- This topic is empty.
-
AutoriusĮrašai
-
2008 24 rugsėjo @ 19:16 #151640liotcik
Siu metu rugsejo 14-20d Kalifornijoje Owens Valley vyko JAV parasparniu cempionatas, kuriame dalyvavo 82 pilotai is JAV, Kanados, Meksikos, Australijos, Cekijos,Peru, Slovakijos, Lietuvos, Kazakstano, Honkongo(Anglas 10 metu gyvenantis Honkonge
).
Ispudis lyginant su 2006 metais: pilotu lygis labai pakiles, daug daugiau Competition klases parasparniu, daugiau moteru. Maziau prisirukusiu, geresne atmosfera tarp pilotu.
Asmeninis tikslas: nors karta sufinisuot, nes 2006 metais nors ir laimejau serial klase, finiso aiksteleje neteko leistis.I jungtine Kanzaso/Lietuvos komanda iejo: Darius-skraidykliu/parasparniu sporto entuziastas, Justin Elliot-vienintelis patyres Kansas/Missouri valstiju parapsrnio pilotas, Jurgita – palaikymo komandos virsininke, Liuka – gyvunu myletoja, visu dziaugsmas.
Atvykome penktadieni nakti, kad galetume suskrist per treniruociu diena. Be abejo, kaip taisykle, treniruociu diena oras buvo geriausias(ta supratom varzybom ipusejus). Nuo pat ryto bandem suzinot apie vietines skraiymo salygas, kaip uzvaziuot i startaviete. Pasirodo su lengvuoju automobiliu iki startavietes nusigauti nepavyks, reik 4 ratais varomo visureigio. Organizatoriu neradom, vietine pilote Cari Casle padejo nuvaziuot iki kalno kur buvo daugiau pilotu ir tinkamo transporto. Kadangi nezinojom apie vietines skraidymo salygas treniruociu diena neturejom gero plano – ka darysim pakile. Suskraidem 30km pirmyn atgal. 3.5val skrydis atrode kaip 6-7val, reikejo aklimatizuotis, auskti padai (5+ km) veliau buvau daug lengviau pakeliami. Vietiniai ta diena suskrido 100myliu (160km) ir pagal salygas tai neatrode labai sudetinga.
Varzybose buvo naudojamos dvi startavietes, Flins ~450m nuo slenio ir Gunter ~1150m (kalnas 1500-1800m). Organizatoriams buvo patogesne Flins startaviete (daugiau vietos, maziau bedu del leidimu), nors is ten “nusibalionint” daugiau sansu.
Pirmas pratimas ir vyko nuo Flins startavietes. Kadangi neskridau kalnuose ir varzybose jau pora metu, uzdelsiau su startu (per ilgai dairiausi strengdamasisi ivertint skrydzio salygas), o tai buvo pagrindine klaida pirmame pratime, vejas pakilo tiek, kad is vis vos pavyko isstartuot. Po biski rinkausi auksti, o pagrindine grupe jau senai buvo isskrieje i marsruta. Didziaja dali skridau vienas, slenyje vejas buvo zymiai didesnis, paemiau pirma punkta, atgal grizineti sekesi sunkiau, per daug nuzemejes papuoliau i slenio vejus ir nusileidau beveik vertikaliai, iveikes vos daugiau nei puse marsruto (~52km). Guode nors tai kad nemzai pilotu is vis nesugebejo isskriet isskaitant ir kolega Justin.
Kita diena buvo vejuota.
Antras pratimas ivyko nuo Gunter startavietes. Startavau teisingu laiku, auksti rinkomes su nemazai pilotu. Atejus starto laikui isskridome su grupe. Taciau nesutikau su grupes sprendimu (daugelis pilotu is tos grupes nenuskrido iki finiso) kai jie pasirinko pirma perejima, priemeiau skirtinga sprendima. Skridau vienas, kartais 2-3ise . Po pirmo posukio punkto kanjonas lenkesi i priesinga marstui krypti. Ties kanjono uzlinkimu stipriai krate ir nekele (ten buvo ismestas vienintelis varzybu atsarginis), pamaciau pora pilotu besisukanciu slenyje lygymu termike. Atejau pas juos gerokai zemiau. Bet as lygumu vilkas, nezinau ka jie dare blogiau nei as (o gal tik pasiseke), bet tame silpname (ipatingai is pradziu) termike pasivijau juos per 200-300m (Nova Ra ir Skywalk Tequila). Galvojau dabar bus linksmiau skrisime 3ise, o ir aukscio turejome pakankamai.
Taciau gyvenimas nera toks paprastas, dar labiau pradejo “grauzti akis”, problema kankino jau nuo pirmos skrydzio valandos, galvojau reikia leistis. Bet perejime buvo auksio galvojau reik pabandyt atlikt reikala oreKad neapsi… teko sukti spirale i desine, o zemejimai tuo metu buvo po 3-4m/s (galima net atsekt track’e : http://www.xcontest.org/world/en/flights/detail:liotcik/17.9.2008/19:01 ), atsilikau nuo tu pilotu kuriuos buvau prisivijes. Ausktis seko greitai. Buvau toli (3-4mylios) nuo kelio. Jei dabar nutupsiu, pasivaiksiosiu po kalnus iki valios (kaip tam anekdote – pasiklydau karta as kalnuose…).
Ties nedidele kalnu grandine (manau jie buvo 100-150m auksio) gavau silpna termikeli (sprendziant is track’o auksio buvo 250m nuo zemes).Labai sekmingai pasikeliau iki pado, nors tame rajone buvo uztraukta 100%. Po debesim snigo(zemiau buvo pilotai sake kad lijo
). To praktiskai uzteko nuskristi iki finiso (30km), dar pasukau viena termikeli, kad garantuotai pasiekciau finisa. Buvo smagu finisuot po daugiau nei 100km skrydzio.
Daugiau pratimu nebebuvo. Ipatingai keistai atrode paskutine varzybu diena, ant zemes vejo nera, giedra, o nieks i kalna nevaziuoja. Pasirodo vejas sukure banga virs slenio ir 4km aukstyje vejas 80km/h.
Manau galejau sustiprinti savo pozicijas labiau priprates prie skridimo varzybose-kalnuose jei butu buve daugiau pratimu.Idomus faktas, vienas pilotas su Advance Impress sistema pamirso prisiekt koju dirzus ir startuodamas iskrito (~3m, pasitempe koja), parasparnis ir be piloto skrido visai ne blogai
http://uk.youtube.com/watch?v=3vulZC5W6zs
I serijine klase siais metais iejo 2/3 klases parasparniai, taip kad del medaliu varzytis neteko, taciau uzsibreztas tikslas buvo pasiektas!
Keleta minciu apie parasparnius:
Buvo smagu ziuret i siuolaikinius Comp. klases paraspanius, kaip jie “groja” ore, ipatingai boom-5 ir Icepeak XP (galai nuolatos vaiksto pirmyn-atgal). Tam tikrom salygom (silpni kilimai, isplateje, perejimuose su palaikymais ar dideliais zemejimais) jie parodo juntama pranasuma. Tikriausiai pirmame pratime padariau klaida bandydmas sekti paskui boom-5, turejau nemaza auskcio pranasuma, taciau jo pasivyt net ir po papildomo aukscio emimo nepavyko (jis pasuko gal 3-5 spirales).
Nereikia sekti competitionu su dvoikeStrategija reikia rinkis skritinga, nes varzybu rezultatai rodo, kad aplenkiau ne viena comp. klases sparna per daug i juos neziuredamas. Stirpresniame kilime ar skrendant arciau slaito comp. sparnu privalumai mazai juntami. Skriejom karta vakariniame antvejyje, nesijauciau nuskriasutas
Jauciu, kad savo Vega2 pilnai isaugau, manau buciau sugebejes pasinaudot aukstesnes klases parasparnio privalumais.Svarbu pasirinkti toki parasparni, kad nebutu baisu skrist, stresas ar per sudetingas valdymas labai vargina, buna sunku priiminet gerus sprendimus po 2-4val buvimo ore, del to nemzai pilotu nuseda nepasieke finiso.
Sprendziant is ne vienu varzybu rezultatu labai stipriai galima pasivarzyt bunant 2/3 klaseje (ar pasiekt Europos rekorda: http://www.xcontest.org/world/en/flights/detail:charlie/28.7.2008/09:23 ), ta rodo ir 2008 US nat:
http://flyxc.org/pgnats08.htmlNuotraukos truputi veliau.
2008 24 rugsėjo @ 20:45 #178655liotcik…kas parasyta ant automobilio…
2008 25 rugsėjo @ 04:14 #178656TermikDariuk cia tavo mergicka ziuri kaip tu skrendi ?
Faina sakes2008 25 rugsėjo @ 07:03 #178657GiSiaciu uz puiku reportaza
2008 25 rugsėjo @ 08:48 #178658sssvajoklisLabai detalus nuoseklus pasakojimas…..beskaitant atrodo lygtai pats dalyvautum…saunuolis….geru skrydziu!
2008 25 rugsėjo @ 09:33 #178659GiSio kas tie nelegalus lobsteriai?
2008 25 rugsėjo @ 09:41 #178660baubasLobsteriai yra vėžiai. Jūros NEgėrybės.
O kas ten parašyta ant mašinos? Niekaip neįskaitau.
2008 25 rugsėjo @ 12:34 #178661KJSlengu Lobster reiškia figūringa mergina, bet nelabai dailiu veideliu
2008 25 rugsėjo @ 13:02 #178662liotcikDekui Kj, del lobsteriu ir pats nelabai zinojau.
Mariukui: jo mano.
Baubui: You CAN paraglide in Kansas also… If you got any Balls!
Pirmas bajeris buvo: is kur jus? is Kanzaso
(Niekam nedaeina kad ten imanoma skraidyt)
Antras: Kai as pasakydavau kad is Kanzaso viems keistai skambejo mano Kanzasietiskas akcentas, tada patikslindavau kad viska atsiveziau is Lietuvos
Trecias: kad mes tampomes su geo prism (maisna 1.8 variklis dydzio kaip audi 80). Ju manimu reik bent ford-150 su V8 (tada pradedavom pasakot kad pietu afrikos isvilktuvas mazas, laisvai telpa i bagazine, parasrniui uzteka max 100kg traukos)2008 2 spalio @ 17:35 #178766arnoNu koks grozis Dariuk !!!
2008 3 spalio @ 03:29 #178768Sigitasteisus pažystamas psichiatras – liotciko iagnozė (‘…dėmesio vaikystėje trūkumas’…) pasitvirtina;
sveik liotcike greičiau, laukiame -
AutoriusĮrašai
- Prisijunkite, jei norite atsakyti į šią temą.