• This topic is empty.
Rodoma 20 įrašų - nuo 21 iki 40 (viso: 64)
  • Autorius
    Įrašai
  • #179981
    Tomas Sestokas

    Gerasis Karoli,

    taip rosiuosi gauti instruktoriaus licencija, i destau… sakykim svelniai, grubiai, kaip tik nori. Tik davai argumentuotai, nes priesingu atveju tikrai neverta gincytis (juk diskusija be argumentu, tai jau tupas gincas). Kaip matai yra dar JA-BA-DA-BA-DU, kurie statini traukima naudoja. Ok., mano pozicija: nesakiau, kad Malinka – geris arba blogis. Tik sakau, kad mano pasikelimai buvo lydimi svelnumu ir apsitenkinimu ir kad saugumas PASIRODE nezemesnio lygio nei kylant LR populliarias isvilktuvais. Kadangi pastarasis teiginys yra paremtas dviems pasikelimais ir maza teorine baze, tikejausi gauti is taves ar kitu “konstruktiu” papildomu nuomoniu ir argumentu. Bet stai as gaunu teiginius:

    Taikaisi i instruktorius, o destai tokius (svelniai tariant) nelabai apgalvotus teiginius, kad net baisu smiling smiley

    (Sitas ne tik pilnas irodymu, bet ir labai tiksliai pataiko i Malinkos tema).

    Ka matom toliau?

    Netgi kombinuojant keliu skirtingu tamprumu trosus statinis towingas nepasiteisino.

    Aga. Labai idomu. Tik gal galetum papasakot, kas butent buvo blogai. As rimtai klausiu ir domiuosi. As tiesiog nezinau.

    Tai kam dabar pudrint zmonem smegenis? smiling smiley

    Na sitas, kaip ir pirmas labai aiskiai sureflektuotas :) irodymas, labai tiksliai i tema. Tik vat kam man pudrint zmonems tas ju smegenis?

    Labai butu idomu ka nors suzinoti. Bet jei prosto norisi pasigincyti varyk pas rusus.

    #179985
    karolis

    :) ok vakare parasysiu jei jau tokia diskusija, dabar negaliu.

    #179992
    karolis

    Tomai, specialiai tau :)

    Statiniu isvilktuvu entuziastam siulau padaryti toki eksperimenta: Viena troso
    gala priristi prie stulpo, o kita – prie automobilio. Dar prie kurio nors galo
    reiketu pritvirtinti dinamometra… Tada po truputi vaziuoti i prieki, ir
    ziureti kaip keiciasi itempimo jega priklausomai nuo nuvaziuoto atstumo. Jeigu
    surasyti visus parodymus ant popieriaus ir paskui isvesti grafika – labai
    tiketina kad gausis eksponentine priklausomybe – t.y. pradzioj jega keisis labai
    mazai, o galiausiai su kiekvienu nuvaziuotu metru jega gali padideti net ir
    kelis kartus.

    Is kitos puses – visuose towing’o vadoveliuose rasoma, kad norint saugiai
    isvilkineti parasparni, reikia uztikrinti pastovia tempimo jega. Sutinku, kad
    idealiu isvilktuvu nebuna, todel ta jega gali siek tiek svyruoti. Tarkim kad mus
    tenkinga traukos jega, atitinkanti 70% – 100% piloto svorio…

    Dabar griztam prie atstumo/jegos grafiko. Sakai kilometrini trosa galima
    istempti 50 metru? OK, nesiginciju… Taciau mus domina tik ta grafiko dalis,
    kur traukos jega patenka i saugu diapazona [70%-100%]. Nenustebciau, jeigu
    atmetus nesaugia trauka, is tu 50 metru liktu tik 10 arba dar maziau.

    Parasparnio greicio diapazonas yra gana mazas. Jeigu velki ji greiciau uz
    trimerini greiti – parasparnis kyla. Normaliom salygom gauni ~3-4m/s ant
    isvilktuvo.

    Iskrides i termika, pradedi kilti greiciau, nes tave kelia tiek isvilktuvo
    traukos jega (kuria sparnas konvertuoja i auksti), tiek pats termikas.
    Taigi padideja vertikalus greitis. Padidejus vertikaliam greiciui, pradeda
    dideti atstumas tarp masinos ir sparno. Kadangi mes skrendam prisirise su
    tampria virve, tai ji pradeda temptis. Tempiantis dideja jega, su kuria
    sparnas yra traukiamas link automobilio. Turint po ranka ta sudaryta grafika,
    matosi, kad traukos jega auga gana greitai. Kuo didesne jega sparnas traukiamas,
    tuo labiau jis nori kilti i virsu ir tuo labiau priesinasi. Kuo labiau jis kyla
    i virsu, tuo labiau dideja traukos jega. Gaunasi grandinine reakcija – sparnas
    ziuri vertikaliai i dangu ir priesinasi tol kol nutruksta trosas.

    Zinoma, yra teorine galimybe parinkti toki trosa, kuris tampysis butent
    tokiam jegos diapazone, koks yra saugus parasparnio pilotui. Bet vieni pilotai
    sveria 50kg, o kiti sveria 120.

    Is esmes vienintelis privalumas kuri gauni is elastinio troso – tai
    papildoma sekunde, per kuria operatorius gali numesti greiti. Taigi reikia
    tureti labai sustra operatoriu :) Kiek lietuvoj yra pasyvkiu savininku, kurie
    samdo profesionalius operatorius? :) Paprastai isvilkineja tas, kas gali,
    net jei ta isvilktuva operatorius mato pirma karta gyvenime.

    Bet kokiu atveju nei 10 nei 20 nei 50 metru tampymosi neuztenka kad kompensuoti
    termiko sudaryta efekta. Yra atveju, kai iskridus i termika trosa reikia ne
    traukti i save, o atleidineti nuo saves. Tokiu atveju operatorius turi
    jungti atbulini begi ir vaziuoti atgal.

    Lygiai tas pats laukia rudens vakarais kai virsuj vejas daug stipresnis negu
    apacioj – teks vaziuoti atbuliniu, ir labai abejoju ar vaziuodamas atbuliniu
    operatorius tures laiko dar zvalgytis i dinamometra.

    Kitaip sakant nuo jegos svyravimu joks elastingas trosas neapsaugo. O jegos
    svyravimu padariniai tokie: Esant per mazai jegai – pilotas
    isvelkamas neefektyviai, esant per didelei jegai – pilotui gresia kritinis
    atakos kampas, srauto nutrukimas daug kartu perkrautas/gadinamas sparnas,
    troso trukimas, po kurio labai tiketinas nerimas i prieki su baisiu frontalu
    arba dar baisesniu ivaziavimu i zeme arba dar baisesniu saldainiu.

    Kodel issivilkinejimas elastingu trosu “svelnesnis” negu standartiniu isvilktuvu?
    Del 2 priezasciu: Elastingas trosas labai efektyviai sugeria smulku “tampyma”,
    ty niekada nepajausi kaip atomobilis vaziuoja per duobes, smulkiu termikeliu,
    burbulu ir pan. Tuo tarpu standartinis isvilktuvas turi bugna, kuris turi savo
    inercija, ir smulkus tampymai yra jo silpnoji vieta – kiekviena karta iskridus
    i burbula reikia isjudinti bugna is jo standartinio greicio, o perskridus burbula
    – bugnas sukasi per greitai ir turi vel atstatyti normalu greiti. Kuo inertiskesnis
    bugnas – tuo maziau malonus isvilkimas.

    Vienintelis atvejis, kai intertiskas bugnas turi privaluma – issivilkinejant
    juroje, kai kateris sokineja per bangas. Tuo atveju reikia kad bugno svyravimo
    daznis kaip galima labiau skirtusi nuo katerio sokinejimo per bangas daznio,
    priesingu atveju laukia “seksas”. Tokiu atveju daznai apsimoka tureti sunkesni
    bugna.

    Antra priezastis del ko standartinis isvilktuvas veikia nelabai svelniai – prie
    troso prikabintas grazintuvas, su nuosava gerve ir 5 stabdymo elementais ir savo
    svyravimo dazniu.

    Kaip ten bebutu, smulkus tampymai nera pavojingi gyvybei, o pirmas atvejis
    kai pajausi “malinkos” trukumus, gali buti ir paskutinis. Vakarais ir ramiu oru
    gali ramiai issivilkineti su geru operatorium, bet esant atominiam orui – NESAUGU!

    #179994
    Tomas Sestokas

    Aciu uz specialu atsakyma. Kas del virves tamprumo, budamas grynu vartuotoju, remiuosi Malinkos turetuju teigimu ir pats nematavau. Manau, kad jie kalba apie efektyvu deapozona. Jie pabriezia, kad butent ilga virve (berods skaiciau min 800m) uztikrina sauguma terminiame ore. Taigi, kadangi mes to nezinom, tai patykekime tais, kurie tamposi ir, reikia tiketis skaiciavo.
    O stai del vejo, nerandu jiems pasiteisinimo.

    O kodel (nepykit ant vartuotojo, jei klasimelis bus kvailas) nesujungiami du geriai – dinaminis traukimas ir tokia pati virve? Berasant kilo pora ideju, bet idomi techniku nuomone

    #179995
    Muda

    As perskaiciau iki galo , taigi kaskas paaiskejo:

    1. Kai pilotas atsikabina , isvilkejas, jei tik imanoma vaziuoja toliau ,kad istemptu trosa kol jis nukrenta (nera kilpu – tegyvuoja vaikuciu kojytes ir girtuoklio pagalys galvai pailsinti)
    2. Naudoja automobilius su atbuline pavara ir netgi ja naudoja (del patogumo ir sugebejimu verta susimastyti)
    3. Lokauto (ir panashaus blogio) rizika mazina tai , kad tempimo kryptis yra zymiai horizontalesne, negu aktyvkes, arba pasyvkes kol trosas nepilnai isvyniotas ( okai isvyniotas, tempima deja reikia baigti ? )

    Nesu joks specas – prasau nekritikuoti : cia tik minireferatas is rusisko resurso is siek tiek “kerosino” diskusijos palaikymui, skant. ;)

    #179996
    karolis

    Isvilkimo metu troso ilgis tarp piloto ir bugno keiciasi. Jei naudoji kintamo ilgio elastinga trosa, tai gausi kintama tamprumo efekta.

    #179997
    karolis

    tam kad po atsikabinimo toliau vaziuoti, reikia tureti labai ilga kelia:
    1km startui + 1.5km isvilkimui + 1km virves istiesinimui.
    Kai rasit, praneskit, as irgi ten noresiu paskraidyt :) (ne su malinka)

    #180002
    Tomas Sestokas

    Tai kodel geriai neapjungiami?

    #180003
    karolis

    Tomai, nebuk kaip Sania. Taigi viskas virsuj paaiskinta… O dar nori kitus zmones mokyti.
    Jeigu labai nori, galiu paskolinti kokia knyga apie isvilkimo technika…

    #180004
    Tomas Sestokas

    Aciu, jei uzsimsiu isvilkynejimu, pats susirasiu. Atsiprasau, kad paklausiau

    #180008
    karolis

    Elastingas trosas ne geris, o blogis, nes kuo elastingesnis trosas, tuo sunkiau operatoriui kontroliuoti trauka.
    Jei naudosi toki trosa pasyvkei, tai isvilkimo pradzioj nepajausi jokio efekto, o isvilkimo gale tampysies kaip ant kilometrinio ilgio triusiku gumos.
    Operatorius sustos/nuims trauka, o tave dar 5 sekundes temps pati virve.
    Jeigu nori naudoti trumpa elastingo troso atkarpa, tai ji turi buti prie piloto. Jai nutrukus – gali gauti i kakta taip, kad mazai nepasirodys.
    Gera pasyvke ir taip veikia labai svelniai…
    As cia viena sekunde pagalvojau, kad tamsta ruosiates savo busimus mokinius isvilkineti su malinka, tai net zalia akyse pasidare :)

    #180009
    karolis

    dar vienas malinkos “privalumas”: Visiskai neaisku kaip pastovus tampymas itakoja troso charakteristikas.
    Kai stropas pratampai, jos pailgeja. Bet pailgejusios toliau nebesitampo.
    Kiek tamprumo praranda malinkos trosas po 50/100/150 startu?
    Kaip tampruma itakoja dregme/siluma/smelis/purvas ir tt?
    Kas bus jeigu po 120kg piloto pradesi isvilkineti 50kg pilota? Arba dar geriau po tandemo? Istampytos virves charakteristikos gali labai smarkiai keistis. Malinkos piloto gyvybe priklauso nuo situ charakteristiku, kuriu kaip suprantu niekas dorai nezino. Perkant kilometrini trosa uz 50 euru, negauni jokiu garantiju (isskyrus geros kainos garantija :D). Dynema parduodama jau pratampyta ir su labai konkreciom garantijom.

    #180045
    Varstelis

    Cia tik vienas + kaina, visa kita minusai . Pagrindinis saugumo faktorius keliant pilota palaikymas traukos pagal piloto svori. Siuo budu jis nekontroliuojamas, viska apsprendzia susidariusios aplikybes kurios gali buti palankios ir nieko neivyks……..
    Bet pries savaitele vienas su parasiutu pasikilojo sekmingai o kitas jau po zemem. Pricipas kelimo tas pats, kablys virve nelaimelis. Kas neaisku, skaityti Karolio straipsni, dar neaisku vadinasi dar karta perskaityti tik labiau susikaupus

    IR APLAMAI TOKIO KELIMO BUDO NEGALIMA BUVO VIESINTI
    nes yra kruva naivuoliu kurie kazka uzgirde priima viska uz tikra piniga

    #180062
    Georgas

    >>IR APLAMAI TOKIO KELIMO BUDO NEGALIMA BUVO VIESINTI

    Na geriau jau paviešinti ir išaiškinti trūkumus, nes vis tiek atsiras išradėjų, kurie bandys ir bandys. Žinojimas – jėga! :)

    Elastinga ir ilga virvė – geriau nei trumpa ir neelastinga, bet vis tiek kietai pririšus prie automobilio – saugumas nepakankamas. Karolis teisingai išaiškino trūkumus.
    Teko keltis su aktyviniu (elektriniu) išvilktuvu, kuris turėjo elastingą virvę – tikrai malonu, tai buvo pats švelniausias išvilkimas, kokį esu patyręs. Bet paprastam (aktyviniam hidrauliniam ar pasyviniam) išvilktuvui ne visada elastinga virvė tinka – kartu su būgno inercija susidaro ‘virpamasis kontūras’ ir prasideda trūkčiojimai.

    G.

    #180064
    karolis

    Dar pagalvojau kad jeigu pilotas nesekmingai startuoja ir tarkim nugriuna ant zemes, tai su elastiniu trosu nera galimybes greitai nuimti trauka – teks vilktis zeme keliolika ar keliasdesimt metru :)

    #180072
    Anonimas

    karolis Parašė:


    > Dar pagalvojau kad jeigu pilotas nesekmingai
    > startuoja ir tarkim nugriuna ant zemes, tai su
    > elastiniu trosu nera galimybes greitai nuimti
    > trauka – teks vilktis zeme keliolika ar
    > keliasdesimt metru :)

    Tuomet lygiai tas pats galioja ir lokout’o atveju, kur traukos nenuėmimas ir nesugebėjimas laiku atsegti prisikabinimo spynos lygus žmogaus gyvybei.

    #180073
    Moon

    karolis Parašė:


    > Dar pagalvojau kad jeigu pilotas nesekmingai
    > startuoja ir tarkim nugriuna ant zemes, tai su
    > elastiniu trosu nera galimybes greitai nuimti
    > trauka – teks vilktis zeme keliolika ar
    > keliasdesimt metru :)

    Abejoju, kad taip butinai turetu buti. Piloto svoris starto metu ir nugriuvus toks pats,
    pasipriesinimo jega nugriuvus dar ko gero didesne, nei stovint. Kodel elastinis trosas
    turetu tempti nugriuvusi pilota, jei automobilis stovi.

    Jei pilota keliese prilaikytum su papildoma jega ir trosa itemptum, kaip ragatke – tada sutikciau.

    #180075
    Varstelis

    Butent, nugriuvus pasipriesinimo jega didesne ir vairuotojui laiku nepastebejus bus virves itempimas iki momento kai virsys pasipriesinima ir tada jau saus kaip ragatke. Tai galima pabandyti pasiemus gumos ir pririsus vaikiska lele

    #180077
    artistas

    Na bet jus ir moksliukai.Nagrinejat,matuojat,projektuojat,skaiciuojat,speliojat.O kur gyvenat pamirstat.Norint su kilometrine virve tampytis,reikia atsikariauti,susigrazinti dali Gudijos ir
    Ukrainos.Tada isvaziave i didziules erdves galetumem lekti kur akys mato.O kai Lietuva prakniso didziavyriai ir toji susitrauke kaip sagrenes oda,normaliems isvilktuvams(pasyvkems)ir
    tai sunku rasti vietos,nes cia stulpas,cia krumas,cia namas,cia aukstos itampos laidai cia karve,cia ukininkas su sakemi ir tt.Yra dalyku kur reikalinga teorija,skaiciavimai,matavimai,o cia
    mano manimu viskas kaip ant delno.Pabandyti galima,bet nerekomenduojama.Ir viskas.Taskas.Ir tada atkrenta visi”jeigu…
    .

    #180086
    sssvajoklis

    Varstelis Parašė:


    > Butent, nugriuvus pasipriesinimo jega didesne ir
    > vairuotojui laiku nepastebejus bus virves
    > itempimas iki momento kai virsys pasipriesinima ir
    > tada jau saus kaip ragatke. Tai galima pabandyti
    > pasiemus gumos ir pririsus vaikiska lele

    vienas bande Siauliuose ar kur pries desimt metu… uz kaklo pavilko 100metru . lai buna lengva jam zemele….

Rodoma 20 įrašų - nuo 21 iki 40 (viso: 64)
  • Prisijunkite, jei norite atsakyti į šią temą.