• This topic is empty.
Rodoma 20 įrašų - nuo 21 iki 40 (viso: 53)
  • Autorius
    Įrašai
  • #196206
    arno

    SEIMAS LR-manau tinka labiausiai))))))Mes gi patriotai…….o jei ka tai man labiausiai patiko Juozo mintis PG(papa golf ir NR0

    #196207
    mariusnaujokas

    SKUDURELIS :D

    #196208
    KJ

    Pameditavau dar šiektiek prie šios temos…. Nežinau tiksliai, ką turėjo omeny RRT siūlydama susigalvoti šaukinį, čia gal VytautasS su Robertu gali patikslinti, bet man kažkaip atrodo, kad visgi turėta omeny šaukinys sudarytas iš ICAO fonetinės abėcėlės, taigi gal AXIS ir SKUDURLEKIS nelabai į temą. Nežinau, ar kitiems oro eismo dalyviams labai jau rūpi skirtumas tarp HG ir PG, tai gal visgi geriau naudoti tai, kas mus vienija – VL – Vol Libre (pranc. laisvas skrydis), PPG galėtų naudoti UL (ultra light), čia jiems turbūt reiktų dar pasiderinti su rimtesniais ultralaitais, įsivaizduoju, kad jie turi kitus šaukinius. Gal verta apsvarstyti prieš tai dėti ir lietuvišką prefiką LY? Tada mūsų šaukiniai būtų unikalūs bet kurioje pasaulio vietoje. Nežinau, ar gera mintis rištis prie licencijos numerio. Mažiau kaip po 10 metų greičiausiai išduosim licenciją Nr. 1000. Ruošiantis tam, jau dabar reikėtų naudoti “zero” arba “zero zero” prieš kiekvieną nr. Būtų gerai, kad šaukinys būtų kuo trumpesnis. Aviaracijos bent jau kolkas nebus privalomos skrendant G zonoje, jų tikrai nebus daug. O jei kada ir bus privalomos aviaracijos, aktyviais išliekančių pilotų skaičius auga labai lėtai. Manau dviejų simbolių unikaliai užkoduoti kiekvieną užtektų ilgam. Užregistruoti šaukinį perkant raciją taip pat nemanau, kad būtų problema išsiunčiant šaukinį į licence@lspsf.lt. Taigi siūlau 2 alternatyvas ir iš karto rezervuojuosi sau šaukinius:

    lima-yankee-victor-lima-kilo-juliet
    arba
    lima-yankee-victor-lima-zero-two-five-zero

    :)

    #196209
    Robertas

    RRT nerekomendavo naudoti LY, jie konsultavosi, kaip kitose šalyse daroma, ir pasiūlė naudoti išskirtinius šaukinius. Taigi, mums belieka pateikti kelis mums tinkamus patogius variantus ir apsispręsti, ar pridėti licencijos numerį, ar įregistravimo eilės numerį (tada būtų tik 2 skaičiai).

    #196210
    Kostja

    Pirmiausia saukinis turi lengvai tarsis ir aiskai girdetis. Ir turetu buti ko trumpiasnis.

    #196211
    Aiduzas

    Jeigu tai nebus pilnai aviacinis šaukinys (turiu galvoje, kad nebus registruotas, neturės LY ir vyks ne aviaciniu dažniu), tuomet visiškai nereikia ir ICAO abėcėlės. Kaip suprantu, RRT nori įvesti tokius šaukinius vien dėl gražesnio skambesio ir bent minimalios tvarkos eteryje (kad nebūtų Petras iš kaimo Broniui iš miesto). Taigi galima pasirinkti kad ir tą patį PARA su skaičiais ir eteryje įvardinti juos lietuviškai, be anglų kalbos ir ICAO abėcėlės.

    #196213
    VytautasS

    KJ Parašė:


    > Pameditavau dar šiektiek prie šios temos….
    > Nežinau tiksliai, ką turėjo omeny RRT siūlydama
    > susigalvoti šaukinį, čia gal VytautasS su Robertu
    > gali patikslinti, bet man kažkaip atrodo, kad
    > visgi turėta omeny šaukinys sudarytas iš ICAO
    > fonetinės abėcėlės, taigi gal AXIS ir SKUDURLEKIS
    > nelabai į temą.

    Nežinau, ar kitiems oro eismo
    > dalyviams labai jau rūpi skirtumas tarp HG ir PG,
    > tai gal visgi geriau naudoti tai, kas mus vienija
    > – VL – Vol Libre (pranc. laisvas skrydis),

    PG ir HG pageidauja atskirti ir RRT (jie nori apsidrausti jei kada nors bus atskiros federacijos) ir CAA (nori pagal šaukinį iš kart indentifikuoti skaridymo aparato tipą)

    PPG
    > galėtų naudoti UL (ultra light), čia jiems turbūt
    > reiktų dar pasiderinti su rimtesniais
    > ultralaitais, įsivaizduoju, kad jie turi kitus
    > šaukinius. Gal verta apsvarstyti prieš tai dėti ir
    > lietuvišką prefiką LY?
    diskusijoje ir mes to prašėme. CAA sutiko. RRT kol kas netinka nes LY ir po to einantys simboliai atitinka registracijos numerio ženklus. Pas mus jo nėra. Jie sako, kad su LY šaukiniai sudarinėjami pagal tam tikras taisykles (lietuviškas jų variantas yra). Jas pakeisti teoriškai įmanoma. Bet jei šias taisykles sudarydami RRT rėmėsi tarptautinėm rekomendacijomis ar taisyklėmis tai jas keisti jau komplikuota. Manau todėl jie pasiūlė rinktis iš žodžių.

    Tada mūsų šaukiniai būtų
    > unikalūs bet kurioje pasaulio vietoje. Nežinau, ar
    > gera mintis rištis prie licencijos numerio. Mažiau
    > kaip po 10 metų greičiausiai išduosim licenciją
    > Nr. 1000. Ruošiantis tam, jau dabar reikėtų
    > naudoti “zero” arba “zero zero” prieš kiekvieną
    > nr. Būtų gerai, kad šaukinys būtų kuo trumpesnis.

    Taip, tumpas šaukinys l. gerai. Licencijos numeris be jokių papildomų registrų ar duomenų bazių leidžia lengvai identifikuoti šaukinio turėtoją. To nori CAA.
    Galima galvoti ir apie dviženklį ar triženklį numerį (ne licencijos nr.) NES ŠAUKINIAI BUS TIK TO NORINTIEMS. Tada reikėtų galvoti apie administravimą.

    > Aviaracijos bent jau kolkas nebus privalomos
    > skrendant G zonoje, jų tikrai nebus daug. O jei
    > kada ir bus privalomos aviaracijos, aktyviais
    > išliekančių pilotų skaičius auga labai lėtai.
    > Manau dviejų simbolių unikaliai užkoduoti
    > kiekvieną užtektų ilgam. Užregistruoti šaukinį
    > perkant raciją taip pat nemanau, kad būtų problema
    > išsiunčiant šaukinį į licence@lspsf.lt. Taigi
    > siūlau 2 alternatyvas ir iš karto rezervuojuosi
    > sau šaukinius:
    >
    > lima-yankee-victor-lima-kilo-juliet
    > arba
    > lima-yankee-victor-lima-zero-two-five-zero
    >
    > :)

    Aiduzas rašė:
    Jeigu tai nebus pilnai aviacinis šaukinys (turiu galvoje, kad nebus registruotas, neturės LY ir vyks ne aviaciniu dažniu), tuomet visiškai nereikia ir ICAO abėcėlės. Kaip suprantu, RRT nori įvesti tokius šaukinius vien dėl gražesnio skambesio ir bent minimalios tvarkos eteryje.

    Šie šaukiniai bus skirti bendrauti su skrydžių valdymo centrais ir FIS TIEMS KAM TO REIKĖS. Tai vyksta konkrečiais dažniais ir juos VISI ORLAIVIAI GIRDI. Pokalbiams apie viską yra kitas dažnis, ten nieko nereikia.

    Viskas turi būti gerai. Vyksta dalykiška diskusija su RRT ir CAA. Jie nusiteikia palankiai. Jiems bus pateikti susisteminti variantai ir ieškosime galutinių sprendimų.

    Būsimo šaukinio savybės:
    trumpas ir aiškus;
    leidžia identifikuoti skraidymo aparato tipą ir šaukinio turėtoją;
    unikalus;
    priimtinas RRT ir CAA;
    aš manau, kad turi būti suprantamas ir kitų šalių (PL irLV) atitinkamos tarnyboms;

    Tai kokių dar variantų kas pasiūlys?
    Visiems ačiū už pagalbą.

    #196217
    KJ

    Tai tinka skudurlekis ar visgi papa-golf?

    #196222
    Justas SPK

    mano pasiulymas LY-P999 parasparniui ir LY-D999 skraidyklei, skaiciai – licencijos numeris.

    #196223
    Marijonas

    Bardakui išvengti licencijos numeris būtų kaip tik gerai. Tai gerai identifikavimui bei administravimui, o jau LY bus ar ne tai jau antraeilis klausimas. Manau gerai būtų LY-PARA-297. Čia kaip ir viskas aišku: šalis yra, skraidymo aparatas yra, pilotas identifikuotas yra. Kaip ir valio!

    #196224
    Hook

    KJ Parašė:


    > Tai tinka skudurlekis ar visgi papa-golf?

    Is tikruju idomu kaip bus tariamas saukinys – taip kaip rasomas ar paraidziui. Pvz. saukinys „PARA222“ bus tariamas „para du du du“ ar „papa alpha romeo alpha du du du“. Jeigu saukini privalesime tarti antruoju variantu, tai man zimiai patrauklesnis KJ pasiulytas variantas “PG” (papa golf) ir toliau licencijos numeris be nuliu is priekio. O del „LY“ naudojimo VytautasS lygtai aiskiai parase todel manau galim apie tai nediskutuoti.

    #196225
    Sigma

    Kaip aš supratau, aiškiai tariamas žodis ir licencijos numeris,tad ir siūlykime konkrečiai:
    Para 222 (para du du du)
    Delta 222 (delta du du du)
    Parasparnis 222 (parasparnis du du du)
    Skraidykle222 (skraidykle du du du)
    A………
    B…
    Ir taip toliau, siulykit.

    #196226
    Justas SPK

    bet kuriuo atveju tariama tures buti paraidziui, pvz: lima yankee papa one two three.

    #196227
    Justas SPK

    rysys vedamas anglu kalba, tik retais atvejais galima sneketi lietuviskai, kai erdvej nera kitu orlaiviu, kurie veda rysi angliskai.

    #196232
    sssvajoklis

    kokiom bangom bus naudojamas ? ty daznis? AM ar FM?
    Jei aviacinis daznis tai reiks keisti radiijo stoteles i kitos moduliacijos. AM ???

    #196234
    Justas SPK

    taip, airband AM 118-137 MHz
    tinka pvz vertex vxa-220, yra pirkt

    #196243
    Kraitor

    LY-123 labai panasus i komerciniu avialiniju saukini (PVZ LH – 887, yra airbus A320 Lufthansa saukynis) , jie naudoja skrydzio nr. kaip saukyni. T.y bokstas gali buti suklaidintas :) Tarymas paraidziui vyksta tik esant blogam rysiui.

    #196248
    Justas SPK

    LH887 yra Lufthansa reiso numeris Vilnius-Frankfurtas, orlaivis gali buti bet koks.
    Zodinis saukinys suteikiamas avialinijoms, o privatus orlaiviai naudoja savo registracijos numeri kaip saukini.

    #196253
    Kraitor

    > LH887 yra Lufthansa reiso numeris
    > Vilnius-Frankfurtas, orlaivis gali buti bet koks.

    Tikrai taip, orlaivis gali but bet koks, bet tikrai nepanasus i parasparni :)

    Zodinis saukinys suteikiamas avialinijoms, o
    > privatus orlaiviai naudoja savo registracijos
    > numeri kaip saukini.

    LY, taip pat yra registruojamu orlaiviu nacionalinis zenklas.
    tay yra kad pilnas saukinis, kokios nors cessnos bus LY ir tris raides pvz: LY- ABC.

    tar.tic.lt/Default.aspx?id=2&item=results&aktoid=5622001E-7A6C-4FC4-9C0A-2645EB5E3D50

    #196274
    vectorr

    Jei šaukiniai daugiausia bus naudojami LT teritorijoj G erdvėj, tai skaičių angliškai sakyt nereikės. Nebent kokie Zoknių ereliai bandys vaikytis. Manau, “PARA vienas du trys”, “DELTA vienas du trys” – patys geriausi variantai. Ir nieko baisaus jei pilotai ar dispečeriai žodį girdės kaip koduotą raidę (PAPA=P; DELTA=D). Jei dažnai šnekėsim, šitos raidės visiems įsimins kaip orlaivio kategorija. Su šaukiniais pagal aviakompaniją/reisą niekas nesumaišys – G erdvėj reguliarūs reisai neskraido. LIMA YANKEE pradžios siūlau vengti. Čia registracijos raidės, tegul registruoti orlaiviai jas naudoja. Informacija/koordinatoriai jas iškart bandys trumpint, tada patys nebesuprasim kas su kuo šnekasi. Jei Latvijos ar Lenkijos sieną kirtus teks jų informacijoms prisistatyt, tai dažnį pasikeitę nepamiršim anglų kalbos įsijungt. Nu arba “Litewski paraglaider nad Suwalkami…”
    Elegantiškiau būtų šaukinį sakyt po numerio – “vienas du trys PARA”, nes šaukinys šiuo atveju – orlaivio kategorija. Kaip HEAVY, STUDENT ar FASTPROP
    Labai džiaugiuosi, kad juda aviadažnių klausimas ! Bent jau pasyvkės turės galimybę perspėt lėktuvus tiesiai į trosą atlekiančius.

Rodoma 20 įrašų - nuo 21 iki 40 (viso: 53)
  • Prisijunkite, jei norite atsakyti į šią temą.