• This topic is empty.
Rodoma 20 įrašų - nuo 61 iki 80 (viso: 96)
  • Autorius
    Įrašai
  • #162370
    Anonimas

    taip yra,beje pats maciau kapi skraido su bumeriu suparalizuotas iki puses, maciau ir be vienos rankos

    #162371
    liotcik

    est parašė:
    >
    > Vysniuk, sutu rutu karru tulle, kurrat. Duok bent vieną
    > nuorodą į kokį nors aerodinamikos vadovėlį, kuriame būtų
    > paminėtas ,,plaštakės” ar ,,plaštakakės” režimas ;). Jeigu
    > rasi – duosiu kepurę prišikt. :)))

    Lietuviu kalboje “lockout” ang. verciamas kaip lokautas, aitvaras ar plastake. Kur atnesi kad galeciau kepure prisikt?
    “Lockout” aprasytas bet kokioje skraidykliniku knygoje (tai nera klasikne aeorodinamika), bet manau knygos nepirksi, todel siulau pasiskaityt internete Oz Report

    #162372
    Anonimas

    Chebra, tiek PG, tiek HG-stai, turekite drasos nesireklamuoti (bent sioj temoj) ir nevaryti ant kitu (ypac kazko nezinant – fu!).

    Vysniukui – aciu uz konstruktyva, atsakau i klausima:
    Parasparniams irgi aktualus “lock-out” – ant troso sparnas nukrypsta nuo kurso, ir nuo tam tikro pokrypio kampo (apie 90 laipsniu su horizontu) prasideda t.v. “eleronu efektas” – sparnas nereaguoja i valdyma, net didina pokrypi. Tuo metu operatorius turi sumazinti trauka, kad sparnas pereitu i iprasta skrydi ir pradetu adekvaciai valdytis. Jei traukos nesumazinti ir pilotas neatsikabins, gali buti labai pavoinga, nes sparnas gali apsisukti nose i zeme ir pikiruoti. Pora kartu esu mates toki cirka – pilotams pasiseke kad buvo nedidelis aukstis, vienas del patemptu ciurnos raisciu slubavo pora menesiu.

    HG-stams:
    Kazkada girdejau, kad kulverstukas budingas bet kokiai skraidyklei (isimtis – horizontalaus sparnelio-uodegos buvimas), o ne tik blogai. Ir apskaicuiota, kad gera skraidykle pradejus kulverstukui turi luzti, tokiu budu iseiti is labai greito sukimosi ir leisti pilotui (kol jis neprarado samones del perkrovos) ivesti atsargini parasiuta. Pakomentuokite, ar tai tiesa ar visgi gandai.
    Ir dar idomu, atsiradus bebokstiniams aparatams, sita problema tapo aktualesne, ar atvirksciai. Aciu.

    Blocha

    #162373
    liotcik

    Blocha parašė:
    >
    > Chebra, tiek PG, tiek HG-stai, turekite drasos nesireklamuoti
    > (bent sioj temoj) ir nevaryti ant kitu (ypac kazko nezinant –
    > fu!).

    Labas Jevgenijau. Man atrodo skraidyklininkai saziningai isvardino skraidykliu trukumus. Jusu t.y. parasparnistu ir taip daugiau. Bet kazkam to atrodo negana (KJ) ir toliau tesiama beprasme diskusija. Galu gale ta statistika kuri rodo kad skraidykles maziau pavojingos nerodo kad skraidykles yra absoluciai saugios, ten tik procentu skirtumas.
    >
    > HG-stams:
    > Kazkada girdejau, kad kulverstukas budingas bet kokiai
    > skraidyklei (isimtis – horizontalaus sparnelio-uodegos
    > buvimas), o ne tik blogai. Ir apskaicuiota, kad gera
    > skraidykle pradejus kulverstukui turi luzti, tokiu budu
    > iseiti is labai greito sukimosi ir leisti pilotui (kol jis
    > neprarado samones del perkrovos) ivesti atsargini parasiuta.
    > Pakomentuokite, ar tai tiesa ar visgi gandai.
    > Ir dar idomu, atsiradus bebokstiniams aparatams, sita
    > problema tapo aktualesne, ar atvirksciai. Aciu.
    >
    > Blocha

    Apie si rezima teko girdet tik keleta kartu. Gal but tai budinga tik pirmos kartos bebokstem skraidyklem. Lietuvoje Stonkus bandydamas daryt mirties kilpa (su viena is pirmuju beboksciu) berods patyre si rezima, luzo kilinis vamzdis ir jis sekmingai issigelbejo su atsarginiu parasiutu(pilotas tik issigando, o skraidykle buvo suremontuota).
    Apie kulverstuka siuo metu niekur neteko girdet.
    As tik speju, bet gal but pirmosios kartos bebokstese antipikiracine sistema nebuvo pakankamai efektyvi , o kad butu pakankamai efektyvi reikdavo deformuoti bures forma normaliame skrydyje, kas sukuria papildoma pasipriesinima. Del to kai kurie gamintojau uzdejo sparneli ant kilio. Siuo metu klasikine schema pakankamai istobulinta (bures forma) ir nebereikia antipikiracinio sparnelio, pakankama antipikracini momenta sukuria pacios skraidykles forma.
    Skraidyklininkas lockout’as daug aktualesne problema (patemptu koju nepakanka), paskutiniu metu sis rezimas buvo daug nagrinetas. Pasirodo sis rezimas labai efektyviai gydomas silpna grandimi ant troso.

    #162374
    Anonimas

    Dekui, daugeliui skraidunu, instruktoriu, kartu ir patys padiskutavote, ir as susidariau nuomone apie siuos skraidancius aparatus, manau rinksiuosi PARASPARNI… stengsiuosi gauti licenzija ir saugiai skraidyti… Reikes palaukti geresniu oru ir pas instruktoriu keliausiu tartis…

    #162375
    Anonimas

    Tuoj pat!
    Nes jei dabar lauksi geresniu oru, tai tada vel lauksi blogesniu oru, kad galetum mokytis… :)

    #162376
    Anonimas

    Svarbiausia – pradeti skraidyti.

    Pradedant, nelabai ir svarbu – kuo. Todel efektyviau yra pradeti nuo paprastesnio budo (ir mazai kas priestaraus, kad pradeti paprasciau su parasparniu).

    O paskui, jei zmogus pamatys koki kita labiau sau patinkanti ir tinkanti buda (pvz, skraidykles) – pereisi prie ju.

    Pasirenkant skraidymo buda (skraidykle ar parasparni), yra stebimas panasus efektas, kaip pradedanciam ar dar net nepradejusiam parasparnininkui bandant pasirinkti parasparnio modeli.

    Daznai tokie naujokai nori, kad jiems kas nors patyres padetu “isimyleti” koki nors konkretu parasparnio modeli ar gamintoja iki grabo lentos ir klausineja “tai koki parasparni dabar man pirkti, gal galit pasiulyti ka pigesnio” arba “o man labai patinka DHV2-3 sparnai, as noriu tokio?”.
    O jam visi vieningai (gal tik isskyrus atsitiktinius antikvaru prekeivius) tvirtina – “ismok mokykloje skraidyti, tada pamegink paskristi su keletu sparnu, tada bus patyres ir galesi rinktis pats”…

    Taigi, pradejus skraidyti, kitas svarbus dalykas yra – kaupti nuosava realia patirti, kad galetum rinktis pats.

    #162377
    Vysniukas

    Ir mokintis is kitus klaidu, kuriu geriau nekartoti.

    Manau niekas is instruktoriu ir senu pilotu neuzgincys to, kad norint gerai skraidyti, reikia nemazai ir kantriai mokintis nesvarbu ar PG ar HG ar ULO.

    Gal tik yra vienas skirtumas ismokus su HG, su PG lengviau ismokti, o siaip tai sekmes mokinantis, o prie progos suskrisk kartu su instruktoriumi tandemine skraidykle.

    ir dar del tu aerodinaminiu jegu persiskirstymo ant sparno, kurios isaukia sparno provilio pasikeitima, paskui dar didesni jegu persiskrstyma ir t.t., sis reiskinys vadinamas sparnu su minksta danga flateriu, si rezima galima pasiekti virsijus maksimalu leistina greiti apie 20 proc., tikslene formule reiktu savo uzrasuose paieskoti.

    #162381
    Anonimas

    dekui, Fiodoroviciau. As irgi dabar lygiai taip pat manau, reikia i mokykla varyti. O dar rasei, kad pradeti dabar, juk tikrai prasti ir lb salti orai. Bet kaip supratau patys tinkamiausi ir ramiausi, ane?

    #162382
    KJ

    Mokymuose yra ir teorines paskaitos, kurios imanomos tik blogu oru, nes esant bent kiek “skraidomam” orui “klaseje” ramiai nepasedesi :) As pats pradejau mokytis vasara, baigiau kursus rudeni, neisivaizduoji, kokia ilga ziema buvo, kol sulaukiau kito pavasario :) Todel manoma, kad mokytis ziema yra geriau.

    #162383
    KJ

    Tai kad as kaip ir nesakiau, kad skraidykliu nemyliu… Atvirksciai, svajoju kada nors pabandyti paskrieti su skraidykle… Sutinku su viskuo, kas buvo pasakyta sitoj temoj, kiekvienas yra savaip teisus… O tai, kad pridejau keleta argumentu del transportavimo komforto (ir dar parasiau, kad jie neesminiai) neturetu reiksti, kad esu skraidyklininku priesas #1 :)

    O va pasakymai, kad tipo geriau jau nuo deltos pereisiu prie moto deltos, bet prie parasparniu – niekada, arba fraze “bet tikrai ne parasparniu kurie darant kilpas atrodo kaip krentantis vaiku kachelis-karuselis”… Tokiu zodziu autoriai tikrai nenusipelne pagarbos… Bent jau man parasparniu kacheliai-karuseliai atrodo daug efektingiau ir kiek isivaizduoju jie yra gerokai sudetingesnes figuros negu deltu kilpos… Taigi jei jus ziurit “is auskto” i parasparnistus, tai nelabai reiketu tiketis ir is musu “meiles” :))

    O del statistikos… Pats zinau bent tris skraidyklininkus (t.y. pradejo nuo skraidykliu), kurie siuo metu skraido tik parasparniais ir tris skraidyklininkus (skaiciuojant su Liotciku) kurie kartais paskraido ir parasparniais… O be R. Kauno, kuris beje yra mano bendrapavardis ;), daugiau pas mus lyg ir nera parasparnistu, tapusiu skraidyklininkais…

    Gal atsirastu daugiau zmoniu, norinciu isbandyti ir viena, ir kita, jei nustotume irodineti, kas geriau. Gal siais laikais daugumai paprasciau pradeti nuo parasparniu ir daaugti iki skraidykles, negu pradeti iskart nuo skraidykles? Apie tai nepagalvojot?

    Ir tikrai nemanau, kad sita diskusija yra beprasme. Bent jau as is jos daug ka supratau. Tik gaila, kad mes snekame apie ta pati, tik skirtingomis kalbomis :) Situacija sitoje temoje man primine viena anekdota, kuri is karto perfrazuoju: “Kiekviename gince skraidyklininko zodis yra paskutinis… Viskas ka poto pasako parasparnistas yra naujo ginco pradzia…”

    Liotcik parašė:

    > Ir kodel pons KJ taip nemyli skraidyklininku, kad nepripazysta net keliu skraidykliu privalumu, trukumus juk pasakiau?

    > Bet kazkam to atrodo negana (KJ) ir toliau tesiama beprasme diskusija.

    #162384
    Anonimas

    Praeita savaitgali buvo patys tie orai mokomajam skraidymui! As sekmadieni (uzvakar) atvaziavau i Valkininkus, o tuo metu realiai skraidanciu buvo vos 3-4. Tame tarpe vienas mokinys, kuris atsipalaidaves vare viena po kito mokomuosius skrydzius. Ir jam net nusisypsojo laime pakyboti po debesiu! Su tokiu tempu per kelis ziemos savaitgalius gali mokykos skraidymu praktine programa uzbaigti.

    Ziema, nors ir saltoka, bet jei neprisnigs iki pazastu, tai daugiau problemu skraidyti kaip ir nebera. Zmoniu gerokai maziau nei vasara, isvilktuvas – jusu paslaugoms, instruktoriai – taip pat, nera to skubejimo, kaip vasara (kelti i ora 20 pilotu viena po kito ir dar eilute norinciu paskristi tandemu).
    Saule sviecia, sniegas svyti, arba graziai sninga. Kai nera kur skubeti, tai net nuotaika dziazova (“jingle bells” :) ). Vakare greitai temsta, tai iki pat velumos neskraidysi, na bet nedideliam kiekiui skraidytoju pakanka ir to neilgo paros sviesaus meto. Uztat, pries vaziuodamas namo, Valkininkuose ar Pirciupiuose gali ikalti karsto vyno. :)

    Vasaros dienomis rezimas paneseja i konvejeri, pilotu daug, faktiskai visiems rupi skristi, o mokiniai naturlich gauna maziau demesio, skristi gauna tik anksti ryte arba vakare, nes diena ne tik del uzimtumo, bet ir del termiku, turbulencijos yra mokomiesiems skrydziams netinkamas oras. O todel turetu dar labiau imti nervas, kai matai viena po kito kylancius pilotus, o pats gali tik varvinti seile.. :)

    #162385
    Gedas

    Fiodorovicius parašė:
    >
    >
    > Vasaros dienomis rezimas paneseja i konvejeri, pilotu daug,
    > faktiskai visiems rupi skristi, o mokiniai naturlich gauna
    > maziau demesio, skristi gauna tik anksti ryte arba vakare,
    > nes diena ne tik del uzimtumo, bet ir del termiku,
    > turbulencijos yra mokomiesiems skrydziams netinkamas oras. O
    > todel turetu dar labiau imti nervas, kai matai viena po kito
    > kylancius pilotus, o pats gali tik varvinti seile.. :)

    Pamirsai pagrindine priezasti – instruktorius kartais ima ir isskrenda taip penkios sesiom valandom, tada mokiniai sedi be darbo ;) Ok ok, paskutiniu metu pavaduotoju atsirado :)

    Gedas

    #162386
    Anonimas

    Tai vot, bochuriukas, cia ir yra visas grozis! sedyne, kachelis – o skrenda!

    #162388
    Anonimas

    Gedai, as savo pasisakyme ta jau ivertinau ir rasiau ne “instruktorius”, o “instruktoriai”… :)

    Taigi, del pavadavimo problemos kaip ir nebutu, na bet vis tiek – bendra tendencija …..kaip cia teisingiau pasakius….. ziema instruktoriai “eina pas mokini”, skiria jam savo visa demesi ir meile :).

    O vasara atvirksciai – mokinys, noredamas gauti demesio, vaikosi instruktorius, nes anie, kokie jie bebutu – nori ir skristi, ir bendrauti su gausiais aerodromo lankytojais, o ypac – zaviomis lankytojomis, isgerti buteliuka Svyturio, na, ir visa kita… :) :)

    #162389
    Anonimas

    Man tokis ispudis susidaro, kad jus cia visi kaip kokie vaikai, kurie gincijas, tipo kas geriau, tankas ar lektuvas… O pasikelimas kai kuriu parasparninininninku irgi nerealus… Tipo, parasiutai mums keiksmazodis, skraidykles ten sudas ir t.t. ir pan. Skraidyklininkai, savo ruoztu, irgi neatsilieka (kashiukas su skuduru virsh galvos ir pan.)… Gal sakau, reiktu kokias varzybas tarp skraidyklininku ir parasprandininku suorganizuot? Skrydzio nuotolio ar panasiai? O dar isiterptu ir prasiutininkai su beisbolininkais… O saugumas… Va ejau gatve, varveklis nuo stogo ant galvos nukrito ir po viso saugumo…

    #162390
    Anonimas

    as uz viska kas skrenda….mes visi dangaus broliai ir seserytes….tai mylekime ir gerbkime vieni kitus:)))))

    #162391
    Anonimas

    P.S. chebra, GYVENKIME DRAUGISKAI! Manau jokiu nesusipratimu neliko del saugumo, skrydziu galimybiu ir t.t…. bent jau man. O si diskusija tai tik pradedantiesiems pagalba (tokiems kaip as).

    #162392
    Anonimas

    Visai idomi diskusija :D Kol nera oro (iki pavasario dar toloka) yra kur išlieti energiją, emocijas ir tt.
    Na, o dabar pratesimui:
    Skraidyklių trūkumas- labai rimti reikalavimai piloto fiziniam pasiruošimui. Stebėjau nuo kalno startuojančius skraidyklininkus (Kernavėj). Prie 1-2 m/s vėjo, jiems tenka itin intensyviai pabėgėti. Žmogus su didesniu pilvuku gali taip nebebėgioti. Tuo tarpu parasparnyje paprasčiausiai tas greitis yra mažesnis, tinka ir senam, ir jaunam :)

    Tarp kitko, kiek kainuoja skraidyklės apmokymai ? Ir kokie apribojimai pilotams- svoris pvz ? Kada rekomenduojama pradėti (pavasarį, žiemą), kiek skraidote žiemą (mokymo tikslais) ?

    #162393
    Anonimas

    Donatai, gudrus HG-stai jau seniai apverte si faktoriu savo privalumu! “Tikras vyras renkasi vyrisko aparato, na o pingvinai – …”
    :-))))))))))))))

    O jei rimtai, man neatrodo beprasmiskas KJ variantas del PG-starto i dangu, o veliau esant norui pereimo HG link – juk pats toks buvau. Tuo labiau, antra 2005 puse skraidom kartu. Manau, kad jau kitame sezone infrastukturos neisvystymas, laikomas pagrindiniu HG trukumu Litetuvoj, bent vilnieciams liks Praeityje.

    pingvinas

Rodoma 20 įrašų - nuo 61 iki 80 (viso: 96)
  • Prisijunkite, jei norite atsakyti į šią temą.