• This topic is empty.
Rodoma 18 įrašų - nuo 1 iki 18 (viso: 18)
  • Autorius
    Įrašai
  • #149995
    Andrius

    Sveiki.Buvo keletas besiteiraujanciu apie GRADIENT firmos DHV – 2 klases sparno atnaujinima.Gruodzio menesi turetu prasideti masine naujo ASPEN II sparno gamyba. 28 dydzio sparnas jau turi DHV – 2 setifikacija. Gamintojo informacija:
    ASPEN II, (DHV 2)
    After three years of popular acclaim, excellent reviews and over 1200 Aspens sold world-wide, Gradient are replacing the Aspen with a new glider, The Aspen II, the next generation in the DHV 2 category.
    Our target is clear.
    To create an even better glider that will satisfy a similar pilot sector, keeping the comfortable but dynamic flying characteristics of the original Aspen but increasing the already high performance and safety margins. This is our way for the Aspen II.

    The Aspen II has a new airfoil section and canopy curves; special focus has been given to the position, area and shaping of the air entry ports to ensure high stability over a very wide speed range (angle of attack). The forces in the wing are carefully calculated and balanced to give a flawless sail presentation and an intuitive feel to the flying. Gradient has paid attention to details too with new low drag micro attachment points on the wing tips and a new rucksack, inner bag and riser bag etc.

    Several new materials are used in the construction of the Aspen II, The suspension system is constructed of a new generation of Edelrid line, the 7443 series; and a new narrower webbing has been selected for the riser system. The sail is our proven combination of Porcher Marine Skytex S 9092 water repellent (45g/m2) for the upper sail and Porcher Marine Skytex S 9017 (40g/m2) for the lower surface. The ribs are of Porcher Marine Skytex.

    The Aspen II is presented in five attractive colour ways with a new design style and two new colours: orange and dark silver. Five standard sizes are available that together span a weight range of 65-130kg total weight, each size certified DHV2.

    ASPEN II 28
    28,60 m2
    25,20 m2
    12,76 m
    10,74 m
    5,69
    4,58
    2,78 m
    53
    Dyneema 0.7/1.0/1.1/3 // Aramid 1.3/1.5/1.8 mm
    7,77 m
    368,5 m
    5,8 kg
    90-115 kg
    50+ km/h
    1,0 m/s
    8,7
    DHV 2
    Daugiau informacijos gamintojo puslapyje: http://www.gradient.cx/gradient_eng.htm
    Po Naujuju Metu, manau, bus galima uzsisakyti si sparna.

    #165903
    liotcik

    aspen3.jpg

    #165904
    Andrius

    Aciu, Dariau, uz pagalba.Nors ir esi toli, bet to nesijaucia :)))).

    #169953
    liotcik

    Siandien savaitgalis ir lauke lietus lyja :) Kadangi turiu Gradient Aspen-2 26 jau nuo birzelio pabaigos, pabandysiu parasyt lietuviskai kas tai per daiktas. Tikiuosi, kiti pilotai isigije nauja parasparni ir ji gerai apskraide, paseks mano pavydziu ir ji aprasys forume.
    Aspen-2 buvo aprasytas : http://paraplan.ru/reports/aspen2/ , manau ten viskas pakankamai teisingai, bet as patikslinsiu kai kurias smulkmenas ir pasidalinsiu patirtim kaip jis elgiasi rimtose salygose. Su Aspen 2 is viso priskaraidziau 43 valandas, pagrinde su pasyviniu isvilktuvu lygumose ir 17 val Idaho, Sun Valley t.y. rimtomis kalnu salygomis. Iki Aspen-2 skraidziau su Ozone Proton GT M (DHV 2-3) kuris yra pakankamai svelnus (saugumo prasme) savo klases astovas http://parapente.para2000.free.fr/wings/ozone/protongt-m-tests.html
    Pagal mane, Aspen-2 aerodinamine kokybe tokia pat kaip ir Proton GT, o minimalus zemejimas gal net siek tiek geresnis (absoliuciai subjektyvus mano vertinimas).
    Skraidant isvilktuvu is kart pajusite viena Aspen-2 privaluma: ipatingai paprastas startas; skraidant su pasyvke anksciau prie silpno vejo daznai tekdavo pakartot starta, traukos budavo tai per mazai tai per daug, sunkumai ir pilotui ir vairuotojui (su aktyviniu maziau bedu). Nuo to laiko kai skraidau su Aspen-2 nei karto nekartojau starto, taip pat su mazesniu prabegimu atkyli nuo zemes (dziagiasi mano zmona, nes jai buksyruot daug paprasciau). Skraidant su isvilktuvu, ne karta isitikinau, kad geriausias laikas startuot tada, kai vejas nurimsta ar net apsisuka 180° , tai rodo kad priekyje esantis termikas uzstoja veja ar net siurbia i save. Starto salygos sudetingiausios, bet isskriejimas beveik garantuotas. Buksryravimo metu Aspen-2 reikalauja pakankamai nedaug pagalbos is piloto t.y. gan gerai laiko kursa (palyginus su Proton GT)
    Kiti pilotai sako, kad Aspen-2 : “pakankamai sustra dvoike” ; taciau man “nulipus” nuo dhv 2-3, jis net pasirode siek tiek bukas. Manau kad parasparnio “gyvumas” yra teigiama savybe ir tie, kas sako atvirksciai tai tik del to , kad priprate prie buku parasparniu. Keleta geru skrydziu ir si problema isnyksta (pries proton Gt skraidiziau su Freex sparkS, kuris dar aktyvesnis, bet del to niekad nekildavo bedu), “gyvesni” parasparni galima tiksliau valdyt.
    Skriejant termikuose niekad nepritrukau pavaldumo (net ir sukantis labai siauram burbule su kitais parasparniais). Daranat posuki Aspen-2 is piloto “praso” svorio permetimo, taciau tik iki tam tikros ribos, labai stiprus svorio permetimas nebeduoda geresnio rezultato. Parasparnis gerai “parodo” kur yra termiko centras (geriau nei proton gt, panasiai kaip frexx spark S su 92kg skridimo svoriu).
    Su Aspen-2 teko isbandyt siuos rezimus: asimetrinius luzius iki 70-80%(daug), frontala (keleta silpnu, viena stipresni), ausis, gilia spirale(iki 8m/s zemejimo) . Skriejant termike i ~30% asimetrinius galima beveik nereguot (vos vos stipriau patraukt klevanta i priesinga puse) ir toliau laikytis spiraleje. 50% luziai nesudarys problemu, bet kam, kas bent teoriskai zino kaip i juos reguot; t.y. siek tiek pritraukus vairus(galima abu is karto, kad per daug nesukt sau galvos kuri puse nuluzo) parasparnis nedaro jokio pasukio i prieki neria nedaugiau 30°, svorio permetinet visiskai nebutina (neveltui dhv si rezima iverino 1-2 reitingu). 70-80% luzius (lygumose tokio stiprumo luzio niekada neteko patirt) reiktu kompensuot tiksliau, t.y. permetinet svori ir teisingai kompensuot su klevanta. Kompensuojant kaip auksciau aprasyta 50% luzi, parasparnis nusisuks nuo kurso 45-90° neria i prieki apie 45°. Asimetrinio ant speed’o neteko patirt.
    I silpnus frontalus galima nereguot (aukscio praradimo nesijaucia parasparnis greit atistato be jokiu triuku), gaves rimtesni frontala lengvai pritraukiau klevantas, aukscio praradimo negaliu vertint nes skridau aukstai, parasparnis atsistate be jokiu “maskatavimusi” ar kitokiu siurprizu.
    Uzlenkus ausis zemejimas tampa ~3m/s parasparnis lengvai valdosi svoriu, paleidus ausys atsistato pacios. Apie gilia spirale beveik ner ka sakyt, ieina lengvai iseina irgi.
    Del speed’o is esmes pritariu rusu aprasymui, iki mazdaug 60% jokiu idomumu , virs sios ribos parasparnis darosi siek tiek neramus, taciau rusams sis rezimas turbut labiau pasireiske (jie raso kad negaletu ilgesni laika taip skrist) del virsyto ikrovimo.
    Rusai rekomenduoja si parasparni pilotams priskaraidziusiems 70-90val, taciau skraidant lygumose su isvilktuvu manau galima apseit ir su 40 (du vidutiniai sezonai). Skraidyt kalnuose gal but reiktu rusu rekomenduojamo priskraidymo.
    Atvaziaves i kalnus jauciausi labai nejaukiai matydamas kaip aplinkui visus lauzo (iskaitant ir mane pati), taciau atskraidzius keleta dienu ir daug patyrus, toliau viskas atrode pakankamai saugiai, nes zinojau, kad parasparnis nekrecia jokiu nemaloniu siurprizu.

    1.jpg

    2.jpg

    3.jpg

    #169962
    arnas000

    Dariukai gerai aprasei!!!Kaip supratau sparnas tikrai geras.

    #169966
    Tasas

    Tikrai labai fainai aprasei:) kai bus laiko aprasysiu ir sawo pirmasias rimtas warzybas HUNGARIAN XC OPEN ir apie naujaji scorpion2 :>

    #169973
    liotcik

    Visad svajojau paskraidyt Vengrijoje, kiek teko girdet ten daug giedru dienu ir geras padas. Per skraidyklinku varzybas budavo ne vienas pratimas virs 100km su 30-40% finise. Idomu kaip kaip tau ten sekesi.

    #169989
    Anonimas

    Gal galetum Dariau aparasyti savo mintis apie sparno pasirinkima. Kodel ASPEN DHV2, kodel ne Avax, Boomeris, … , juk skraidei su 2-3?

    #169993
    Moon

    Sveiki,

    mane taip pat labai domintu Dariaus mintys apie ASPEN2 pasirinkima, nes si sparna as taip pat buvau pasirinkes ir pabandes, taciau juo skraidyti man negalima del kvalifikacijos stokos. Savo pasirinkimo minciu cia kol kas nereiksiu, pirmenybe suteikime labiau patyrusiems.

    Su gero oro palinkejimais

    Moon

    #170001
    liotcik

    Yra ir daug daug labiau patyrusiu, tik jie kazkodel cia neraso
    Buvau DHV 2-3 klaseje del to, kad 2-3 parasparniai labai greitai praranda savo verte ir man jie tada buvo ikandami (viena is priezasciu del ko dabar pasirinkau 2). Tada galejau pasirinkti ~6-8 metu “padrozta” dhv 1-2, 2 arba 4-5m gan geros bukles 2-3.
    Reik skirt du, is esmes skirtingus dalykus: skraidymus lygumose ir skraidymus kalnuose (beje Netoniai ar Kernave tam tikrom salygom gali but baisiau uz 2km aukscio kalnus) . Dabar savo pirmus suolius nuo kalniuko ramiom salygom(su 2-3) veritnu kaip saugius (net ir “super britvos” neluzta ramiom salygom), skriejimus ant slaitu nesaugiais, skraidyma su isvilktuvu saugiu (luzimu buna labai mazai, aukscio visad bent keli simtai metru). Aiksu, kai kurie pilotai “sugeba” nuraut srauta ir ramiom salygom ir “prisivirt koses”.
    Esu priskraides ~1.5-2val su competitionu (macpara magus-2 ) svelniom lygumu salygom. Turbut nieko negali but geresnio.Startas labai lengvas, zemejimas ir kokybe juntamai geresni, nuostabus pavaldumas (jautrus ir tikslus), luzimu nenusimato, jei ka, pakankamai aukscio. Taciau jau pries uzakydamas parasparni zinojau kad teks skrist rimtom kalnu salygom (o pagal gamintojo rekomendacijas Aspen-2 beveik idealiai atitinka mano “naliota” ). Skrendant per rimta turbulencija competitiono ar DHV 2-3 pranasumas maziau jauciamas, perejime laimetas 20-80m aukstis labai greitai pavejamas: maziau ziuri i parasparni, geriau optimizuojas termike, gali daugiau apziurinet aplinka salia skriejancius pilotus ar paukscius, maziau streso, gali daugiau pagalvot apie strategija ir tt. Kaip ir minejau lygumose Aspen-2 man pasirode siek tiek bukas, bet papuolus i rimta turbulencija kai kuriais atvejais (pvz per 2 us. nat. diena) buciau nieko pries persest ant 1-2.
    Aisku, jei esi pakankamai patyres su comp. ar 2-3 laimesi ir perejime ir termike, bet pasitikejimas savim yra daug svarbesnis nei keliais procentais geresnes skrydzio savybes ar geresnis pavaldumas.
    Jie dvejociau ar reik 1-2 ar 2 (jei nauja) , turbut pirkciau 1-2 nes kokybe skiriasi palyginus nedaug, siek tiek pigesnis ir senstant kaina krenta maziausiai. Paskraides metus ar du parduociau ir nuspirkciau dhv-2. Neuzmirkit, kad sendamas parasparnis praranda savo skridimo ir saugumo savybes, cia ne sklandytuvas. Atnaujindamas visada islosi.
    Kodel Gradient? Grubiai kaina/kokybe. Turejau pakankamai pinigu , kad pirkt lyderiaujancios firmos parasparni.
    GIN – irgi gerai bet brangesni, be to ju Zoom jau senstelejes, Aspen-2 siu metu modelis.
    Advance Sigma6, labai geras parasparnis, ramesnis uz aspen-2, bet brangesnis ir aspento “sustrumas” man privalumas nei trukumas. (grynai asmeninis pasirinkimas).
    Ozone ir Nova irgi siek tiek brangesni ir…. :D – kazkokia popkultura, nemegestu gamintoju kurie negamina competition’u, darosi reklama ne varzybose, o visokiom kitokiom nesamonem (reklamom zurnaluose, ir kvailais straipsniais kaip kazkas kazkur skraide) – 100% asmeninis nusiteikimas.
    Apco – gudrieji zydeliai beveik competitiona sukiso i DHV-2 remus :) , be to sunkus startas.
    UP – Summit-3 irgi naujas sparnas, daug zadantis, kazkaip tada nepastebejau (o gal dar nebuvo sertifikuotas) . Dabar butinai pasidomeciau.
    Jei tureciau galimybe buciau isbandes Macpara ir Axis.
    Su kitu gamintoju produkcija arba nesusipazines arba manau, kad ju parasparniai juntamai atsilieka nuo auksciau minetu (arba kokybe ar saugumu).
    Tiek ziniu.

    #170002
    Moon

    Dariau,
    aciu uzkoncentruotas ir aiskias mintis. Tikrai visada yra labiau patyrusiu, o neraso gal del to, kad dazna sio forumo tema nera
    konstruktyvi. O si tema vystosi idomia linkme, todel tikiuosi, kad parasys ir kiti patyre pilotai, kurie galbut issakys ir kitokius (pagristus)
    pastebejimus sio sparno atzvilgiu.
    Nesu sportisko tipo pilotas ir neplanavau keisti sparnu pereinant nuo pusantruko prie antruko , todel maniau, kad ASPEN II butu
    gera investicija 3-4 metams, juolab, kad sis sparnas lygumu salygomis tikrai nera super antrukas.
    Taciau reikalauja to “nalioto” (adios svajone, leidziames ant zemes ir renkames kita sparna).
    Pirmasis ASPEN turi zymiai daugiau dvejetuko charakteristiku. Cekai, atvirsciai nei kitos firmos, susvelnino sparna.
    Ko gero del to, kad pagrindine pilotu mase vistik skraido kalnuose. Minetas SIGMA 6, labia sekmingai parduodamas,
    nors ir antrukas, taciau turi nedaug dvejetuko charakteristiku – manau del to, kad daugiau skirtas kalnams (parodo letas startas).
    ASPEN II viena ar dviem charakteristikom dvejetukiskesnis uz SIGMA 6. ASPEN II pasikelia lenvai, nera kietas, jautriai reaguoja,
    sklendzia … sirdis dainuoja,

    Sparnu “pritempimas” prie kategorijos budingas ne tik isrinktiesiems tautieciams. Yra faktu, kai DHV klasifikuoja sparna
    kaip antruka, o gamintojas sako “ …ne …ne, musu sparnas pusantrukas, tik akseleruojamas jis turi dvejetuko savybiu”.

    MACPARA idomi firma, daznai sutinkama rezultatu lantaliu virsuje, nezinau ju kainu Lietuvoje, taciau kainos gamintojo
    www nezavi.
    AXIS – reikes pasidometi ir noresiu pabandyti (demesio atstovai!!!), nes kainos itin palankios.
    GIN – brangesne kaina pasiteisina sportiniams sparnams.

    Yra ir kitu tikrai idomiu firmu, bet apie tai gal kita syki ir kitur, cia kalbam apie ASPEN II.

    Tai kas parasyta siame poste auksciau yra mano asmenine nuomone. Nenoriu nieko nei reklamuoti nei peikti. Jei klystu, pagrista
    kritika bus man i nauda.

    Su gero oro palinkejimais

    Moon

    P.S. Beje, Dariau, su kokia pakaba skraidai?

    #170007
    Anonimas

    sveiki ,skraidunai.noreciau truputi paliaupsinti apie axis para sparnus.jau metai laiko eksplotuoju mokykloje sparnus axis pluto, bei keli musu klubieciai skraido su vegom.taigi truputeli apie juos.
    tureciau iskarto pamineti, kad visi axis sparnai turi charakterio panasumus ,t.y. pas visus gan kietoki vairai ,labai guvus startas ,skrendant neramiom salygom juntamas sparno nervuotumas (lyginant su up sparnais-mazesnis)
    pirmaiusiai apie plutus.pluto mano akimis yra dhv 1-2 sparnas.cekai pries ji buvo pagamine “compact” grynai mokomaji sparna, bet veliau nutrauke jo gamyba ir siuva tik plutus.pasirodo jis pilnai tinka mokymui ir yra lygiai tiek pat saugus.
    pradzioj as irgi siek tiek skeptiskai ziurejau i si zymai greitesni ir geresnes aeorodinamines kokybes sparna ,bet po visu bandymu isitikinau, kad viskas yra normos ribose.veliau skraidydami mokiniai, irode ,kad bijota buvo be reikalo.
    kadangi turime visu dydziu sparnus, pastebejau, kad kiekvieno dydzio sparnu savybes tarpusavy nesiskiria-tai kokybes zenklas.ne visiem gamintojams tai pavyksta.
    pakilimas.keliasi labai verzliai, prie stipresnio vejuko net reik druciai pristabdyt.
    kilimas su isvilktuvu.sparnas yra labai stabilus ir neturi tendencijos nukrypti, to paciom salygom gradient bright dhv1 “plaukioja”.tai pirma priezastis del ko pradejau naudot pluta mokymams.
    sklendimas.net mano mokiniai pastebejo, kad plutas yra siek tiek greitesnis ir geriau sklendzia uz kai kuriuos 1-2 sparnus.nors vairai turi sioki toki kietuma yra labai judrus ir klusnus.termike kai ir visi sparnai “iesko centro” ir nesistengia is jo pabegti.
    nusileidimas kaip ir visu sios klases sparnu.
    rezimai.ausys, gili spirale,b-stalas, asimetriniai-jokiu nesusipratimu, viskas lengvai daroma ir lygiai taip pat ieinama.50% asimentriniam jokio sukimo.
    taip pat plutika teko nemazai paeksplotuoti su motoru.kazkada su L dydziu skraidziau su traiku, labai patiko.dabar skraidau su paramotoru simonini, sraigtas 120cm. pasirinkau “pluto S”(mano svoris 90+motoras)!!!!!!startuoju prie stiliaus ir leidziuosi lygiai taip pat normaliai kaip ir be motoro ,o max kilimas yra 4,5 m/s. tai dar karta yrodo ,kad sparnas turi tikrai gera aerodinamine kokybe.beje visiem axis sparnams galima uzdet laisvus galus su trimeriais (70 lt komplektas!).net nenaudojant spydo ,greitis yra juntamai didesnis.tuo tarpu kai skraidziau su gradientu, skirnuvos varzybose gavau leciausio piloto apdovanojima.
    axis pluto sparna rekomenduociau pradedantiesiems arba po mokyklos arba kurie dar ateityje zada naudot motoreli ir tam reikalui turi nedideli biudzeta.pluto kaina berods 1200 euru.
    apie vega butu geriausia ,kad parasytu raimucka arba vilma.kiek teko stebet is sono ,tai panasiu savybiu kaip plutas tik aukstesnes klases sparnas (manau kaip dhv 2).kiek teko matyt rezimu ,tai stebetinai greit sparnas pats iseina( o gal istikruju standartas?!)keleta minusu kaip tokios klases sparnui visgi izvelgiau, tai didesnis nei iprasta zemejimas posukiuose ir “trumpa poliare “ant speedo.beje cekijoj dauguma motoristu naudoja visgi ne pluta ,o vega.lietuvoj vega su motoreliu irgi parode nerialius rezultatus traikas su raket motoru(tai jau neitiketina kombinacija) s dydzio vega ir pilotu 85kg pakyla nuo zoles ir skrenda.mano manymu tai tik geros kokybes deka.
    esu labai patenkintas siais sparnais ,nes kokybes kainos santykis yra tikrai labai geras, beto sparnai yra pakankamai universlus.
    p.s.vytai karpaviciau, is taves butelis…

    #170008
    Anonimas

    p1020474tt1.jpg
    p1020471zs9.jpg

    #170101
    karpis

    Kaip AXISPARA atstovas dekoju
    Benui uz objektyvu Axis sparnu vertinima
    Gana idomus yra sis vertinimas :
    Gin Seok,
    Gin Gliders
    “Development is a never ending work”

    Although the Boomerang 4 was not in the podium in these Europeans, Gin was happy to see so many different ideas materialized in very dissimilar gliders there.
    “I’m here to compare gliders and there are many concepts. You need to compare with others” he says, and mentions Axispara gliders as the ones that most impressed
    him: “They fly very well”.

    pilna si teksta ir kitus galima rasti :

    http://www.ojovolador.com/eng/read/interviews/designers_06/index.htm

    #170102
    liotcik

    Pansu kad Gin Seok buvo suzavetas naujo prototipo, kuriuo skrido labai patyres pilotas.
    Frantisek Pavloysek, Axispara:
    The proto he was flying … has few changes compared to the normal Mercury.
    Be abejo Axis para nauja daug zadanti kompanija. tikiuosi jie prades setifikuos savo para DHV, atsiras daugiau atsiliepimu.

    #170103
    Termik

    Nu bence paskaicius tavo rasineli ir as uzsinorejau to sparno savo naujokams :D

    #170214
    liotcik

    Savaitgali musu naujasis kolega nufilmavo mano starta, vejas soninis, 5m nuo kelio paugeje soju pupos. Nera net vietos kad panest kupola i sona ir atsukt pries veja :) , su Aspen 2 vis tiek uztikrintai :

    http://www.youtube.com/watch?v=RYTfTuuZfIo

    p.s. kekvienas giria savo pasirinkima :D

    #170217
    Anonimas

    Smagu Dariau kai graziai giri, nes nuo kitu muiluotu pagyru akis grauzia.

Rodoma 18 įrašų - nuo 1 iki 18 (viso: 18)
  • Prisijunkite, jei norite atsakyti į šią temą.