- This topic is empty.
-
AutoriusĮrašai
-
2008 12 gruodžio @ 17:56 #179981Tomas Sestokas
Gerasis Karoli,
taip rosiuosi gauti instruktoriaus licencija, i destau… sakykim svelniai, grubiai, kaip tik nori. Tik davai argumentuotai, nes priesingu atveju tikrai neverta gincytis (juk diskusija be argumentu, tai jau tupas gincas). Kaip matai yra dar JA-BA-DA-BA-DU, kurie statini traukima naudoja. Ok., mano pozicija: nesakiau, kad Malinka – geris arba blogis. Tik sakau, kad mano pasikelimai buvo lydimi svelnumu ir apsitenkinimu ir kad saugumas PASIRODE nezemesnio lygio nei kylant LR populliarias isvilktuvais. Kadangi pastarasis teiginys yra paremtas dviems pasikelimais ir maza teorine baze, tikejausi gauti is taves ar kitu “konstruktiu” papildomu nuomoniu ir argumentu. Bet stai as gaunu teiginius:
Taikaisi i instruktorius, o destai tokius (svelniai tariant) nelabai apgalvotus teiginius, kad net baisu smiling smiley
(Sitas ne tik pilnas irodymu, bet ir labai tiksliai pataiko i Malinkos tema).
Ka matom toliau?
Netgi kombinuojant keliu skirtingu tamprumu trosus statinis towingas nepasiteisino.
Aga. Labai idomu. Tik gal galetum papasakot, kas butent buvo blogai. As rimtai klausiu ir domiuosi. As tiesiog nezinau.
Tai kam dabar pudrint zmonem smegenis? smiling smiley
Na sitas, kaip ir pirmas labai aiskiai sureflektuotas
irodymas, labai tiksliai i tema. Tik vat kam man pudrint zmonems tas ju smegenis?
Labai butu idomu ka nors suzinoti. Bet jei prosto norisi pasigincyti varyk pas rusus.
2008 12 gruodžio @ 19:02 #179985karolisok vakare parasysiu jei jau tokia diskusija, dabar negaliu.
2008 12 gruodžio @ 22:12 #179992karolisTomai, specialiai tau
Statiniu isvilktuvu entuziastam siulau padaryti toki eksperimenta: Viena troso
gala priristi prie stulpo, o kita – prie automobilio. Dar prie kurio nors galo
reiketu pritvirtinti dinamometra… Tada po truputi vaziuoti i prieki, ir
ziureti kaip keiciasi itempimo jega priklausomai nuo nuvaziuoto atstumo. Jeigu
surasyti visus parodymus ant popieriaus ir paskui isvesti grafika – labai
tiketina kad gausis eksponentine priklausomybe – t.y. pradzioj jega keisis labai
mazai, o galiausiai su kiekvienu nuvaziuotu metru jega gali padideti net ir
kelis kartus.Is kitos puses – visuose towing’o vadoveliuose rasoma, kad norint saugiai
isvilkineti parasparni, reikia uztikrinti pastovia tempimo jega. Sutinku, kad
idealiu isvilktuvu nebuna, todel ta jega gali siek tiek svyruoti. Tarkim kad mus
tenkinga traukos jega, atitinkanti 70% – 100% piloto svorio…Dabar griztam prie atstumo/jegos grafiko. Sakai kilometrini trosa galima
istempti 50 metru? OK, nesiginciju… Taciau mus domina tik ta grafiko dalis,
kur traukos jega patenka i saugu diapazona [70%-100%]. Nenustebciau, jeigu
atmetus nesaugia trauka, is tu 50 metru liktu tik 10 arba dar maziau.Parasparnio greicio diapazonas yra gana mazas. Jeigu velki ji greiciau uz
trimerini greiti – parasparnis kyla. Normaliom salygom gauni ~3-4m/s ant
isvilktuvo.Iskrides i termika, pradedi kilti greiciau, nes tave kelia tiek isvilktuvo
traukos jega (kuria sparnas konvertuoja i auksti), tiek pats termikas.
Taigi padideja vertikalus greitis. Padidejus vertikaliam greiciui, pradeda
dideti atstumas tarp masinos ir sparno. Kadangi mes skrendam prisirise su
tampria virve, tai ji pradeda temptis. Tempiantis dideja jega, su kuria
sparnas yra traukiamas link automobilio. Turint po ranka ta sudaryta grafika,
matosi, kad traukos jega auga gana greitai. Kuo didesne jega sparnas traukiamas,
tuo labiau jis nori kilti i virsu ir tuo labiau priesinasi. Kuo labiau jis kyla
i virsu, tuo labiau dideja traukos jega. Gaunasi grandinine reakcija – sparnas
ziuri vertikaliai i dangu ir priesinasi tol kol nutruksta trosas.Zinoma, yra teorine galimybe parinkti toki trosa, kuris tampysis butent
tokiam jegos diapazone, koks yra saugus parasparnio pilotui. Bet vieni pilotai
sveria 50kg, o kiti sveria 120.Is esmes vienintelis privalumas kuri gauni is elastinio troso – tai
papildoma sekunde, per kuria operatorius gali numesti greiti. Taigi reikia
tureti labai sustra operatoriuKiek lietuvoj yra pasyvkiu savininku, kurie
samdo profesionalius operatorius?Paprastai isvilkineja tas, kas gali,
net jei ta isvilktuva operatorius mato pirma karta gyvenime.Bet kokiu atveju nei 10 nei 20 nei 50 metru tampymosi neuztenka kad kompensuoti
termiko sudaryta efekta. Yra atveju, kai iskridus i termika trosa reikia ne
traukti i save, o atleidineti nuo saves. Tokiu atveju operatorius turi
jungti atbulini begi ir vaziuoti atgal.Lygiai tas pats laukia rudens vakarais kai virsuj vejas daug stipresnis negu
apacioj – teks vaziuoti atbuliniu, ir labai abejoju ar vaziuodamas atbuliniu
operatorius tures laiko dar zvalgytis i dinamometra.Kitaip sakant nuo jegos svyravimu joks elastingas trosas neapsaugo. O jegos
svyravimu padariniai tokie: Esant per mazai jegai – pilotas
isvelkamas neefektyviai, esant per didelei jegai – pilotui gresia kritinis
atakos kampas, srauto nutrukimas daug kartu perkrautas/gadinamas sparnas,
troso trukimas, po kurio labai tiketinas nerimas i prieki su baisiu frontalu
arba dar baisesniu ivaziavimu i zeme arba dar baisesniu saldainiu.Kodel issivilkinejimas elastingu trosu “svelnesnis” negu standartiniu isvilktuvu?
Del 2 priezasciu: Elastingas trosas labai efektyviai sugeria smulku “tampyma”,
ty niekada nepajausi kaip atomobilis vaziuoja per duobes, smulkiu termikeliu,
burbulu ir pan. Tuo tarpu standartinis isvilktuvas turi bugna, kuris turi savo
inercija, ir smulkus tampymai yra jo silpnoji vieta – kiekviena karta iskridus
i burbula reikia isjudinti bugna is jo standartinio greicio, o perskridus burbula
– bugnas sukasi per greitai ir turi vel atstatyti normalu greiti. Kuo inertiskesnis
bugnas – tuo maziau malonus isvilkimas.Vienintelis atvejis, kai intertiskas bugnas turi privaluma – issivilkinejant
juroje, kai kateris sokineja per bangas. Tuo atveju reikia kad bugno svyravimo
daznis kaip galima labiau skirtusi nuo katerio sokinejimo per bangas daznio,
priesingu atveju laukia “seksas”. Tokiu atveju daznai apsimoka tureti sunkesni
bugna.Antra priezastis del ko standartinis isvilktuvas veikia nelabai svelniai – prie
troso prikabintas grazintuvas, su nuosava gerve ir 5 stabdymo elementais ir savo
svyravimo dazniu.Kaip ten bebutu, smulkus tampymai nera pavojingi gyvybei, o pirmas atvejis
kai pajausi “malinkos” trukumus, gali buti ir paskutinis. Vakarais ir ramiu oru
gali ramiai issivilkineti su geru operatorium, bet esant atominiam orui – NESAUGU!2008 13 gruodžio @ 08:37 #179994Tomas SestokasAciu uz specialu atsakyma. Kas del virves tamprumo, budamas grynu vartuotoju, remiuosi Malinkos turetuju teigimu ir pats nematavau. Manau, kad jie kalba apie efektyvu deapozona. Jie pabriezia, kad butent ilga virve (berods skaiciau min 800m) uztikrina sauguma terminiame ore. Taigi, kadangi mes to nezinom, tai patykekime tais, kurie tamposi ir, reikia tiketis skaiciavo.
O stai del vejo, nerandu jiems pasiteisinimo.O kodel (nepykit ant vartuotojo, jei klasimelis bus kvailas) nesujungiami du geriai – dinaminis traukimas ir tokia pati virve? Berasant kilo pora ideju, bet idomi techniku nuomone
2008 13 gruodžio @ 11:09 #179995MudaAs perskaiciau iki galo , taigi kaskas paaiskejo:
1. Kai pilotas atsikabina , isvilkejas, jei tik imanoma vaziuoja toliau ,kad istemptu trosa kol jis nukrenta (nera kilpu – tegyvuoja vaikuciu kojytes ir girtuoklio pagalys galvai pailsinti)
2. Naudoja automobilius su atbuline pavara ir netgi ja naudoja (del patogumo ir sugebejimu verta susimastyti)
3. Lokauto (ir panashaus blogio) rizika mazina tai , kad tempimo kryptis yra zymiai horizontalesne, negu aktyvkes, arba pasyvkes kol trosas nepilnai isvyniotas ( okai isvyniotas, tempima deja reikia baigti ? )Nesu joks specas – prasau nekritikuoti : cia tik minireferatas is rusisko resurso is siek tiek “kerosino” diskusijos palaikymui, skant.
2008 13 gruodžio @ 16:23 #179996karolisIsvilkimo metu troso ilgis tarp piloto ir bugno keiciasi. Jei naudoji kintamo ilgio elastinga trosa, tai gausi kintama tamprumo efekta.
2008 13 gruodžio @ 16:29 #179997karolistam kad po atsikabinimo toliau vaziuoti, reikia tureti labai ilga kelia:
1km startui + 1.5km isvilkimui + 1km virves istiesinimui.
Kai rasit, praneskit, as irgi ten noresiu paskraidyt(ne su malinka)
2008 14 gruodžio @ 08:24 #180002Tomas SestokasTai kodel geriai neapjungiami?
2008 14 gruodžio @ 08:43 #180003karolisTomai, nebuk kaip Sania. Taigi viskas virsuj paaiskinta… O dar nori kitus zmones mokyti.
Jeigu labai nori, galiu paskolinti kokia knyga apie isvilkimo technika…2008 14 gruodžio @ 08:57 #180004Tomas SestokasAciu, jei uzsimsiu isvilkynejimu, pats susirasiu. Atsiprasau, kad paklausiau
2008 14 gruodžio @ 11:25 #180008karolisElastingas trosas ne geris, o blogis, nes kuo elastingesnis trosas, tuo sunkiau operatoriui kontroliuoti trauka.
Jei naudosi toki trosa pasyvkei, tai isvilkimo pradzioj nepajausi jokio efekto, o isvilkimo gale tampysies kaip ant kilometrinio ilgio triusiku gumos.
Operatorius sustos/nuims trauka, o tave dar 5 sekundes temps pati virve.
Jeigu nori naudoti trumpa elastingo troso atkarpa, tai ji turi buti prie piloto. Jai nutrukus – gali gauti i kakta taip, kad mazai nepasirodys.
Gera pasyvke ir taip veikia labai svelniai…
As cia viena sekunde pagalvojau, kad tamsta ruosiates savo busimus mokinius isvilkineti su malinka, tai net zalia akyse pasidare2008 14 gruodžio @ 12:23 #180009karolisdar vienas malinkos “privalumas”: Visiskai neaisku kaip pastovus tampymas itakoja troso charakteristikas.
Kai stropas pratampai, jos pailgeja. Bet pailgejusios toliau nebesitampo.
Kiek tamprumo praranda malinkos trosas po 50/100/150 startu?
Kaip tampruma itakoja dregme/siluma/smelis/purvas ir tt?
Kas bus jeigu po 120kg piloto pradesi isvilkineti 50kg pilota? Arba dar geriau po tandemo? Istampytos virves charakteristikos gali labai smarkiai keistis. Malinkos piloto gyvybe priklauso nuo situ charakteristiku, kuriu kaip suprantu niekas dorai nezino. Perkant kilometrini trosa uz 50 euru, negauni jokiu garantiju (isskyrus geros kainos garantija). Dynema parduodama jau pratampyta ir su labai konkreciom garantijom.
2008 15 gruodžio @ 18:51 #180045VarstelisCia tik vienas + kaina, visa kita minusai . Pagrindinis saugumo faktorius keliant pilota palaikymas traukos pagal piloto svori. Siuo budu jis nekontroliuojamas, viska apsprendzia susidariusios aplikybes kurios gali buti palankios ir nieko neivyks……..
Bet pries savaitele vienas su parasiutu pasikilojo sekmingai o kitas jau po zemem. Pricipas kelimo tas pats, kablys virve nelaimelis. Kas neaisku, skaityti Karolio straipsni, dar neaisku vadinasi dar karta perskaityti tik labiau susikaupusIR APLAMAI TOKIO KELIMO BUDO NEGALIMA BUVO VIESINTI
nes yra kruva naivuoliu kurie kazka uzgirde priima viska uz tikra piniga2008 17 gruodžio @ 12:48 #180062Georgas>>IR APLAMAI TOKIO KELIMO BUDO NEGALIMA BUVO VIESINTI
Na geriau jau paviešinti ir išaiškinti trūkumus, nes vis tiek atsiras išradėjų, kurie bandys ir bandys. Žinojimas – jėga!
Elastinga ir ilga virvė – geriau nei trumpa ir neelastinga, bet vis tiek kietai pririšus prie automobilio – saugumas nepakankamas. Karolis teisingai išaiškino trūkumus.
Teko keltis su aktyviniu (elektriniu) išvilktuvu, kuris turėjo elastingą virvę – tikrai malonu, tai buvo pats švelniausias išvilkimas, kokį esu patyręs. Bet paprastam (aktyviniam hidrauliniam ar pasyviniam) išvilktuvui ne visada elastinga virvė tinka – kartu su būgno inercija susidaro ‘virpamasis kontūras’ ir prasideda trūkčiojimai.G.
2008 17 gruodžio @ 14:20 #180064karolisDar pagalvojau kad jeigu pilotas nesekmingai startuoja ir tarkim nugriuna ant zemes, tai su elastiniu trosu nera galimybes greitai nuimti trauka – teks vilktis zeme keliolika ar keliasdesimt metru
2008 18 gruodžio @ 09:54 #180072Anonimaskarolis Parašė:
> Dar pagalvojau kad jeigu pilotas nesekmingai
> startuoja ir tarkim nugriuna ant zemes, tai su
> elastiniu trosu nera galimybes greitai nuimti
> trauka – teks vilktis zeme keliolika ar
> keliasdesimt metruTuomet lygiai tas pats galioja ir lokout’o atveju, kur traukos nenuėmimas ir nesugebėjimas laiku atsegti prisikabinimo spynos lygus žmogaus gyvybei.
2008 18 gruodžio @ 10:24 #180073Moonkarolis Parašė:
> Dar pagalvojau kad jeigu pilotas nesekmingai
> startuoja ir tarkim nugriuna ant zemes, tai su
> elastiniu trosu nera galimybes greitai nuimti
> trauka – teks vilktis zeme keliolika ar
> keliasdesimt metruAbejoju, kad taip butinai turetu buti. Piloto svoris starto metu ir nugriuvus toks pats,
pasipriesinimo jega nugriuvus dar ko gero didesne, nei stovint. Kodel elastinis trosas
turetu tempti nugriuvusi pilota, jei automobilis stovi.Jei pilota keliese prilaikytum su papildoma jega ir trosa itemptum, kaip ragatke – tada sutikciau.
2008 18 gruodžio @ 18:23 #180075VarstelisButent, nugriuvus pasipriesinimo jega didesne ir vairuotojui laiku nepastebejus bus virves itempimas iki momento kai virsys pasipriesinima ir tada jau saus kaip ragatke. Tai galima pabandyti pasiemus gumos ir pririsus vaikiska lele
2008 18 gruodžio @ 19:54 #180077artistasNa bet jus ir moksliukai.Nagrinejat,matuojat,projektuojat,skaiciuojat,speliojat.O kur gyvenat pamirstat.Norint su kilometrine virve tampytis,reikia atsikariauti,susigrazinti dali Gudijos ir
Ukrainos.Tada isvaziave i didziules erdves galetumem lekti kur akys mato.O kai Lietuva prakniso didziavyriai ir toji susitrauke kaip sagrenes oda,normaliems isvilktuvams(pasyvkems)ir
tai sunku rasti vietos,nes cia stulpas,cia krumas,cia namas,cia aukstos itampos laidai cia karve,cia ukininkas su sakemi ir tt.Yra dalyku kur reikalinga teorija,skaiciavimai,matavimai,o cia
mano manimu viskas kaip ant delno.Pabandyti galima,bet nerekomenduojama.Ir viskas.Taskas.Ir tada atkrenta visi”jeigu…
.2008 19 gruodžio @ 10:34 #180086sssvajoklisVarstelis Parašė:
> Butent, nugriuvus pasipriesinimo jega didesne ir
> vairuotojui laiku nepastebejus bus virves
> itempimas iki momento kai virsys pasipriesinima ir
> tada jau saus kaip ragatke. Tai galima pabandyti
> pasiemus gumos ir pririsus vaikiska lelevienas bande Siauliuose ar kur pries desimt metu… uz kaklo pavilko 100metru . lai buna lengva jam zemele….
-
AutoriusĮrašai
- Prisijunkite, jei norite atsakyti į šią temą.