- This topic is empty.
-
AutoriusĮrašai
-
2004 25 rugpjūčio @ 04:40 #149707Max
Sveiki ,
Prisiskaičiau iki “velniukų” apie aerodinamiką ir dabar noriu suvienodinti rusiškas sąvokas su lietuviškom.Kas gali paaiškinti kas yra interferencinis ir induktyvinis oro pasipriešinimas?Taip pat apie profilio proilgio reikšmę ir įtaką .
Ačiū
2004 25 rugpjūčio @ 06:55 #164399AnonimasNa interferencinio pasipriesinimo as negirdejes irgi Siaip zodis interference reiskia trukdziai, trukdymas tai as speju interferencinis pasipriesinimas cia turima omeny pasipriesinima, kuris atsiranda del sparno pavirsiaus nelygumu netobulumu siuksliu ir pan. oro srautas tekedamas per tuos trukdzius turbulizuojasi (susisuka t.y. susidaro sukuriai) (siaip nesu tikras cia tik mano pamastymai)
O induktyvinis pasipriesinimas tai pasipriesinimas atsirandantis sparno galuose del sukuriu. Tie sukuriai atsiranda del to kad sparno virsutinej daly yra vakuumas (neigiamas slegis) o apatinej slegis (teigiamas) taigi oro mase juda per sparno gala is didesnio slegio zonos i mazesne ir atsiranda sukuriai. Kad sita pasipriesinima sumazinti daromi vingletai (vertikalios profiliuotos plokstumos sparno galuose), bet su tais vingletais irgi idomus dalykai, juos galima padaryti optimalius prie tam tikru greiciu, o prie kitokiu (ne optimaliu) greiciu jie duoda daugiau pasipriesinimo nei naudos mazindami sukurius.
O tokios harakteristikos kaip profilio proilgis nera (ryskiai iki velniuku prisiskaitei) . Yra sparno proilgis. Aerodonamiskai kuo sparno proilgis didesnis tuo geriau t.y. didesne aerodinamine kokybe (pagrinde del sparno galo ytakos t.y. induktyvinio pasipriesinimo ir dar del kazko, bet neatsimenu ), bet padaryt labai didelio proilgio sparna yra konstruktoriniu problemu, o pvz. parasparniui didinant proilgi atsiranda bedu del saugumo, grubiai kalbant sparnas greiciau uzsirisa i mazga (Siaip didelio proilgio sparnas grubiai tai siauras ir ilgas sparnas, p=l^2/A cia p-proilgis, l-sparno ilgis (l^2 reiskia l kvadratu), A sparno plotas. Parasparnio proilgis buna iki 6 (pataisykit gal ir daugiau), o koki teko girdet didziausia tai sklandytuvo ETA jo sparno ilgis 30.6m proilgis 51
2004 25 rugpjūčio @ 12:18 #164400AnonimasJei jau prisiskaitei, tai laikas vizualiai pamatyti
http://www.grc.nasa.gov/WWW/K-12/aerosim/applet/vj402.html2004 25 rugpjūčio @ 12:59 #164401AnonimasJei sneka eina apie didelius (virsragsinius) greicius, tai interferencini pasipriesinima rusu literaturoje vadina oro bangu sukelta oro pasipriesinima, (shock wave drag) kai pasireiskia oro suspaudziamumo reiskinys. Susidaro labiau suspausto ir mazesnio slegio zonos, kurios trukdo judejimui. Jei tai prasparnis, tai neaktualu. Bet jei tai paramotoro sraigto mentes galas, maksimaliais sukiais, tai gali atsirasti sis pasipriesimnimas.
Interferencija “Dviejų koherentinių oro bangų sudėtis. Dėl to suminės bangos amplitudė vienuose taškuose padidėja, kituose sumažėja”2004 25 rugpjūčio @ 13:21 #164402AnonimasBeje jei sneka eina apie sparno geometrini santykini proilgi, tai formule galima suprastinti iki
AR=S/C, kur (AR aspect ratio [santykinis proilgis], S-sparno ilgis [span], C-sparno plotis [chord]), kitaip tariant kiek kartu sparno ilgyje telpa jo plotis
jei tai staciakampis sparnas…jei tai ovalus sparnas, tada reiketu isskaiciuoti vidutini sparno ploti:), o jei sparnas dar ir islinkes kaip parasparnio, tai jo proilgi reiketu skaiciuoti is projekciju ilgio ir vidutinio plocio
http://www.grc.nasa.gov/WWW/K-12/airplane/index.html2004 25 rugpjūčio @ 14:50 #164403MaxKą jau be pridurti…Ačiū.
2004 25 rugpjūčio @ 15:13 #164404AnonimasSia tema galima sneketi “iki velniuku”, o apie minksto sparno aerodinamika dar daugiau…
2004 25 rugpjūčio @ 17:54 #164405Anonimaso idomu parasparnio profilio pavirsius kokia gali paklaida turet?
2004 25 rugpjūčio @ 18:09 #164406AnonimasSunku sneketi apie paklaidas, kai tenai viskas juda…pvz, kai svoriu darai posuki, vidury sparno “laiptas” 15…20 cm (paklaida 0.2 metro), o jei vienoje kisenej daug geleziniu litu:) tai gal koki 0.01 metro paklaida:)
2004 26 rugpjūčio @ 05:05 #164407AnonimasGali ir 10cm paklaida buti tik neaisku kaip gerai ar blogai skris
O jei klausi kokia paklaida gali buti profilyje kad nepasikeistu ar nejuntamai pasikeistu jo charakteristikos, tai ta leistina paklaida priklauso nuo konkretaus profilio ir jo stygos. Pvz kokiems nors sklandytuvu laminariniams profiliams 1mm yra nezmoniskai daug t.y. gali is esmes pasikeist jo harakteristikos, o jei parasparni susius 1mm pro sali tikrai nieks nepajaus.bence parašė:
>
> o idomu parasparnio profilio pavirsius kokia gali paklaida
> turet?2004 26 rugpjūčio @ 12:06 #164408kleyra toks dalykas kaip profilio proilgis, sliulychiau pasigilint priesh atsakinejant;)
2004 26 rugpjūčio @ 12:37 #164409AnonimasNu tai paaiskink man kas yra sparno profilio proilgis ? Nemaisai su santykiniu storumu?
kle parašė:
>
> yra toks dalykas kaip profilio proilgis, sliulychiau
> pasigilint priesh atsakinejant;)2004 26 rugpjūčio @ 13:42 #164410klenemaishau, chia vienas ir tas pats – profile aspect ratio, ishsiskaichiupja
chorda/storiausia profilio vieta2004 26 rugpjūčio @ 14:22 #164411liotcikNera tokios lietuviskos frazes kaip profilio proilgis yra profilio santykinis storumas. Nezadu is naujo mokytis aerodinamikos pagal tavo terminologija.
profile aspect ratio – profilio santykinis storiskle parašė:
>
> nemaishau, chia vienas ir tas pats – profile aspect ratio,
> ishsiskaichiupja
> chorda/storiausia profilio vieta2004 26 rugpjūčio @ 17:03 #164412AnonimasJei viena dydi padalinsime is kito gausime kazka santykinio…ilgi, stori, ploti, spinduli…
citatos is lietuviskos knygos (ISBN 9986-985-45-:
“Profilio styga b- tieses atkarpa, jungianti priekines ir uzpakalines briaunos tolimiausius taskus…” tipo anliskai Chorda
” Didziausias profilio storis c – didziausias atstumas tarp profilio virsutines ir apatines dalies. …” tipo angliskai chikness
” Profilio storis …. C=c/b*100%, ir parenkamas artimas vidutiniam….vidutinio profilio storis yra 8…13%, storas >13% “…Atvirkscio dydzio profilio storiui, kaip parase p. “kle”, [chorda/didziausio profilio storio] nepavyko surasti, …idomu, kurioje knygoje jus p. Kle tai skaitete ir ka tas dydis sako aerodinamine prasme, kokioje formuleje jis aktualus. As ji pavadinciau profilio santykiniu plonumu, nes jis atvirkscias santykiniui profilio storiui:)
> kle parašė:
> >
> > nemaishau, chia vienas ir tas pats – profile aspect ratio,
> > ishsiskaichiupja
> > chorda/storiausia profilio vieta2004 26 rugpjūčio @ 17:10 #164413AnonimasDar idomu, kuo matuojama “storiausia profilio vieta”, as sakyciau kad vieta turetu buti nusakoma koordinatemis kazkokioje sistemoje, pvz x,y,z
ir jei chorda padalinsime is vietos koordinaciu… tai nezinau ka gausime:) gal galetumete patikslinti “vietos” savoka, kai snekama apie sparno profili?> > kle parašė:
> > >
> > > nemaishau, chia vienas ir tas pats – profile aspect ratio,
> > > ishsiskaichiupja
> > > chorda/storiausia profilio vieta2004 27 rugpjūčio @ 05:39 #164419AnonimasKodel, storiausia profilio vieta matuojama tais paciais vienetais kaip ir styga. Jos vieta pagal horizontalias liestines. O tas storis reikalingas normaliu (ne pripustu) sparnu konstruktoriams kad zinotu kokio aukscio lonzerona gali ikist.
O Klemensui ziuriu visos kalbos susimaise:
ne horda o styga.Rimas parašė:
>
> Dar idomu, kuo matuojama “storiausia profilio vieta”, as
> sakyciau kad vieta turetu buti nusakoma koordinatemis
> kazkokioje sistemoje, pvz x,y,z
> ir jei chorda padalinsime is vietos koordinaciu… tai
> nezinau ka gausime:) gal galetumete patikslinti “vietos”
> savoka, kai snekama apie sparno profili?
>
> > > kle parašė:
> > > >
> > > > nemaishau, chia vienas ir tas pats – profile aspect
> ratio,
> > > > ishsiskaichiupja
> > > > chorda/storiausia profilio vieta2004 27 rugpjūčio @ 06:52 #164421Daliištrauka iš Para Pro 2 kategorijos pilotų testavimo programos:
2. Keliamosios jėgos faktoriai: oro srauto aptekėjimas (sparno profilio), plotas, proilgis, oro tankumas, srauto greitis, atakos kampas.
3. Pasipriešinimas: interferencinis, induktyvinis, priklausomybė nuo srauto greičio ir atakos kampoTik nesupykit už klausymą,kurgalima nusipirkti licenciją:)imu dvi.Nes vis tiek nebenoriu žinoti apie interferencinį pasipriešinimą
Cituoju”Rimą”:
Jei sneka eina apie didelius (virsragsinius) greicius, tai interferencini pasipriesinima rusu literaturoje vadina oro bangu sukelta oro pasipriesinima, (shock wave drag) kai pasireiskia oro suspaudziamumo reiskinys. Susidaro labiau suspausto ir mazesnio…..Noriu parasparnio,kuriame gali pasireikšti Interf…,minėtasis pasipriešinimas:)
2004 27 rugpjūčio @ 07:33 #164423AnonimasAr verta del vertimo netikslumo pulti i panika:) egzaminas juk visiskai paprastas:) tie klausimai tik baisiai suformuluoti:)
Sios programos autorius (vertejas) matyt turejo galvoje oro pasipriesinima del slegiu skirtumo pries ir uz sparno ir oro pasipriesinima del trinties:)as mokiaus is rusisku konspektu nes nebuvo vertimo:)
ten parasyta “sila lobovogo soprotivlenija javliaetsia summoi profilnogo i induktivnogo soprotivlenija” [Oro pasipriesinimas susideda is profilinio ir induktyvinio oro pasipriesinimo]
tai matyt vertejo nuomone interferencinis=profilnoje soprotivlenije
Mano galva lietuviskai tai galima pavadinti profiliniu pasipriesinimu.2004 30 rugpjūčio @ 15:48 #164426Georgas>ištrauka iš Para Pro 2 kategorijos pilotų testavimo programos
is tikruju tai
PARASPARNIŲ PILOTŲ KVALIFIKACIJOS ĮVERTINIMO SISTEMA
Sudaryta senai ir reikalaujanti pataisymu, papildymu ir pakeitimu, nes parasparniu sportas greit progresuoja. Tik nera kam to darbo daryt, nes visi nori skraidyt o ne prie kompo sedet ir taisykles rasyt.
Ten isvardintos pagrindines savokos, kurias skraidantis zmogus turi buti bent girdejes, niekas nereikalauja visa aukstosios mokyklos aerodinamikos vadoveli ismokt.
Georgas
-
AutoriusĮrašai
- Prisijunkite, jei norite atsakyti į šią temą.