- This topic is empty.
-
AutoriusĮrašai
-
2016 23 vasario @ 10:15 #201213Blocha
Taip nenorėjau jungtis į šią diskusiją – yra ir be manęs čia pareigūnų.. Bet LSPSF vis dar neduoda atsakymo, kuris man seniai žinomas ir seniai akivaizdus:
Dėl privalomos sparnų patikros diskusijos prasidėjo iškarto po tragiško įvykio su Kostia Karčin. Galbūt ne visa para-bendruomenė žino, kad viena iš avarijos priežasčių (ne vienintelė) buvo netinkamas skraidyti parasparnis. Įvykio analizė buvo vykdoma kartu su SM avarijų tyrimo skyriumi. Turėjome „imtis priemonių“ ir rodyti iniciatyvą; kodėl – skaitykite Kipso postą.
Taigi, valdžia suteikė galimybės tikrinti įrangą (davė babkių laboratorijai) ir iš savo pusės „pareikalavo“, kad šios priemonės butu veiksmingos. Federacija per 2015-us tikėjosi, remdamasi į pilotų sąmoningumą ir geranoriškumą, patikrinti bent 40-50% Lietuvos sparnų laivyno (o kitais metais išeiti į pažadėtą 80% patikrintų sparnų skaičių). Gal ne visa bendruomenė žino, kad per metus buvo patikrinta tik apie 20-30 sparnų.. Viena iš priežasčių buvo didelė patikros kaina – 50 euro (nors užsienyje patikra mažiau 100 eurų nekainuoja).
Tada Federacija atsisakė brangios patalpų nuomos Vilniuje, perkėlė laboratoriją į chaliavnas VGTU patalpas Kaune (ačiū Liotcikui) ir sumažino kainą iki neįmanomų pasaulio PG-rinkoje 20 eurų. Ir įvedė prievolę.
Mielai prašome į LSPSF valdymo organus eiti projekto vadovo pareigas: su tokią mūsų para-bendruomene (skaitome visą temą!!) per du metus patikrinti 80% Lietuvos parasparnių. Linkiu sekmės!Bent šie du faktoriai turėtu užčiaupti visus forumo „pritarėjus“:
– Jau turime įvykį, kai dėl prastos įrangos būklės žuvo žmogus.
– Patikrinti parasparnį Lietuvoje NEREALIAI pigu ir paprasta.Vat pasakykite, ko aš čia naujo pasakiau, ko kiti nežino?!
2016 23 vasario @ 13:59 #201214artistasDėkui,būtent man tokio atsakymo ir reikėjo.Jaučiau,kad turėjo būti ataskaitos taškas,nuo kurio ir startavo poreikis tikrinti sparnus.Matyt Kostios įvykis buvo tik pretekstas,nes ta mintis kažkam jau seniai spaudė galvą.Be to vien sparnui suversti kaltę irgi būtų ne visai teisinga.Dar būna toks faktorius kaip pavėluota piloto reakcija.
2016 23 vasario @ 14:23 #201215laimisvat šito ir nežinojau.O kas žino statistiką kiek iš viso skraido parasparniu Lietuvoje?Kas juos sutikrins?Tie 80proc.tai kiek?
2016 23 vasario @ 14:29 #201216Evaldas ZKas turi ir kasmet prasitęsia licenzijas tie ir skaičiuojami.
2016 23 vasario @ 18:41 #201217VarstelisMūsų klubo nariai susirinkime svarstė privalomo parasparnių patikros taisykles.
LSPSF argumentai (bent jau tie, kurie buvo pateikti anksčiau) neįtikino mūsų klubo narių patikros būtinumu. Susirinkimas įgaliojo atstovą, išrinktą atstovauti konferencijoje, balsuoti prieš patikros taisykles.2016 23 vasario @ 20:22 #201218grazvydaskruskime broliai viens kita , kruskime , prisigalvokime nauju istatymu ir vel kruskime , juk taip smagu isdurti savo artima , sumenkinti ir tuo paciu pasijusti virsesniu ….( M.Gorkis )
2016 23 vasario @ 20:49 #201219paujonpilnatis?
2016 23 vasario @ 21:22 #201220AnonimasBlocha Parašė:
Federacija per 2015-us tikėjosi, remdamasi į pilotų sąmoningumą ir geranoriškumą, patikrinti bent 40-50% Lietuvos sparnų laivyno (o kitais metais išeiti į pažadėtą 80% patikrintų sparnų skaičių).
Ar būtų galima plačiau apie pažadus ? Kam, kieno ir kokie jie buvo duoti. Jei yra LSPSF tarybos arba CAA protokolas su įpareigojimais/įsipareigojimais – gal galima paviešinti ?Jau buvo minėta anksčiau, kad panašias sparnų patikros procedūras turi tik kelios pasaulio šalys. Didžioji dauguma Europos šalių negarsėjančiu nuobodžiu pedantišku ir perdėtu visko reglamentavimu nieko panašaus neturi.
Kiti šios iniciatyvos minusai:
– Patikra nepripažystama niekur, išskyrus Lietuvą (paneikite jei yra kitaip).
– Neaiški patikros tvarka į Lietuvą atvykstantiems užsienio pilotams – privaloma/neprivaloma. Jei privaloma, tai realiai sumažins atvykstančių į mūsų varžybas pilotų skaičių – LT pilotai irgi nevažiuotų į varžybas Antarktidoje, jei ten dar tektų praeiti Antarktidos federacijos organizuojamą parasparnių patikrą. Jei patikra visgi neprivaloma ne LT pilotams- tai diskriminacinės sąlygos LT pilotams.
– Realiai sumažinamas varžybose Lietuvoje dalyvaujančių vietos pilotų skaičius. Ne visi dėl vienų varžybų per metus veš savo sparną į Kauno labaratorijas, kai nedalyvaudami varžybose “nelegaliai” skraidys tuo pačiu sparnu be problemų.. Tai realus biurokratijos smūgis Lietuvos lygumų lygai.– Pati patikros tvarka: “Stropų ilgio toleranciją ±20mm EN A B sparnams ir ±15mm EN C -D sparnams” Bijau, kad šalia šios ribos gali būti net nauji sparnai. Ar yra realių duomenų apie EN C/D sparnų pavojingą elgesį stropoms susitraukus 15mm ? Jei ne, tai ši tvarka LT pilotams kainuos daug pinigų už bereikalingus stropų keitimus. Primenu, stropų komplektas ~400EUR + keitimas jei nemokate patys.
Asmeniškai nesu nusiteikęs prieš pačia sparnų tikrinimo įdėją- visi sutinka, kad turime skraidyti techniškai tvarkingais sparnais. Tačiau manau rimtai skiriasi nuomonės, kas yra tas techniškai tvarkingas sparnas, ir kas už tvarkingumą yra atsakingas.
Patikrinimas įgautų prasmę tik jei jo būtų reikalaujama bent jau Europos mastu, ir patikros taisyklės būtų vienodos visose šalyse. Dabar gi sparnas, kuris “netinkamas” skraidyti LT, gali būti tinkamas visame pasaulyje, išskyrus tris Liotcik išvardintas valstybes.
Taip pat ne faktas, kad visi būsimi Liotcik patikrinti ir netinkamais pripažinti sparnai bus pavojingi savo pilotams – tolerancijos ribos yra juntamai griežtos.2016 24 vasario @ 06:27 #201222liotcikDonatai, nera taip blogai kaip bandai aiskinti. Jei sparno visos stropos susitrauke vienodai 50mm, parasparnis yra tvarkingas nes jo atokos kampas nepakites (tolerancija – 0mm).
Tolerancijos duotos skirtumui tarp eiliu. Reiskia A eile gali buto 15mm ilgesne o C 15mm trumpesne. Reiskia tarp eiliu skirtumas gali buti iki 30mm, tai nera jau taip mazai.2016 24 vasario @ 08:32 #201223AnonimasDariau, dabartinis taisyklių projektas kalba apie stropų matavimą pagal gamintojo pateiktą schema, bei toleranciją ±15mm. Variantas parasparnio su su visom eilėm susitraukusiom 50mm, ar A eilėm susitraukusiom 10mm o B ir C eilėm 40mm nėra numatytas taisyklėse. Siūlau kitaip parinkti žodžius tvarkos aprašyme- jei aš būčiau tikrintojas, toks parasparnis “Jei sparno visos stropos susitrauke vienodai 50mm, parasparnis yra tvarkingas nes jo atokos kampas nepakites (tolerancija – 0mm). ” patikrinimo nepraeitų dėl biurokratinių priežasčių.
2016 24 vasario @ 14:09 #201224liotcikPabandysim pataisyti formuluote.
Del uzsienieciu man atrodo truputi savaime suprantamas klausimas. Ar dalyvaudamas DHV varzybose turi tikrinti sparna pagal DHV reikalavimus? Ar vaziuodamas per Vokietija turi praeiti automobilio technikine pagal vok. reikalavimus?
LSPSF tvarko Lietuvos pilotu klausimus, taip pat gali reiksti kazkokius reikalavimus LSPSF renginiuose uzsienyje, nes tarkim jei zutu lietuvis per Lietuvos cempionata pvz. Slovenijoje, LT CAA butu ivelta.2016 24 vasario @ 19:25 #201226Varstelis1.Projektas labaratorijos buvo sukurtas paslapčia
2.Patikros taisyklės viešai nebuvo svarstomos, vadinasi vėl paslapčia
3. Kur tai bus daroma, koks asmuo tai atliks kokia jo kvalifikacija ir kiek tai kainuos
irgi paslaptis (kur tai paviešinta)
4.Apie patikros intervalus 2+1-1-1- vienviečiams sparnams visiškas nesusipratimas
Eilinis pilotas per sezoną skrenda 10-20 val. gamintojas duoda garantiją nuo
150 iki 200 kai kurie net 300 val. va ir skaičiuokit po kiek metų reikia sparną
tikrinti. Su dviviečiu (tendemu) kas 1 metai ir ka gi po metu ten tikrinsit
Tie kurie skrenda po 100 ir daugiau val. per sezoną po 2-3 metų sparną keičia ,
nes sparnas turi labai gerai skristi o ne tik skristi
5. Va kaip matau rekomenduojamą patikrą čia mano asmeninė nuomonė
3m. matavimas audinio pralaidumo + matavimas stropų ligio jai šie parametrai puikūs
sekantis po 2 met. jai matosi stiprus sudėvėjimas bet dar galimas eksplotavimas jau po 1met.
Tendemas po 2 met. ir vėlgi toliau priklausomai nuo jo stovio 2 met arba po 1 metų
STROPOS jai ilgiai normos rybose JOKIŲ BANDYMŲ jas nutraukti, jai yra pažeidimų jos turi būti ir taip KEIČIAMOS nelaukiant jokių terminų, patikrų
6. Pasižiūrėjau į vykių protokolus ir tos skaudžios nelaimės protokolo neradau….
Va toks pilnaties poveikis2016 24 vasario @ 22:18 #201227paujonSveiki,
LSPSF taryba tvarka ir atsakymus i aktualius klausimus pristatys konferencijoje.
Klausimas Varsteliui apie teigini “gamintojas duoda garantiją nuo
150 iki 200 kai kurie net 300 val. va ir skaičiuokit po kiek metų reikia sparną
tikrinti.”Kalbekime faktais. Noreciau gamintoju pavadinimu kurie duoda realia garantuoja bent 150 valandu naudojimo. Pirkciau tik tokiu gamintoju sparnus.
Deja, tokiu gamintoju nera. Stai NOVA duoda 300 valandu garantija, bet skubu nuliudinti – tai tik rinkodaros triukas. Si garantija galioja tik gamybos proceso defektams ir negalioja nusidevejimui. Kas dar idomiau – tame paciame garantijos aprasyme NOVA rekomenduoja naujam sparnui po 20 valandu atlikti geometrijos patrikrinima. Be sio reikalavimo ten dar galybe kitu reikalavimu kurie susiveda i tai, kad reikia pakankamai daznai ir mokamai tikrinti sparna NOVA autorizuotuose servisuose ir tada jau turesite 3 metu garantija. Visa info cia: https://www.nova.eu/en/guarantee-conditions/
2016 25 vasario @ 07:24 #201228laimisva jums Dudeko garantija
http://www.dudek.eu/en/warranty-aerocasco/2016 25 vasario @ 08:18 #201229Evaldas ZGarantiniame rašte yra užsimenama apie periodinę patikrą…
2016 25 vasario @ 08:25 #201231laimispatikra tik rekomenduotina,o realybej 200 val. sparnui musu Lietuvos salygomis nieko nereiskia.
2016 25 vasario @ 09:09 #201233paujonDudek garantija yra kaip ir Novos – kad naudojamos medziagos yra kokybiskos ir kad gamybos procesas buvo kokybiskas.
Naivu butu tiketis, kad kuris nors gamintojas garantuos nepakitusia geometrija net trumpam laikotarpiui.
2016 25 vasario @ 09:26 #201234liotciklaimis Parašė:
> va jums Dudeko garantija
> http://www.dudek.eu/en/warranty-aerocasco/Ten parasyta: the paraglider was being inspected according to prescribed timetable.
Isvertus reikia – parasparnis turi buti tikrinimas pagal nustatyta grafika. Esmini zodis – tikrinamas. Apie tai mes cia ir kalbam.
2016 25 vasario @ 10:28 #201235MoonLaba diena,
Siek tiek pasidomejau kaip viskas organizuota Vokietijoje.
Tiems kas skaito vokiskai, geras Karl Slezak strapsnis cia.
http://www.dhv.de/web/fileadmin/user_upload/monatsordner/2004-06/Ausbildung/VideosKarl/Journal/Check_Nachpruefung.pdf
Beje, straipsnyje yra uzsiminta, kad jau yra gamintoju, kurie pirma patikra daro po 30men.DHV yra nustaciusi patikros “standarto” remus, kuris yra cia.
http://www.dhv.de/web/fileadmin/user_upload/aktuell_zu_halten/Sicherheit/Sicherheitshinweise/musterpr_fanweisung.pdfSis standartas yra deleguotas gamintojams. Todel gamintojai beveik kiekvieno
sparno manuale turi skyrius pagal sio DHL standarto trafareta.
Is gero manualo matosi kokia privaloma apimtimi daroma patikra Vokietijoje
(dar ir Austrijoje, kitoms salims si manualo dalis nera privaloma ir
nebutina taikyti), kokie prietaisai naudojami, kokie reikalavimai keliami
tikrintojui.
Patikras gali atlikti tie, kas atitinkanka reikalavimus, isdestytus
kiekvieno atskiro sparno manuale ir turintys prietaisus, nurodytus manuale.
Principe tikrintojas Vokietijoje turi buti autorizuojamas!!! gamintojo.
Is esmes, Vokietijoje tai ne vien patikra, bet kartu ir sparno paleidimas i
gyvenima tolimesniems 24men, jei jis nera visiskai beviltiskas. T.y.
pakeiciamos pazeistos ar tikrinimo metu sutraukytos stropos, atliekamas
stropu trimmingas. Tikrintojas privalo tureti visas originalias medziagas,
ypac stropas, panaudotas konkreciame tikrinamame sparne. Todel nereikia
stebetis del kainos, juk pomidorai visada brangesni uz bulves. Jei Lietuvoje
bus tik tikrinama ir sparnas bus grazinamas su sutraukytomis stropomis ar
tik su isvada – ‘stropu ilgiai neatitinka tolerancijos ribu’, kaip
nepraejes ‘tiufo”, tai gal tie xx eur yra net per daug. Aisku, mums ne
problema – mes prate, pries siunciant lietuviskam ‘tiufui’ stropas patys
galime pasitikrinti, paplesyti ir pasikeisti. Prie to paties klausimelis –
sparnas del stropu nepraeina lietuvisko ‘tiufo’. Keiciu
stropas ir vel einu ‘tiufa’ is naujo? Kitas klausimelis – ateina sparnas i
lietuviska ‘tiufa’, o ten viena neoriginali stropa, antra, o gal ir trecia.
Bet su stropu ilgiais ir trukimo jegomis viskas OK. Praeina toks sparnas
patikra, ar ne? Patikros taisyklese neparasyta.Siulau matyti placiau ir toliau.
Ziurint i ilgalaike perspektyva mano pasiulymas butu toks: patikros organizavimas neturetu buti LSPSF monopolis.
Todel federacijai siulyciau salia parasparniu patikros taisykliu sukurti tikrinimo istaigu licenzijavimo tvarka,
kaip tai federacijoje puikiai padaryta su instruktoriu ar operatoriu licenzijavimu.
Tokiu atveju nebutu jokiu spekuciaciju – nori padaryti geriau, imi ir darai, komerciniu ar klubiniu pagrindu.Pasiulymai del ‘parasparniu patikros taisykliu’
1. Neapsiriboti vient tik JDS firmos porozimetru MK1. Irasyti ‘ parasparnio
audinio laidumas matuojamas porozimetru’. Numatyti prietaiso tiksluma.
2. Neapsiriboti lazeriniu matuokliu. Kodel negali buti ir metaline rulete?
Siulau irasyti ‘stropu ilgis matuojamas ilgio matavimo prietaisu, kurio
tikslumo klase yra … pagal EN …..
3. Visiskai neaiskus metodas ir iranga stropu trukimo jegai ismatuoti.
4. Sekant kai kuriu gamintoju rekomendacijomis – mokymui naudojami sparnai,
acro sparnai, bei varzybiniai sparnai turetu buti tikrinami kas 12 men
(SWING, kam idomu. tiems rekomenduoju pasigilin cia.
http://www.swing.de/tl_files/content/produkte/gleitschirme/nyos/nyos/daten/Inspections%20Instructions%20-%20all%20Swing%20gliders%20-%20english%2015.12.11.pdf
)Pagarbiai
p.s ar motoristai jau turi privalomaja sparnu patikra?
Pas juos fataliniu ivykiu buta daugiau. Kokia ten situacija?2016 25 vasario @ 11:22 #201236laimismotoristų nelaimės buvo ne dėl blogos sparnu technines būklės,ir privaloma techninė apžiūra tai niekaip nebūtu įtakoję.
-
AutoriusĮrašai
- Prisijunkite, jei norite atsakyti į šią temą.