- This topic is empty.
-
AutoriusĮrašai
-
2013 10 gegužės @ 13:15 #154085Jakovlevas
2013 m. Lietuvos parasparnių tikslaus nusileidimo Taurė
Varžybų taisyklės
1. Tikslas
Varžybų tikslas – tikslaus nusileidimo disciplinos populiarinimas, nustatyti geriausius pilotus parasparnių tikslaus nusileidimo rungtyje.
1.1. Nugalėtojas
Kiekvienos kategorijos nugalėtojas bus asmuo surinkęs mažiausią taškų sumą.
1.2. Varžybų vieta
Lietuva
1.3. Varžybų laikas
2013 m. balandžio 1 d. – spalio 30 d.
1.4. Varžybų organizatoriai
• Klubas „Arcus“
• Klaipėdos „Vakario“ klubas
• Panevėžio aeroklubo parasparnių sekcija
• Kiti Lietuvos parasparnių klubai
1.5. Registracija
Registracijos terminas – 2013 m. balandžio 1 d. – spalio 15 d.
Dalyviai registruojasi prieš bet kurį taurės etapą tik viena kartą.
1.6 Starto mokestis
• Starto mokestis vienkartinis – 20 Lt, sumokamas prieš bet kuri etapą.
• Dalyviai sumoka už išvilktuvo paslaugos vietoje.
2. Tinkamumas
2.1. Įskaitos
• Lietuvos parasparnių tikslaus nusileidimo Taurė – bendra įskaita.
• Komandų įskaita.
2.2. Reikalavimai pilotams
• Galiojanti nacionalinė parasparnio piloto licencija su bent Parapro3 kategorija.
• Gebėjimas pakilti išvilktuvu, esant oro sąlygoms, nurodytoms šiose taisyklėse.
2.3. Reikalavimai įrangai
• Įranga turi atitikti piloto kvalifikaciją.
• Parasparnių sportui skirtas šalmas.
• Sparnas, kurio galimybės leidžia saugiai pakilti išvilktuvu.
• Atsikabinimo spyna.
• Pakaba su protektoriumi.
• Gelbėjimosi parašiutas.
• Čiurnas fiksuojantys batai.
2.4. Atsargumo priemonės
• Varžybų metu draudžiamas alkoholio vartojimas. Starto maršalas turi teisę atlikti alkoholio kontrolę prieš startą. Leistinas alkoholio kiekis kraujyje – 0,0 promilės.
• Siekiant išvengti taikinio dangos pažeidimų ir automatinio atstumo matuoklio gedimų, draudžiama naudoti aštrias taikymosi priemones, tvirtinamas ant batų pado. Starto maršalas turi teisę patikrinti piloto batus prieš startą.
2.6. Saugumo direktoriaus teisės
• Neleisti dalyviui dalyvauti varžybose, jei netenkinami reikalavimai įrangai.
• Pašalinti dalyvį iš varžybų, jei jo kvalifikacija neatitinka reikalavimų ar pateiktų dokumentų.
• Nušalinti dalyvį nuo rungties, jei piloto kvalifikacijos nepakanka saugiai skristi rungties metu esančiomis oro sąlygomis, neviršijančiomis ribinių.
2.7. Dalyvių pareigos
• Laikytis varžybų taisyklių.
• Dalyvauti priešskridiminiuose pasitarimuose.
• Vykdyti varžybų organizatorių nurodymus.
2.8. Komandos
Dalyviai gali susiburti į klubų, regionų, miestų ar šiaip draugų komandas. Komandą sudaro nuo 4 iki 7 pilotų.
2.9. Rizika
Skraidymų įranga ir kita nuosavybė yra varžybų dalyvio atsakomybė visą varžybų laiką.
Užsiregistruodamas varžybose, dalyvis atsisako nuo bet kokių pretenzijų organizatoriams, susijusių su žmonių sužalojimu, nuosavybės sugadinimu.
3. Vieta ir įranga
3.1. Taikinys
Taikinio vietą nurodo varžybų direktorius. Vieta ir padėtis parenkama taip, kad nusileisti būtų galima iš bet kurios pusės. Varžybų metu taikinio vieta gali būti pakeista (bet ne tos pačios rungties metu). Taikinio centre naudojamas 15 cm spindulio automatinis atstumo matuoklis, kurio rezultatai rodomi ekrane, esančiame už taikinio ribų. Sugedus matuokliui, atstumą matuoja teisėjai. Aiškiai matomi apskritimai išdėstyti aplink centrą 0.5 m, 2.5 m, 5 m ir 10 m spinduliu. Startas išvilktuvu, pakėlimo aukštis 100-120 m.
3.2. Matavimo laukas
Matavimo laukas yra plokščia vieta, kur matuojami pilotų nusileidimo rezultatai. Ji paženklinta aiškiai matomu apskritimu. Matavimo lauko spindulys 10 m. Nusileidimo vieta bus paruošta taip, kad teisėjai galėtų aiškiai nustatyti piloto pirmąjį prisilietimą prie žemės (nusileidimo tašką). Matavimo laukas bus tokiame pat aukštyje kaip ir laukas, kuriame jis įrengtas. Varžybų direktorius ar vyr. teisėjas nustatys aikštelės atstumą aplink matavimo lauką, kur teisę būti turės tik atsakingi už varžybas asmenys (min 20 m spindulys nuo taikinio centro).
Pilotas patvirtina rezultatą, pasirašydamas rezultatų lape.
3.3. Vėjo krypties nustatymas
Netoli nusileidimo vietos bus įrengta aiškiai matoma vėjarodė.
3.4. Vėjo greičio nustatymas
Esant būtinybei vėjo greitis matuojamas ne toliau kaip 20 m nuo taikinio, anemometrų.4. Varžybos
4.1. Rungčių skaičius
Minimalus rungčių skaičius 3, maksimalus – neribojamas.
Kiekvienos rungties metu gauti taškai užskaitomi asmeniui ar komandai tik visiškai jai pasibaigus. Jei varžybos sustabdomos rungties metu, jos pratęsiamos nuo nutrūkusios vietos.
4.2. Dalyvių starto numeriai
Pilotų startavimo eiliškumas nustatomas pagal registracijos tvarka. Starto eilė išlieka tokia pati visas rungtis. Pilotų startavimo eilę koordinuoja starto teisėjas.
4.3. Pakilimas
Pakėlimas vykdomas stacionariais išvilktuvais. Dalyviai privalo skristi nustatyta tvarka.
4.4. Saugus pilotų tarpusavio atstumas
Pilotai privalo skristi turėdami tarpusavio aukščio skirtumą, užtikrinantį saugų ir laisvą nusileidimą į taikinį.
4.5. Signalizavimo nuorodos
Oficialus signalas pilotams, esantiems ore, skristi šalin nuo taikinio (saugumo sumetimais) bus: asmuo ar asmenys esantys matavimo lauke bei mojuojantys raudonomis vėliavėlėmis.
4.6. Pakartotiniai skrydžiai
Pilotas gali pareikalauti pakartotinio skrydžio kreipdamasis į vyr. teisėją (finišo teisėją) nusileidimo aikštelėje. Tokiu atveju, jis neturi patvirtinti parašu savo rezultato rezultatų lape, o užregistruoti pakartotinį skrydį, kreipdamasis į rezultatus fiksuojantį teisėją. Jei vyr. teisėjas (finišo teisėjas) leidžia pakartotinį skrydį, jis vykdomas rungčiai pasibaigus. Tokiu atveju, parašu nepatvirtintas rezultatas anuliuojamas. Jei pakartotinis skrydis neleidžiamas, o pilotas nesutinka pasirašyti rezultatų lape, tai laikoma skundu. Apie skundų nagrinėjimo tvarką pranešama papildomai.
Pakartotinis skrydis gali būti leidžiamas jei:
• Vėjo greitis nusileidimo vietoje viršija 7 m/s ne mažiau kaip 30 sekundžių bėgyje. Pilotui turi būti pasiūlytas pakartotinis skrydis, su kuriuo jis turi sutikti arba atsisakyti nedelsdamas.
• Leidžiantis taikinyje yra kliūčių, trukdančių nusileisti ar įvertinti atstumą iki taikinio. Kliūtis nurodo pats pilotas.
• Saugumo sumetimais pilotas nusprendžia nesileisti taikinyje, nes ten yra kitas pilotas. Tokiu atveju, pilotas turi paprašyti perstartavimo.
• Teisėjai negali vienareikšmiškai įvertinti rezultato.
• Teisėjas nusprendžia, kad yra techninių kliūčių (pvz. nutrūkęs valdymas ar didelis žemėjimas, dėl kurio pilotas negali pasiekti taikinio zonos), yra kitų kliūčių, akivaizdžiai trukdančių pilotui nusileisti.
Pastebėjęs kliūtį, pilotas turi pakeisti skrydžio trajektoriją taip, kad nebeartėtų prie taikinio. Už tiesioginį artėjimą prie taikinio, t.y. jei pilotas nusileido taikinyje, jį perskrido ar nepasiekė, bet prieš nusileisdamas skrido taikinio link, pakartotinis skrydis nebus suteikiamas.
5. Apribojimai
5.1. Vėjo greitis
Maksimalus leistinas varžyboms vėjo greitis prie žemės 7 m/s. Jei bus manoma, kad vėjo greitis skrydžio metu bus didesnis nei 7 m/s, varžybos bus sustabdytos, kol vėjo greitis sumažės iki pakankamos normos. Į aukštutinius vėjus, kurie nėra matuojami, neatsižvelgiama.
5.2. Taikinio užstojimas
Dalyviui suteikiama teisė, prisitaikant tūpti, leistis į neužstotą taikinį.
6. Taškų gavimas
6.1. Būdas
Taškai skiriami atsižvelgiant į atstumą, skaičiuojamą centimetrais, tarp nusileidimo taško (pirmasis paliestas žemės taškas) ir tikslo centro briaunos. Už 1cm skiriamas 1 baudos taškas. 0 baudos taškų skiriama, kai nusileidimo taškas sutampa su taikinio centru. Jei pilotas paliečia žemę keliuose taškuose vienu metu (pvz., abiem kojom ar pilna pėda), matuojama iki tolimiausio palietimo taško. Jei dalyvis nusileidžia už matavimo lauko ribų, jis gauna maksimalų įvertinimą, kuris atitinka matavimo lauko spindulį. Nusileidimas turi vykti ant pėdų. Jei dalyvis nusileidimo metu nukrenta, gauna maksimalų įvertinimą. Kritimas – jei bent viena kūno ar įrangos dalis, išskyrus pėdas, paliečia žemę anksčiau nei parasparnis. Jei, prieš pilotui nusileidžiant ant pėdų, žemę paliečia kuri nors kabanti pakabos sistemos dalis (speed sistema, atsikabinimo spyna), o pilotas po nusileidimo išstovi ant kojų, tai nelaikoma kritimu.
6.2. Individualūs taškai
Įskaitoje dalyvauja 2/3 geriausi rezultatai visu pilnai baigtu rungčių . Dalyvio individualūs taškai bus visų įskaitinių taškų suma. Pilotams kurie dalyvavo mažesniame rungčių kiekyje, už kiekviena trūkstamą rungtį pilotui skaičiuojamas maksimalus baudos taškų kiekis – 1000.
Pvz. jei varžybose buvo 12 rungčių, įskaitoje dalyvauja 2/3 jų – 8 rungtys, pilotas dalyvavo tik 6 rungtyse – taškai bus skaičiuojami sudedant 6 rezultatus ir pridedant du maksimalius įvertinimus.
6.3. Komandų taškai
Komandų kiekvienos rungties taškai bus skaičiuojami sudedant 3 geriausius komandos narių rezultatus. Jei kuri nors komanda turi mažiau nei 3 dalyvius, kiekvienam trūkstamam pilotui per kiekvieną rungtį skiriamas maksimalus baudos taškų kiekis 1000 (pvz., jei komandoje yra tik 2 dalyviai, tai taškai už tą rungtį bus skaičiuojami sudedant du rezultatus ir pridedant du maksimalius įvertinimus). Bendras komandos rezultatas skaičiuojamas sudedant visu rungčių rezultatus.
6.4. Vienoda taškų suma
Jei pirmas tris vietas užimančių pilotų rezultatai sutampa, šie pilotai skrenda papildomai, kol išaiškinamas nugalėtojas.
6.5. Taškų pripažinimas galiojančiais
Pasibaigus varžybų etapui registratorius išdėstys šios rungties dalyvių taškų rezultatus ant pagrindinės informacinės lentos internetiniame puslapyje http://www.lspsf.lt.
7. Skundai ir protestai
Skundai ir protestai sprendžiami remiantis darbo tvarka 7 sekcijoje ir bendrojoje sekcijoje varžybų metu, pateikiant protestą vyr. teisėjui. žodžiu, nurodant priežastis, pažeistas taisykles ir reikalavimus. Protestas sprendžiamas taip pat vietoj varžybų vyr. teisėjo sprendimu. Išnagrinėjus protestus, arba 1 valandos bėgyje niekam nepareiškus protestų, rezultatai paskelbiami galutiniais.
7.1. Diskvalifikacija
Pilotas gali būti diskvalifikuotas už bet kokį šių varžybų ar kitų įstatymų pažeidimą. Bet kuris asmuo, dalyvaujantis varžybose, gali būti pašalintas iš varžybų, jei jo elgesys kenkia varžybų reputacijai. Pilotas pašalinamas iš varžybų, jei kelia grėsmę savo ar kitų asmenų saugumui. -
AutoriusĮrašai
- Prisijunkite, jei norite atsakyti į šią temą.