- This topic is empty.
-
AutoriusĮrašai
-
2014 27 vasario @ 12:34 #198709karolis
Liotcik,
nu… taigi… skaityk paraidziui:
Privaloma gali buti nebent norintiems…
Kokiu budu sita sakini isvertei i turi praeiti – man neaisku. Siv kurso butinumas yra diskusiju klausimas, ir as issakiau savo nuomone, kam mano galva jis galetu buti tikslingas. Tai nereiskia kad nuo siandien taip reikia ir daryti.
Toliau:
Del driftingo – nesutinku;
Del aktyvaus pilotavimo – nesutinku;
Del baimiu – nesutinku;
Del radio modelio – nesutinku ir galvoj netelpa logika, pagal kuria sitas argumentas buvo isdestytas; Teorini egzamina lygiai taip pat galima praeiti apgaules budu. Ar del to jo irgi reikia atsisakyti?Del kazkada issakytos nuomones, kad “jeigu gausiu frontala ir uzsiris ausis – mesiu zapaske” – irgi nesutinku. Jei nori – mesk, cia asmeninis pasirinkimas. Bet:
– nera garantiju kad ji issiskleis
– neaisku kokioj siknoj nusileisi – miske – ant uolu, skardzio, i vandeni ar dar kur nors. Ir ar po to liksi gyvas.
– labai reali tikimybe issisukti ar susilauzyt koja
– varzybu atveju – prarasta diena
– taip pat reali tikimybe, kad nesugebesi sutvarkyti sparno ismetes zapaske ir virs galvos turesi toki koluki apie kuri bijojai ir sapnuoti.Nereiketu siulyti sito subjektyvaus poziurio kaip kazkokios viesai priimtos tiesos. Zapaske yra paskutine galimybe issigelbeti, o ne “dar vienas variantas, jeigu ka”.
Sivas nera driftingas, o elementarios saugumo pratybos, skirtos pilotui susipazinti su tuo kas jam gali atsitikti ore. Moketi iseiti is srauto nutrukimo arba bent jau atskirti parasiutavimo busena nereikia tapti akrobatu.
Tas nelaimingas ivykis kuri paminejai galejo baigtis visai kitaip, jei zmogus butu laiku suprates kas vyksta, identifikaves situacija ir bent jau pabandes ka nors padaryti arba laiku istraukes zapaske. Sivas padeda tokius dalykus ismokti.
2014 27 vasario @ 14:51 #198711kipsasNet juokinga skaitant šią diskusiją iki ko buvo prieita uždavus paprastą klausimą žmonėms
jei jau net Karolis neatsilaikė neparašęs
Dėl bet kokiu reikalingumu ir būtinumų manau paprasčiausia būtų pasekti labiau pažengusių valstybių pavyzdžiu ir pasižiūrėti kas privaloma pas juos ir kas ne, o toliau rengti taisyklių projektus ir pateikti lspsf tarybai kuri ir nuspręs ko reikia ir ko ne.
Ir iš viso kaip jau buvo paminėta, tai turi persikelti į atskirą temą, nes čia kalba turi būti apie skraidavietę virš ežero.
2014 3 kovo @ 13:34 #198751TasasSveiki,
Pagaliau pribrendau parašyti šia tema.
Daugelis turbūt suprantat jog skraidant parasparniu, reikalingi refleksai, nes kritinėje situacijoje protas nespėja galvoti.
SIV – vienas iš būdų padėti tiems refleksams atsirasti.
SIV’us turi praeiti tik tie pilotai, kurie tam yra pasirengę tiek teoriškai, tiek morališkai.
Negalima daryti SIV’o “per prievartą”, arba tam kad pasigirti prieš save ar kitus
Tinkamu tobulėjimo laikotarpiu atlikus SIV’ą, reikiami įgūdžiai ir refleksai įgyjami daug greičiau, nei skraidant paprastai.
Bet jei pilotas tam dar yra nepasirengęs, SIV’as jam nepadės, o gal net išvis pakenks tolesniam tobulėjimui.
Daugiau apie SIV’o reikalingumą savo nuomone parašiau šioje temojeLabai teisingas ir rekomenduotinas treniruočių/ įgudžių atnaujinimo sezono pradžioje pavyzdys https://www.youtube.com/watch?v=zllBhpCKc_o
Kaip atrodo SIV kursai Lietuvoje: Foto https://www.youtube.com/watch?v=fTYdloKnxuM https://www.youtube.com/watch?v=GGYqgNkEggI https://www.youtube.com/watch?v=fTYdloKnxuM https://www.youtube.com/watch?v=3jyjfgVCfIU https://www.youtube.com/watch?v=9ABY6vBiogQ
Turkiško SIV kurso/kelionės geriausias aprašymas: http://paragliding.lt/index.php?option=com_phorum&Itemid=30&phorum_query=read,1,27457,27462 foto video: https://www.youtube.com/watch?v=RhrPKz2oHuQ http://youtu.be/7Kiy-mvV5oI https://plus.google.com/u/3/photos/+TadasSi/albums/5130496561640057217
Kaip vyksta pati SIV eiga galit YouTubėj prisižiūrėt ar prie progos atvykti į Dysnus
kad ir https://vimeo.com/1017025
Preliminari SIV programa išdėstyta čia, kiekvienam pilotui gali būti sudaroma asmeninė: http://skraidom.lt/lt/skrydis-parasparniu/Parasparniu-pilotams/kursai-pilotams/#siv
O dabar apie SIV kursų privalumus ir trūkumus Lietuvoje (Esu dalyvavęs 3 SIV/PRO Turkijoj + treniruotės Lietuvoje virš žemės + 2-3 Dysnai, tad palyginimui turiu duomenų ir dalyvių nuomonių)
SIV kurso privalumai Lietuvoje:
– Pigiau (LT~1500-1900Lt su viskuo, Turkijoje pats SIV kursas kainuos pigiau ~1200Lt, bet pridėjus komfortabilių atostogų kaina šioms 4 SIV dienoms ~800-1000LT, tad galutiniame variante gaunasi pigiau Lietuvoje)
– Esant tam tikroms Meteo sąlygoms yra galimybė SIV pakilimus gerokai atpiginti naudojantis pasyviniais išvilktuvais, išbandyta ir tikrai įmanoma
– Dysnų SIV bazė jau gali veikti prie visų vėjo krypčių, nes yra dvi startavietės priešingoms kryptimis ir kelias šiaurės ir pietų vėjams, netgi be vėjo galima išsikelti aukštai StepTowing pagalba
– Atostogų sutaupymas (diskutuotinas dalykas, bet parinkus tinkamą orą 2 savaitgalius iš eilės nereikia net atostogų imti, kas aktyviems XC pilotams dažnai svarbu)
– Rami oro erdvė, kadangi tu žinai jog tu vienas zonoje ir niekas neužkris tau ant galvos
– Morališkai lengviau virš Lietuviško ežero (Turkijoj širdis pradeda labai tvinksėt jau važiuojant į kalną, o čia lyg įprastas startas kol nepradedi dirbt)
– Namie lengviau išgyventi neišvengiamai atsirandantį dėl SIV stresą, bei didesnis nieko tau nekainuojantis būrys palaikančios komandos, bei draugų būrys dar labiau motyvuoja tobulėt ir pamiršt savo baimes
– Reikalauja mažiau patirties startuojant, bei tiksliai leidžiantis nei kalnuose (iš patirties sakau, kad jaudulys startuojant nuo kalno labai didelis, nors ir starto įgūdžiai puikūs, bet jaudulys dažnai daro savo)
– Blogiausiu atveju įkritus į vandenį sparnas beveik nepatiria žalos, nes vanduo gėlas (medžiaga išvis nepatiria, o stropų resursas galimai sumažėja maždaug perpus) Jūroje įkritus, tiek medžiaga, tiek stropos kenčia stipriau dėl druskos kristalų patekimo į audinius, bei dvigubas siūles, kur jie lieka praktiškai visam gyvenimui ir toliau sparnas dyla stipriai greičiau.
– Esant nepilnai grupei dalyvių, atsiranda galimybė ACRO pilotams kilnotis su kateriu/pasyvke už starto kainą.
– Galimybė išsibandyti pati save atliekant 1-2 pradinius pratimus, jei pilotas pamato, kad tai ne jam – nereikia “kankintis” ir baigt SIV’ą iki galo, ta proga kad jau specialiai atvažiavai į Turkiją (aišku ir ten gali sustoti, bet Lietuviui sumokėtus pinigus dera iš principo atidirbt) Ar tiesiog pasibandyti ar jau priaugai iki SIV lygio, ar tiesiog pasidaryt testą prieš Turkiją
– Galimybė nemokamai praleisti savaitgalius su šeima
– Pasiūlymas visiems klubams/ federacijai savo nariams bent iš dalies finansuoti pažintinius SIV skrydžius (1-2pakilimus)
– Nenervuoja Turkai su savo “hellou mai fiend”Tas pats:
– Startavietės “draugiškos” sparnams (ankščiau visi sparnai iš Turkijos grįždavo “perdažyti molio dulkių”, o dabar išklojo “klilimus-plyteles” ant BabaDag’o startaviečių) gal per 4metus dar kas Turkijoje pasikeitė, manau Blocha ar dalyviai pasidalins įspūdžiais iš vėliausio Turkiško SIV
– Aukščio sąlygos pačiam SIV kursui yra ganėtinai panašios (virš darbinės zonos 800-1200m.) Esu Turkijoje virš zonos atskridęs 2000+m aukštyje, bet atidirbt pavyko tik 1km, kitus teko “deginti”, nes per tas 5-7min. pavargstama tiek fiziškai tiek morališkai (ypatingai pirmąjį kartą)
– Atliekami tie patys pratimai, per panašų kiekį pakilimų.
– Šiuo metu Lietuvoje tik 2 SIV instruktoriai, bet ar reikia daugiau pagal norinčiųjų kiekį? (Jevgenij Blocha 12-13 metų SIV-mokymo patirties, virš 100 kursantų; Mano asmeninė ~8 metų SIV patirtis ir kolkas 2 realūs SIV kursantai per pastaruosius 2 sezonus; O gal yra daugiau užsislėpusių SIV instruktorių?)SIV trūkumai Lietuvoje:
– Sunkiau suderinti pilną grupę pagal faktinius orus
– Nėra galimybės prisižiūrėt vaizdelių iš kitų grupių pridirbamų “nesamonių”, kas Turkijoje irgi yra FUN
– Nėra galimybės pabendrauti su kitų šalių SIV kursantais, instruktoriais, bei ACRO “dievaičiais”
– Kol kas nėra kavinės/baro ar kitos infrastruktūros (ko pačiam SIV kursui realiai ir nereikia)
– Nėra galimybės 100% pravesti SIV kursų per paskirtas 4dienas dėl Meteo, kas Turkijoje beveik kaip taisyklė
– Nėra komfortabilių atostogų sąlygų (patys žmonės atvykstantys į Dysnus nenori mokėti už netoliese esančią kaimo turizmo sodybą ar nakvoti vietoje palapinėse ir vargsta važiuodami namus kasdien)
– Kol kas yra tik viena SIV bazė, kiti variantai kol kas nelabai šviečiasi dėl materialinių kaštų, bei biurokratijos dėl leidimų, nors viskas įmanoma
– Nėra super Turkijos kalnų/jūros vaizdelių, bei tos atmosferos, bet yra šiltas ežeras maudynėms ir žvejybai
– “Toli iki Dysnų”Tad kas visgi apsisprendėte išbandyti prašom
Registracija į 2014-ųjų SIV kursus Lietuvoje instruktorius Tadas Sidaravičius +37068555333 skraidom@gmail.com
Registracija į Gegužės 1-10 d. SIV ir SIV-PRO kursus Turkijoje ir SIV-LT Gegužės pabaigoje-Birželio pradžioje ir / ar Liepos pabaigoje instruktorius Jevgenij Blocha +37069953878 blokha@paragliding.lt2014 3 kovo @ 14:17 #198753kipsasprimenu dar ir savo video kaip yr Turkijoj smagu
https://www.youtube.com/watch?v=w0GPctISXqo
aisku jei nori tik dirbti tai ir Lietuvoj gerai2014 3 kovo @ 17:05 #198754TermikTadai visi sivai yra liuks tik kaip instruktorius galiu pasakyti kad stabdo tik kaina, as suprantu kad viskas kainuoja aš tik išreiškiu savo mokinių pasisakymus, pats labai norėčiau ir galiu garantuoti kad atvesčiau ne viena mokini bent jau i pradini kursą ,bet kol kaina bus kaip viso parapro3 kurso manau norinčiu labai daug ir nebus. Gal ir klystu aišku laikas parodys.
Mano pamąstymai:
Norint pakelti Dysnius iki tam tikro lygio nu ta prasme kad butu masiškumas kuo didesnis reikia peržiūrėti kainas. Kaip sakant padirbėti ant min. (čia tik mano pamąstymai) nieko nenoriu agituoti ar siūlyti dirbti už dyka , galiu ir pats padėti visapusiškai kad kaina pataptu kiek mažesnė, apart pačio sivo pravedimo
p.s prašau troliu nenukreipti temos i lankas ačiū -
AutoriusĮrašai
- Prisijunkite, jei norite atsakyti į šią temą.