• This topic is empty.
Rodoma 20 įrašų - nuo 1 iki 20 (viso: 23)
  • Autorius
    Įrašai
  • #149600
    AdrenalinasAdrenalinas

    Parasykite komentaru i si sakini:
    Perku HANDWORK parasparni su HANDWORK paramotoru, naudosiu celofana, kaprona, moco varikli 30 AG, ir gera nuotaika.
    Ka nors patarkit, parasykit, sukritikuokit.

    #163933
    Liotcikliotcik

    Sakykim tu super kietas parasparniu inzinierius(nors jei parasei cia lietuviskai reiskia toks neesi). Padarai parasparni is celofano :) tai jo resursas 1-10val (gali suplesyt ir per pirmus bandymus), o sukonstruot ir pagamint uztruks puse metu. Gal geriau per ta laika varyk padirbt i stroikes ir nusipirkt normalu kad ir deveta parasparni.
    O 30ag moco variklis svers 40-70kg :) Kai parasparnio (sausas) variklis sveria 6.5-10kg

    Tomas parašė:
    >
    > Parasykite komentaru i si sakini:
    > Perku HANDWORK parasparni su HANDWORK paramotoru, naudosiu
    > celofana, kaprona, moco varikli 30 AG, ir gera nuotaika.
    > Ka nors patarkit, parasykit, sukritikuokit.

    #163934
    CancerCancer

    dariukas kaip visada su dideliu rimtumu atsako:)

    Realiai tai viskas gerai kol zhmogus su tuo parasparniu neshoks nuo kokio skardzhio.. Nes turbut realiai net ir labai patyres pilotas nepakiltu nei nuo lygios vietos, nei nuo kokio didesnio kalniuko.. Taip kad tikrai bijoti del shio jaunuolio nederetu.. O shiaip visas tas parasparnio konstravimas pakankamai smagus saviraishkos patenkinimo budas..

    P.S. vietoj celofano geriau naudoti palapiniu dugnams naudojama medzhiaga.. ir lengvesne ir tvirtesne.. o ir kaina panashi, be to celofanas susiutas tai elgiasi taip pat kaip ir suklijuoti pashto zhenkliukai.. (pleshkite per ten kur subadyta)..

    respektabiliai, Kle

    #163935
    Anonimas

    Na nemanau, kad neimanoma pasiuti Parasparni? Tik aisku ne is `politilenines` pleveles :))))) Jai jau siuti tai siuti is geru medziagu, o stropas vistiek teks pirkti originalias, nes kolkas kuom jas pakeisti dar nemaciau…. O pati parasparni pasiuti labai lengva ir jis tikrai gerai `SKRISTU` tik va turbut tik vienas su juo ir skraidytum nes daugiau skristi su juo norinciu neatsirastu :)) Ir kad negalima pasiuti tai cia musu ZMOGELIU mitas kurie mano, kad nieko negalima padaryti PACIAM, zmones lektuvus pasidaro ir jie skrenda o cia tik medziaga kuria reikia tiksliai SUSIUTI. Bet aisku jai tu nenusimanai nieko AERODINAMIKOJE ir visouse desniuose tai vargu ar pavyks pakilti nuo zemes…. Bandyk!!!!!!!! O kai sugalvosi siuti pasakysiu kur gauti medziagu ir dar pora `gudrybiu` joms… :))

    #163936
    SigitasSigitas

    nu siuvėjai – nepamirškit grabo prieš tai susikalti:))

    #163937
    Liotcikliotcik

    Jau ziuriu kalba pradejo eit apie tai ,kad “siut is normalios medziagos”.
    Ponas AB2LA, ka jus esate gero sukonstraves? Gal jau pasiuvote koki parasparni? O gal parasparniu aerodinamikoje gerai nusimanote?
    Svaigaliai jus :) Kiek medziaga kainuos vienam parasparniui(ne 50 rulonu ,o tik vienam paraspatniui koki 60m^2)? Kiek kainuos stropos? Kiek laiko ji darysit? Kokie bus rezultatai? Gal 1990m lygio, o gal dar prastesni? O gal geriau uz tas babkes nusipirkt deveta parasparni (speju labai neblogas iseis)?
    O gal geriau tada isardyt koki parasparni ir nukopijout isklotines? Bet tada bus ne parasparnio sukonstravimas, o tik nukopijavimas .

    Zinoma, jei jus norit pradet parasparniu gamyba Lietuvoj ir turit tam pradini kapitala ar pan., tada kitas reikalas. Jei taip, tada pasiusit koki 100 parasparniu ir 101 iseis visai neblogas, bet ir tada ar sugebesit konkuruot su gamintojais kurie turi 20m paties? O gal geriau pasiulyt darba Lietuvos parasparniu siuvykloje kokiam nors specialistui is geros firmos pvz NOVA arba SOL :)))))) Cia butu geras variantas, bet ar jis realus?

    AB2LA parašė:
    >
    > Na nemanau, kad neimanoma pasiuti Parasparni? Tik aisku ne is
    > `politilenines` pleveles :))))) Jai jau siuti tai siuti is
    > geru medziagu, o stropas vistiek teks pirkti originalias, nes
    > kolkas kuom jas pakeisti dar nemaciau…. O pati parasparni
    > pasiuti labai lengva ir jis tikrai gerai `SKRISTU` tik va
    > turbut tik vienas su juo ir skraidytum nes daugiau skristi su
    > juo norinciu neatsirastu :)) Ir kad negalima pasiuti tai
    > cia musu ZMOGELIU mitas kurie mano, kad nieko negalima
    > padaryti PACIAM, zmones lektuvus pasidaro ir jie skrenda o
    > cia tik medziaga kuria reikia tiksliai SUSIUTI. Bet aisku jai
    > tu nenusimanai nieko AERODINAMIKOJE ir visouse desniuose tai
    > vargu ar pavyks pakilti nuo zemes…. Bandyk!!!!!!!! O kai
    > sugalvosi siuti pasakysiu kur gauti medziagu ir dar pora
    > `gudrybiu` joms… :))

    #163938
    Klekle

    iezau marija dariuk.. tai aishku kad lietuvoj visi levakai.. ir nieks nieko neishmano apie aerodinamika.. ir tik tu vienintelis chia gali sakyt kazhka.. ir dar siuti nieks nemoka.. ir ish vis viskas yra shudas..

    kodel chia isiviravus tokia nuomone kad jei jau pats siusi parasparni tai isheis gerai tik ish 100tojo karto.. ir pirmasis butinai isheis 90 metu lygio.. Negi dabar atsirandanchios firmos pradeda nuo to paties 90tuju metu lygio.. ishkepa 500 sparnu ir tik tada buna pripazhintos?
    atsipeikek.. yra kruvos modernios skaichiavimo irangos, patarimu, nurodymu etc..

    o visam shitam reikale manychiau vienas ish svarbiausiu dalyku yra kad skraidai su savo rankomis padarytu aparatu.. kas kad jo kaina vos vos zhemesne uzh firminio brando..

    mano nuomone labai sveikintina ta perspektyva kai kazhkas uzhsiema daugiau nei paprastu vartojimu.. ir negerai kai visokie konservatyvus dariai bijantys ishklysti ish standartu stoja skersai kelio.. va

    #163939
    Liotcikliotcik

    kle parašė:
    >
    > iezau marija dariuk.. tai aishku kad lietuvoj visi levakai..
    > ir nieks nieko neishmano apie aerodinamika.. ir tik tu
    > vienintelis chia gali sakyt kazhka.. ir dar siuti nieks
    > nemoka.. ir ish vis viskas yra shudas..

    Klemensai, ar as sakiau kad viskas sudas? Ka tu nusimanai parasparniu aerodinamikoje, sakau parasparniu nes be profiliu ten dar yra dalyku kurie turi niuansu nei klasikine aerodinamika. As kritikuoju nes siek tiek zinau kokiu atsiranda kliuciu darant konkretu daikta, o ne vapant kazka i foruma.

    >
    > kodel chia isiviravus tokia nuomone kad jei jau pats siusi
    > parasparni tai isheis gerai tik ish 100tojo karto.. ir
    > pirmasis butinai isheis 90 metu lygio.. Negi dabar
    > atsirandanchios firmos pradeda nuo to paties 90tuju metu
    > lygio.. ishkepa 500 sparnu ir tik tada buna pripazhintos?
    > atsipeikek.. yra kruvos modernios skaichiavimo irangos,
    > patarimu, nurodymu etc..

    Kazkodel tu jau ne pirma karta aiskini apie skaiciavimo technika (kur ja gaut, konkreciai? nelegalia vargu ar gaut pavyks (o gal turi? tada prdek projektavima) o legaliai babkiu nieks neskirs nes kiek ziurejau inete ji kainuoja keleta tukstaciu doleriu). Kibo su tuscia galva kazka padarysi arba prisiskaites kokiu atsiliepimu internete.

    Klemensai paprasciausiai noretusi is taves daugiau konkretumo ,o ne kalbu. As del to sitaip komentuoju pasiulyma dayt parasparni nes cia girdziu tik svarstymus, o ne konkrecius darbus, arba konkreciu klausimu arba informacijos nagrinejima pvz kur gaut programa kaip paskaiciuot ka nors, esamu modeliu konstrukciju analze ir tt ir pan..

    >
    > o visam shitam reikale manychiau vienas ish svarbiausiu
    > dalyku yra kad skraidai su savo rankomis padarytu aparatu..
    > kas kad jo kaina vos vos zhemesne uzh firminio brando..

    Gal ideja ir nebloga skraidyt su savos gamybos parasparniu, bet ar ar p Tomas is vis skraides su parasparniu? Ar jis vietoj to kad nusiprkt nusprende , kad geriau butu pasidaryt?

    >
    > mano nuomone labai sveikintina ta perspektyva kai kazhkas
    > uzhsiema daugiau nei paprastu vartojimu.. ir negerai kai
    > visokie konservatyvus dariai bijantys ishklysti ish standartu
    > stoja skersai kelio.. va

    As stoju skersai kelio? Tikrai ne. As tik bandau analizuot problemas kurios atsiras projektuojant ir gaminant parasparni. Jei uzsispyrusiam zmogui tai pasirodys nebaisu, tada pirmyn. Jei tik butu rimtas iniciatorius,man paciam butu idomu prisidet prie tokio projekto.

    #163940
    Klekle

    kad ta tavo analize kazhkokia pikta.. nebutinai viskas yra taip kaip tau atrodo.. ir ish tikro ner ten viskas taip sunku kaip gali pasirodyt..

    del irangos foilams skaichiuoti gali naudot foilmakeri, kuri kiek pamenu turi.. be to savos gamybos parasparnis, jei jis bus blogas tai ish vis nepakils nuo zhemes.. nemanau kad yra ko nerimauti

    #163941
    Liotcikliotcik

    Foilmakeri as neblogai isnagrinejau, bet jo galimybes labai ribotos. Pagrindinis jo geras bruozas yra tas kad jis duoda isklotines, o daugiau jokiu skaiciavimu neatlieka. Be to nera pakankamai galimybiu suprojektuot toki parasparni kokio nori (pvz pabandyk sumodeliuot freex tipo parasparni su vingletais) ir is vis ta programa skirta kaitams, norit projektuot parasparni galimybiu gerokai truksta (pvz nevertina sparno susukimo).
    Bet jei sneka eina tik apie tai kad paskrist su savos gamybos parasparniu, nekalbant apie geras harakteristikas, tada pilnai uztenka ir foilmekerio.

    #163942
    Klekle

    ne tai aishku kad nekalbu apie ten visokias windtuneliu imitavimo programas.. nei tu ten ka kadanors suprastum nei ka.. be to patys parasparniai nera tikslus (kaip pvz sklandytuvai), kad ten kazhka su tais aerodinaminiais softais galetum ishskaichiuot
    o del susukimo tai atidzhiau pazhiurek;P

    #163943
    Liotcikliotcik

    kle parašė:
    >
    > ne tai aishku kad nekalbu apie ten visokias windtuneliu
    > imitavimo programas.. nei tu ten ka kadanors suprastum nei
    > ka.. be to patys parasparniai nera tikslus (kaip pvz
    > sklandytuvai), kad ten kazhka su tais aerodinaminiais softais
    > galetum ishskaichiuot
    > o del susukimo tai atidzhiau pazhiurek;P

    Susukimas tai cia kur profiliai centre ir krastuose stovi skirtingais atkos kampais (kuris punktas?) O kaip del ausu modelevimo ir pan?
    O del Windtunel’iu tu labai klysti. pati paprasciausia ir labai geru skaiciavimo rezultatu programa(nemokama) yra Mark Darela xfoil (gali parsisiut su angliskais aprasymais) 2d. Turiu sitos programos lietuviska aprasyma be to pazystu zmogu, kuris su sita programa atliko LAk -17A profiliu modifikavima.
    Del tikslumo tai tu labai klysti, siuolaikinio sklandytuvo profilio tikslumas gan aukstas, taciau jo chorda 0.7-0.3m ir aptekejimas 80-90% laminarinis; manau kad parasparnio profilio susiuvimo tiksumas yra koki ±5mm. O kadangi jo chorda keli metrai ir aptekejimas pilnai turbulentinis sito tikslumo uztenka kad profilis dirbtu taip kaip kad buvo skaiciuota.
    Taciau cia klasikine aerodinamika ir baigiasi.
    Kaip skaiciuot parasparnio oro padavimo angu plota, ju patatymo kampa? (galima eksperimentuo arba is patirties, bet kad sito dalyko pas mus niekas netuti:( ) Kaip atsiliepia profilio storumas saugumui? Kokie profiliai naudojami siuolaikiniuose parasparniuose (jei gali konkreciai pvz. NOVA toks ir toks Koordinates tokios…) Tada butu galima su xfoilu daryt ju analize ir ziuret kokios profilio savybes isryskintos. Siaip gal zinai kodel pas parasparni yra atvirkscias (nei iprastuose lektuvuose,sklandytuvuose, skrandanciuose sparnuose) susukimas? Kas lemia maksimalia kokybe su geriausiu saugumu? Juk su situo parasparniu firmos zaidzia daugybe metu.

    Bet kaip minejau jei tau idomu tik paskrist su savos gamybos parasparniu tai pries tai parasyta teksta skaitei be reikalo.

    #163944
    AdrenalinasAdrenalinas

    Malonu butu suzinoti kur ir ko galima gauti, taip pat kokiomis kainomis. jei paraasysi busiu dekingas. gali rasyti tiesiai i e-mail doctomas@sala.lt. busiu labai dekingas, o siaip tai zmones dar ir netokiu dalyku yra padare.

    #163945
    AdrenalinasAdrenalinas

    Tai gal pasiulytum koki deveta skrendanti uz kokius 200Lt??????????:)))
    O gak turi koki nebeskrendanti? kuri galima isardyti ir “nukopijuoti”? pasiulyk ka nors?

    #163946
    AdrenalinasAdrenalinas

    O kokio tikslumo reikia skraidyklei? gal cia dar paprasciau tik sukriziuoji du vamzdzius , aptempi “celofanu” ir skrendi kaip su aitvaru?

    #163947
    Liotcikliotcik

    Tomas parašė:
    >
    > O kokio tikslumo reikia skraidyklei? gal cia dar paprasciau
    > tik sukriziuoji du vamzdzius , aptempi “celofanu” ir skrendi
    > kaip su aitvaru?

    Ar tu Tomai istikruju toks durnas ar tu cia juokauji? Sorry uz klausima, bet as daznai neskiriu juokavimo nuo durnumo.

    #163948
    Klekle

    dariau yra ten tas susukimas gi.. zhioplai zhiurejai

    #163949
    Anonimas

    nuuu…. Liotcik tu cia pavariai aukstomis materijomis liktais kazkur kazkas rase?
    Ar as gal aklas? Kad kazkas ruosiasi cia siuti labai aukstos kokybes parasparni kuris skris geriau nei koks nors NOVA sparnas. O del tu 2 sukriziuotu vamzdziu tai srenda ir dar kaip skrenda. As taves nepazystu bet itariu kad nesi savo malonumui ka gamines. O del manes, kai klausiai as be jokiu tavo ideliu SKAICIAVIMU is pirmo karto pasiuvau sistema is akies ir su paprasta liniuote i kuria isesti yra patogiau nei i bet kuria geros firmos, ir kiek zinau Marius ja liktais ja nesiskunde. O Aerodinamika visoje zemeje liktais vienoda ir vienodai veikia, o del medziagu cia JUS visi svaigstate su tomis kainomis nera jos tokios ir dideles BURBULA padare ,kad uzsidirbti galetu kaikas ir tiek, aisku nueik i Freex ar NOVA tiesiai tai uzlenks kaina,bet gamina medziagas ne Jos… Ir cia eina kalba apie PROCESA ir malonuma, Zmogus nori pats tai pabandyti, as pradzioje irgi taip maniau, kaip ir jis. O jai esi ka konstraves tai tada turetum zinoti koks taio malonumas, o ypac kai pagaminti gaunasi ir ir lai jis bus tokios kokybes, kaip 80 metu sparnas bet tikslas bus pasiektas… Turbut zinai kiek Lietuvoje yra savadarbiu lektuvu ir beveik visi jie skrenda……… kad ir kaip bet skrenda ir tikrai ju niekas taip neskaiciavo kaip cia siuliai tu… :)))))

    #163950
    Liotcikliotcik

    Tai as gi sakiau ne karta, jei jus norit tik paskrist su savos gamybos parasparniu tada viskas turetu pavykti ir mano kalbos apie sudetingus skaiciavimus ir daugybe bandymu kol gerai skris negalioja.
    Sistema as irgi pasiuvau be breziniu ir ji pakankamai vykusi, bet sistemai toli grazu iki parasparnio ar skraidykles. Del dvieju sukryziuotu vamzdziu skraidyklei tai irgi nera visiskai paprasta, bet paskaites kokia knygele apie skraidykles pacia paprasciausia be didelio vargo galesi pagamint (jos kokybe bus 3 :) , cia rimtai), skrisdamas nuo Netoniu slaito tiesiai i Nemuna nusileisi vidury tos pievos apacioje.
    Del savadarbiu lektuveliu tai Ab2LA siek tiek nesusipazines su situacija. Visu pirma ar jie pilnai savadarbiai? pvz sparnai (kur yra daugiausia skaiciavimo) daugiausia buna paiminti is kokio nors gamyklinio lektuvo ar sklandytuvo pvz BRO-11. O liemeni padaryt nera sunku. O tie kurie padaro kazka rimciau pvz. Kensgaila tai jie yra baige aukstasias aviacijos mokyklas arba perskaite ne viena knyga, dirbe aviacijos gamyklose ir gerai skrendantis variantas gaunasi ne is pirmo karto. (jei nori duok koki konkretu lektuveli galesiu pakomentuot placiau). Be to apie lektuvus yra labai daug literturos ir tt. pvz “Samoliot svoimi rukami” ar pan. O gal kas torit bent jau knygele “Paraplan svoimi rukami” ? :) Nes parasparnio aerodinamika kitokia nei lektuvelio,principai tie patys bet, yra yvairiu niuansu kuriuos reiketu zinot. Be to maziems lektuvams yra katalogai su profiliais ir ju skaiciuot nereikia (lektuveliui kokybe nera labai svarbi)
    Del medziagu parasparniui tai as cia ne patarejas :) Jei zinai kur gaut papigiai tiesiai is gamintoju tada valio!!

    O tu kartais ne Arunas is Siauliu? :)

    AB2LA parašė:
    >
    > nuuu…. Liotcik tu cia pavariai aukstomis materijomis
    > liktais kazkur kazkas rase?
    > Ar as gal aklas? Kad kazkas ruosiasi cia siuti labai aukstos
    > kokybes parasparni kuris skris geriau nei koks nors NOVA
    > sparnas. O del tu 2 sukriziuotu vamzdziu tai srenda ir dar
    > kaip skrenda. As taves nepazystu bet itariu kad nesi savo
    > malonumui ka gamines. O del manes, kai klausiai as be jokiu
    > tavo ideliu SKAICIAVIMU is pirmo karto pasiuvau sistema is
    > akies ir su paprasta liniuote i kuria isesti yra patogiau nei
    > i bet kuria geros firmos, ir kiek zinau Marius ja liktais ja
    > nesiskunde. O Aerodinamika visoje zemeje liktais vienoda ir
    > vienodai veikia, o del medziagu cia JUS visi svaigstate su
    > tomis kainomis nera jos tokios ir dideles BURBULA padare ,kad
    > uzsidirbti galetu kaikas ir tiek, aisku nueik i Freex ar NOVA
    > tiesiai tai uzlenks kaina,bet gamina medziagas ne Jos… Ir
    > cia eina kalba apie PROCESA ir malonuma, Zmogus nori pats tai
    > pabandyti, as pradzioje irgi taip maniau, kaip ir jis. O jai
    > esi ka konstraves tai tada turetum zinoti koks taio
    > malonumas, o ypac kai pagaminti gaunasi ir ir lai jis bus
    > tokios kokybes, kaip 80 metu sparnas bet tikslas bus
    > pasiektas… Turbut zinai kiek Lietuvoje yra savadarbiu
    > lektuvu ir beveik visi jie skrenda……… kad ir kaip bet
    > skrenda ir tikrai ju niekas taip neskaiciavo kaip cia siuliai
    > tu… :)))))

    #163953
    GeorgasGeorgas

    Sutinku, kad galima parasparnį pasigaminti pačiam. Nesutinku, kad pirmasis variantas skris geriau už serijinį ir kainuos mažiau. Reikės pirkti įrankius, medžiagas, literatūrą, o kiek laiko teks sugaišti ir medžiagos sugadinti, kai paaiškės, kad buvo klaidų…
    Padarius pirmą sparną, jau bus aišku, ką galima buvo patobulinti, geriau padaryti, taip (jei užteks užsispyrimo) gims antras, po to trečias modelis.
    Kažkuriame etape (jei vis dar užteks kantrybės ir noro) gims visai neblogas variantas, jau ir skrendantis, ir galbūt net pigesnis už firminį. Tada jį bus galima parduoti draugui (kuris nieko nežino apie sertifikavimą) ir pasiūti dar vieną. Palaipsniui atsiras parasparnius siuvanti firmelė, kuri gaus reikalingus sertifikatus ir ims kepti parasparnius. Kai ji išsiplės, jos bosui jau nebereikės pačiam siūti, jis vadovaus siuvėjų brigadai ir turės daug laiko, todėl dažnai lankysis forume ir aiškins žaliam jaunimui, kodėl parasparnio neapsimoka siūti pačiam…

    Georgas

Rodoma 20 įrašų - nuo 1 iki 20 (viso: 23)
  • Prisijunkite, jei norite atsakyti į šią temą.