti ant vienos rankos pirštų ) O klausimas kodėl ?

    #198620
    Anonimas

    Parasysiu, kaip praejes SIV Dysnuose su Zenios instruktoriavimu.

    Didziausia beda buvo tai, kad startas pritaikytas tik vienai vejo krypciai. Labai apriboja skraidymo dienu kieki. Reiktu kito ezero, Dysnai ne pati geriausia iseitis.

    Nesutinku, kad pats kursas turetu buti privalomas. Nes kurso nauda nera 100% reikalinga kiekvienam pilotui- taip, ismoko, kaip elgtis, kai pakliuvi i avarini rezima. Taciau is savo patirties galiu patvirtinti, kad per 10 skraidymu metu nesu patekes i tokias situacijas, kur butu prireike butent SIV igudziu. Kaklaraiscio atrisimas ir sugebejimas nenutraukti srauto neturetu laikomi SIV igaunamais igudziais, tai baziniai piloto igudziai.

    Pilotui yra zymiai svarbiau tureti gerus aktyvaus pilotavimo igudzius. Bet to SIV nemoko, SIV moko tik ka daryti, jei nesugebejai su sparnu susitvarkyti aktyvaus pilotavimo pagalba.

    SIV lietuvoje man pasirode pilnavertis pakaitalas turkisko SIV is sportines puses. Aukscio virs ezero pilnai pakako, isvelkama buvo 800-1000m. Cia matuoju is akies, variometro nebuvo del suprantamu priezasciu. Aukscio visada likdavo: baigus vykdyti pratimus dar likdavo min 300-400m virs ezero.

    #198621
    kipsas

    kaip ir visi suminejo, esminis dalykas yra optimali vieta visiems vejams, aisku Lietuva ne turkija ir su orais cia prasciau, bet jei visos kryptys bus tai butu esminis pliusas daryti ilgesnias stovyklas, ne tik savaitgalines.
    Pakilimas jei sieka 800-1000, kaip dysnuose jau principe beveik pakankamas vienam uzejimui, kad per daug nepervargtum.
    Sutaupymas ant keliones, labai gerai, nes ne visi gali leisti sau beveik sparno vertes isvyka porai savaiciu.
    Del butinumo, tai labai rekomenduotina visiems, ypac varzybininkams, bet jei jau kalbant apie 4 kategorija tai galetu buti tiesiog priedas prie teorinio egzamino ir toks ale praktinis kad zmogus padarytu bent viena nuorova, ir asimetrija su spydu, ezeras su aukstais ir brangiais pakilimais tam nereikalingas jei zmogus ruosiasi 4-ai kategorijai.
    Na o del visu kitu- tipo akrobatu, tai vistik per brangus malonumas treniruotis normaliai, nebent siaip pabandyt kazka rimto truputi, bet rimtai ruostis ir treniruotis reikia labai daug, a bet gal atsiras nauju pilotu saugalinciu leisti tokias treniruotes ir pasieks nauju aukstumu.

    #198623
    Blocha

    Kiek žinau, Dysniuose jau pravalytas dar vienas krantas. Taigi tinkamų vėjo krypčių diapazonas padvigubėja.

    Donatas negali lyginti SIV-LT su Turkija – jis ten nebuvęs. O kad tai naudinga ne kiekvienam – aš 101-ą kartą pakartosiu, kad pilotas privalo išmokti su savo sparnu valdyti full-stal ir deep-stal; o lūžiai ant didelio greičio pasitaiko ir meistrui. Beje, Donato sparno naudojimo instrukcijoje yra SIV įgūdžių reikalavimas :)

    Turkija turi labai svarbų privalumą – suplanuotam laikui garantuotai bus tinkamas oras. Lietuvoje orą reikia gaudyti.

    Aš myliu Turkiją ir visada ten važiuosiu (ir 2014 Gegužės mėn.), bet SIV-LT nepaisant krūvos minusų (palyginus su Turkija), turi svarbiausią pliusą: jei atsiranda žmonių, kurie nenori / negali į Turkiją, bet norį praeiti SIV-kursą – mes privalome suteikti tokią galimybė.

    Mūsų mokykla planuoja SIV-LT Gegužės pabaigoje-Birželio pradžioje ir / ar Liepos pabaigoje. Labai tikimės profesionalios PARAWINCH pagalbos.

    #198624
    Termik

    Kad sivas yra gerai tai negincinama , bet va kad tai butu privaloma 4-kategorijai tai briedas koks begali buti , nepradekit blin kaip seime prastumineti kazkieno interesus .
    Nieko nenori izeisti ….

    #198628
    liotcik

    Prisidedu prie Donato ir Mariuko nuomones.

    #198630
    KJ

    Jaučiu reikia daryti referendumą ir išsiaiškinti, ar ParaPro4 reikalingas SIV kursas.

    #198631
    Termik

    Jaja ir dar paskui prie alubariu parasu parankioti uz bokala :D :D

    #198641
    Valdemaras

    Kad kazkam kilo mintis apie 4kat tai nereiskia kad tema apie tai ir nereiktu i tai labai gilintis,tema visai ne apie tai….

    #198651
    Gedis

    Dysnai gali veikti prie visų vėjo krypčių, nes yra dvi startavietės priešingoms kryptim ir kelias šiaurės ir pietų vėjui. Tad geresnės vietos ir infrastruktūros Lietuvoje kol kas nėra. Dėl pakilimų brangumo, tai drįsčiau nesutikti, nes tai atitinka užvežimo į kalną kalną ar bent panašiai atitinka, nes nežinau tiksliai kiek dabar kainuoja užvežimas i Babadagą. Bet kuriuo atveju galimybė vesti SIV Lietuvoje, leidžia sutaupyti pinigų tiems, kas nori įgudžių ir negali sau leisti kelionės į Turkiją.
    Dėl privalomo SIV kurso, tai aišku, kad tai būtų labai naudinga mums kaip organizatoriams, bet taip pat tai būtų be galo naudinga Dysnam. Įšaugus pinigų srautui, mes kur kas daugiau galėtume jų išleisti Dysnų startaviečių tobulinimui. Pakrančių valymas labai imlus pinigams dalykas. Be to, tai reikia daryti pastoviai.
    Ištikro viskas parabendruomenės rankose. Jei bus norinčių tobulinti įgudžius virš vandens, tai ir SIV bazė gyvuos. Iki šiol ji gyvuoja tik organizatorių entuziazmo ir investuojamų asmeninių pinigų ir laisvo laiko dėka. Norintys prisidėti prie Dysnų bazės išlaikymo, gali tiesiog registruotis SIV kursams. Jums įgudžiai, o Dysnams reali pagalba.

    #198691
    Varstelis

    Sveiki

    Na o ką mano instruktoriai, kokie pliusai ar minusai SIV kursų

    Asimetriniams lūžiams, frontaliniams be spydo, B nurovimui, vigoveriams kaip ir nereikalingas vanduo,
    Na o negatyvinė, gili spiralė, pilnas sparno nurovimas ir tolesni elementai be vandens apačioj turbūt nesaugu.
    Taigi pažiūrim kokiom kategorijom būtini kokie elementai ir viskas taps ašku ko pilotas nori ir ką turi mokėti kad pasikeltų savo kategoriją

    #198695
    karolis

    Jei siv butu privalomas norint gauti 4 kategorija, tai issauktu tik dar daugiau diskusiju apie interesu konfliktus, kuriu tiesa sakant ir taip netruksta. SIV instruktoriu turim 1-2, o valti panasu kad tik viena… tai kol kas nera apie ka kalbet.

    Privaloma gali buti nebent norintiems tapti instruktoriais ar tandem pilotais, nes tie tiesiogiai arba netiesiogiai atsakingi uz kitu zmoniu sveikata.

    O siaip, turkijos nepakeis joks lietuviskas ezeras. Manau “referendume” dalyvauti galetu tik tie, kas nors karta ten buvo :)

    #198696
    liotcik

    Yra tokiu saliu kur atsakomybe uz kito zmogaus gyvybe labai didele. Uz grotu gali sesti net ir turedamas keleivio parasa kur parasyta kad sis sportas labai nesaugus ir tt. Gimines nepasiraso niekur. O zala zuvus ju artimajam, padarai labai didele.
    Toje salyje ir kalnu yra daug ir labai dideliu, kur nusileidimo aikstele 2.5km virs juros lygio, dykumu termiku ir tt.
    IR TEN NEREIKALAUJA SIV tandem pilotui!!!!

    Jei yra Lietuvoje problemu su instruktoriu ar tandem pilotu kvalifikacija gal reiktu kurti grupe kur nagrinetu priezastis ir ruostu rekomendavicijas, pasiulymus programos pletimui. Galiu Prisideti.
    O jei problemos nera, neprisigalvokim sau ligu.
    O gal yra manaciu kad siu metu fatalinis ivykis, butu isprestas SIV pagalba?

    Na gerai tarkim nubalsuosit kad reikia SIV. Gal kam reikia pazymos is sertifikuoto auksciausios kategorijos instruktoriaus JAV kad jus praejot SIV kursa pas ji mokykloje Kolorade? Kreipkites i mane.

    IMHO:

    SIV neismokina aktyvaus pilotavimo.
    SIV neismokina tikslaus pilotavimo.
    SIV nesumazina zmogaus baimiu.
    Poloto SIV kursa galima prastumti kaip radio valdoma modeli (paruosimas ant zmes + gera iskalba per radcija)!
    Zinau daug geru pilotu nebaigusiu SIV. Zinau daug blogu pilotu baigusiu SIV. Ir atvirksciai. Mirusiui klizma ar kompresas nepadeda.

    Kaip pramoga SIV liuks, o jei dar daug saules ir gero maisto tai kodel nepapramogavus. Gal but tai naujos durys i Akro skraidyma! Lietuviui daug daugiau sansu tapti akro pasaulio cempionu nei XC!

    Palaikau SIV kursu organizatorius Lietuvoje. Ir kvieciu visus instruktorius raginti savo mokinius isbandyti naujus pojucius praeinant SIV virs ezero. O kam to maza Turkijoje.

    Gal tuo ir baigiam?

    #198698
    paujon

    Siulau sia tema palikti diskusijai apie SIV kursa Lietuvoje ir Dysnu bazes tobulinima.
    O diskusija apie SIV reikalinguma Para Pro 4 arba Tandem licennzijoms gauti perkelti i atskira diskusija.

    #198704
    karolis

    liotcik – kaip visada – labai daug teksto, labai mazai objektyvumo. Kadangi tema is tiesu ne apie siv nauda, tai matyt nera prasmes komentuoti.

    #198706
    liotcik

    Karoli, meti tokia fraze:

    “Privaloma gali buti nebent norintiems tapti instruktoriais ar tandem pilotais, nes tie tiesiogiai arba netiesiogiai atsakingi uz kitu zmoniu sveikata. “

    Objektyvumas tipo toks: Autobusu vairuotojai ir auto-instruktoriai turi praeiti driftingo kursus nes tie tiesiogiai arba netiesiogiai atsakingi uz kitu zmoniu sveikata.

    #198707
    liotcik

    P.S. Pasakė Lietuvos driftingo čempionas ;)

Rodoma 20 įrašų - nuo 1 iki 20 (viso: 25)
  • Prisijunkite, jei norite atsakyti į šią temą.