• This topic is empty.
Rodoma 10 įrašų - nuo 1 iki 10 (viso: 10)
  • Autorius
    Įrašai
  • #148577
    Anonimas

    Šeštadienį Valkininkuose turėjome nelaimingą atsitikimą.

    Vienas pradedantis mokytis pilotas ant žemės mokėsi pakelti sparną, kai jį pagavo smerčius.

    Vargšas pilotas netikėtai kelis kartus buvo pakeltas į orą ir pravilktas žeme kelias dešimtis metrų. Smerčius pagavo sparną ir neleido jam ištrūkti nežiūrint visų piloto pastangų. Rezultatas – sulaužyta ranka per plaštakos sanarį, skilęs dubens kaulas, sumušimai įvairiose vietose.

    Pilotui iš karto vietoje buvo suteikta pirmoji pagalba, po to jis buvo nuvežtas į greitosios pagalbos kliniką. Po kelių valandų sugipsuota ranka pilotas grįžo atgal į aerodromą.

    Georgas

    #155808
    Anonimas

    Kapiec!

    #155811
    Anonimas

    idomu, ar jis buvo toli nuo kitu zmoniu, ar bande jam kas nors padet; ar tas sukurys buvo matomas ir kada ji pastebejo kiti

    #155813
    Anonimas

    .laura parašė:
    >
    > idomu, ar jis buvo toli nuo kitu zmoniu, ar bande jam kas
    > nors padet; ar tas sukurys buvo matomas ir kada ji pastebejo
    > kiti

    Viskas vyko netoli nuvirtusio geodezinio zenklo. Mokinys buvo mazdaug 20-30 m nuo kitu zmoniu, taip kad kai viskas prasidejo, niekas padeti negalejo. O del pastebejimo – mes kaip tik su Martynu atvaziavome i aerodroma ir vaziavome keliuku iki startavietes. Likus mazdaug 200 m as pastebejau ziedu gulancia zole ir parodziau Martynui ‘smercius eina’, bet radijo stotys dar buvo supakuotos ir perspeti negalejome. Taip kad likome tik stebetojais… :(

    Gedas

    #155816
    Liotcikliotcik

    Pasirodo parasparniai mokymosi stadijoje irgi buna pavojingi. Saugiausia gulet lovoje uzsiklojus galva.

    #155818
    Anonimas

    kas blogiausia, kad tai gali atsitikti ir ne tik mokymosi stadijoje…

    #155820
    AntanasAntanas

    Liotcik parašė:
    >
    >
    > Pasirodo parasparniai mokymosi stadijoje irgi buna
    > pavojingi. Saugiausia gulet lovoje uzsiklojus galva.

    Deje nera taip :(. Pagal statistika daugiausia zhmoniu mirshta lovoje. Zhinodamas tai, kiekviena vakara eidamas miegoti gaunu po gera adrenalino doze… extrym nerialus… :)))

    Atsiminiau, kazhkada Olu Deniz’e teko stebeti po starta vaikshchiojanchius “dulkiu velniukus” :). Pora pagavau i kadra…

    http://www.soften.ktu.lt/~tvs/pages/turkey/Turkey-31.jpg
    http://www.soften.ktu.lt/~tvs/pages/turkey/Turkey-32.jpg

    #155821
    Anonimas

    As turiu video kaip Ispanijoje per WAG2001 (Algodonales) smerčius varto skraidykles. Arčiau stovėję skraidyklininkai prašė padėti palaikyti skraidyklę, tik dabar galvoju, kad kažin ar būčiau išlaikęs…

    Šeštadienį važiuodamas pro Gariūnus mačiau kaip galingas smerčius pakėlė į orą kažkokius prekiautojo popierius. Smerčius praėjo, o šimtai spalvotų popierėlių (lyg ir ne pinigai ten buvo) skraidė po visus Gariūnus nuo žemės iki pat debesio.

    Georgas

    #155822
    Anonimas

    Isvada
    1. bunant ant zemes privalu priisiinkaruoti (minimum 3 taskais)
    2. atristi inkarus tik likus 30s iki starto
    3. atristi inkarus jei stebetojai 3 km spinduliu nepranesa apie pavoju
    4. nusileidus 30s begyje vel prisiinkaruoti arba per 10s nusimesti nuo saves kupola bei pasitraukti nuo jo saugiu atstumu (kad ji pagaves viesulas ir taves neipainiotu)
    5. neskraidyti Tornado-aktyviose vietovese
    6. mokytis kilnoti sparna uzdarose patalpose (sporto saleje), kad butu lengviau galima isijungti ventiliatoriu, bet ne daugiau 300W galios

    Visa kita – tai jau gyvenimo smulkmenos

    O galima ir dar paprasciau. Kaip parase Antanas – gaudyti adrenalina kiekviena vakara pries einant gulti (o gal mirsi miegodamas). Ir visiskai nereikia tu pavojingu skraidymu su visais tai nuotykiais
    Jusu teise rinktis

    Bet kolegas vis tiek reikia priziureti (ypac naujokus)

    Manau kad taip pirmoje eileje skraidymu vadovo klaida (jei jis toks buvo)
    O jei jo nebuvo, tai visu buvusiu aerodrome sazines reikalas
    Nepamenu varzybu kad apie smerciu nebutu perspejimo ir kad uzkluptu netiketai. Visu reikalas ziureti ne tik sau po nosimi, bet ir aplinkui. Ir apie gresiancius pavojus perspeti kolegas. Va ir siais metais Vengrijoje ultralaitu cempe ne karta teko matyti kaip smerciaus keliama aparata laiko visai svetimos komandos vyrai. Ir paciam pries artejancia audra teko nukelineti ant zemes ir inkaruoti kaimynu belgu sparna.

    Kyla itarimas kad labai jau individualistinis sportas darosi…
    darykite isvadas

    #155823
    Anonimas

    Prisiimu kaltę sau, nes aš atvežiau tą mokinį, daviau jam sparną ir nepakankamai atidžiai stebėjau, ką jis veikia.

    Po poros valandų užsiėmimų buvo nuspręsta, kad ant žemės jis puikiai tvarkosi ir gali daryti savarankišką startą ant troso, tik dėl didelio terminio aktyvumo teks tai atidėti iki vakaro. Jis jau ruošėsi važiuoti namo, bet paskui persigalvojo ir nutarė dar kartą pasimokyti.

    Žmogus yra skraidęs reaktyviniais lėktuvais, daręs pilotažą, šokinėjęs su parašiutu. Neatrodė, kad jam reikia pagalbos. Aš buvau už 20-30m ir viena akimi stebėjau, kas vyksta. Tuo metu aš pradėjau ruoštis startui. Kai pamačiau, kad jį pakėlė į orą, pradžioje norėjau juoktis, taip viskas atrodė nekaltai. Bet kai smerčius nebenorėjo paleisti sparno, kelis kartus pakėlė į 2m aukštį ir metė žemėn, juokai baigėsi. Jei būtų ne 2 o 5m, pasekmės galėjo būti žymiai baisesnės. Viskas truko gal 10 sek, per tiek laiko niekas nespėjo sureaguoti, tik Ženia nulėkė prie jo ir čiupo už stropų, bet smerčius jau buvo nuėjęs.

    Kai smerčius eina per arimą, jis gerai matomas dėl dulkių. Valkininkuose , kur nėra ką kelti, jau ne pirmas kartas, kai ateina nepastebėtas. Turėjau prieš 2 metus ant troso, gal 50 m aukštyje. varijus po to rodė +9 ir -8 m/s. Bet viskas baigėsi laimingai, o iš karto po jo radau didelį švelnų termiką, kuris nunešė iki Paluknio…

    Georgas

Rodoma 10 įrašų - nuo 1 iki 10 (viso: 10)
  • Prisijunkite, jei norite atsakyti į šią temą.