Grrr… Soprotivlenija: profilnoje, interferencijnoje i .. eee.. kak skazat:) No naverno net profilnoje = interferencijnoje:)
Sparno indukcinis pasipriesinimas atsiranda del keliamosios jegos ir priklauso pagrinde nuo skridimo greicio.
Interferencinio pasipriesinimo pvz.: daleiskim sparno pasipriesinimas C=1, liemens pasipriesinimas C=1, o liemens ir prie jo prijungto sparno pasipriesinimas C=2,5. Tas 0,5 yr yra interferencinis pasipriesinimas, kuris atsiranda del to, kad sparnas ir liemenuo yra sujungti tarpusavyje.
is Lietuvisku aerodinamikos knygu:
Orlaivis kuri sudaro sparnai , liemuo stabilizatorius ir visa kita aerodinamikoje vadina -sklandmuo
Bandymais irodyta, kad viso sklandmens aerodinaminis pasipriesinimas skiriasi nuo atskiru jo daliu pasipriesinimo sumos, del taip vadinamos aerodinamines interferencijos (lot. inter-tarp, ferencis-nesantis) tarpusavio veikimo. Surinkto sklandmens dalys turi tam tikra itaka viena kitai ir gerina arba blogina srauto apteka. Todel pasipriesinimo jegos yra siek tiek kitokios. Taigi sklandmens pasipriesinimo jega yra lygi visu sklandmens daliu pasipriesinimo jegai plius interferencinei paklaidai.
Didziausias int. pasipriesinimas ten kur liemuo sujungtas su sparnu., stabilizatoriumi ir kitomis dalimis. tai priklauso nuo didejandio slegio paribio sluoksnyje….kuo astresni sujungti kampai, tuo didesnis interferencijos poveikis. IP gali sudaryti iki 10…12% viso orlaivio pasipriesinimo. Kartais IP gali buti naudingas….. Taip pat IP mazeja, kai dalys sattomos i “aerodinamini seseli”, kitu detaliu priekyje.
Taip pat musu terminas “proilgis” pakeistas – ilgmuo, jis lygus -mojo kvadrato ir sparno ploto santykis.
Sparno mojis- atstumas tarp sparno galu plokstumu, lygiagreciu simetrijos asiai.
Sparno galu laminatoriai- specialus sparno galai (WINGLETS)
Knyga> ISBN 9986-00-290-7