• This topic is empty.
Rodoma 20 įrašų - nuo 121 iki 140 (viso: 162)
  • Autorius
    Įrašai
  • #201302
    SmuSmu

    Nu bet idomiai. Ataskaitoje aiškiai parašyta, jog nelaimė įvyko dėl kokių 4 priežasčių: per sudėtingas sparnas, neteisingai nustatyti trimeriai kilimo metu, sutrumpėjusios stropos, piloto neveiksnumas. Rekomendacijose paliestas tik vienas aspektas – sutrumpėjusios stropos ir iš to sekantis privaloma parasparnių patikra. Nu nejuokinkit, kad pašalinus tik šią priežastį, nelaimės baigsis. Ar ča nueita lengviausiu keliu? Dalis tyrimo komisijos narių irgi iš mūsų bendruomenės (2 ar daugiau), tai jų iniciatyva dedami apribjimai? Tokie esminiai sprendimai pristatomi post-factum ir pan. Jokių diskusijų (na keli geriau viską žino apie skraidymus nei likusieji). Kam ta demokraija ir pan. Nerekia susireikšminti taip.

    Marijonai, tik tarybiniais laikais viskas buvo neišvengiama. Aišku, jei gyveni pagal ‘taip reikia’, o ne ‘kodėl’, tai viskas tikrai neišvengiama.

    Ir matyt didžioji dalis Europos bukesni už mumi (ar mes protingesni), kad neturi privalomos patikros. :)

    #201303
    Laimislaimis

    Aciu uz nuoroda,paujon.

    #201304
    WoxWox

    Marijonai, pagarba Tau!

    Palaikydamas tave prie tikrinimo prisijungsiu ir aš su savo sparnu. Tikrinsiu ne dėl to, kad artėja privalomas tikrinimas, ne dėl to, kad sparnui artėja du metukai, o dėl to, kad apskritai JAU yra galimybė Lietuvoje pasitikrinti sparną taip bent jau iš dalies padidinat savo skrydžių saugumą, kurio, kaip matau, dar daug kas nevertinat kaip realios grėsmės jūsų sveikatai ir net gyvybei.

    #201305
    MarciunasMarciunas

    Tarybos posėdžiai atviri visiems norintiems juose dalyvauti, norintys padėti formuoti nuomonę vienu ar kitu klausimu visada buvo ir yra kviečiami.

    Ištrauka iš pernai metų konferencijos protokolo:

    “Leonard Giliun pasisakė apie parasparnių tikrinimo laboratoriją
    Po nelaimingo atsitikimo su Konstantin Karčin, gavę pastabas iš CAA ir Susisiekimo ministerijos, mes susirūpinome parasparnių tikrinimo galimybėmis Lietuvoje, pasidomėjome, kaip yra daroma užsienyje ir parašėme projektą KKSD. KKSD šitą projektą patenkino dalinai, bet lėšų užteko nupirkti pagrindines sertifikuotas matavimo priemones.
    Naujai Tarybai bus nelengva užduotis surašyti reglamentą ir nustatyti tvarkas, kaip ir kada bus vykdomas parasparnių tikrinimas…
    Ateityje parasparnių tikrinimas bus privalomas….
    NUTARTA:
    Ataskaitas patvirtinti balsuojant: už 9 (vienbalsiai).”

    Taigi apie įvyki ir po jo gautas “pastabas” iš CAA federacijos nariai buvo informuoti.

    Kad bus kuriamas reglamentas ir tvarkos federacijos nariai buvo informuoti.

    Kad ateityje parasparnių tikrinimas bus privalomas federacijos nariai taip pat informuoti.

    Už tai nubalsuota vienbalsiai.

    Norintys prisidėti prie patikros veiklos reglamentų ir procedūrų, prisidėjo, labai gaila, kad neprisijungėte. Konkretus pavyzdys Darius Lukoševičius kuris pasiprašė išrenkamas į tarybą ir kurio dėka laboratorija persikėlė į nemokamas patalpas KTU. Tokiu būdu bėja sumažinant planuotą patikros kainą nuo 50-70 eur iki dabartinių 20eur.

    Tarybos 04.23 posėdžio protokole yra informacija apie ” techninę grupę dėl parasparnių patikros” ir jos užduotis “Parengti privalomo patikrinimo metodiką.
    Parengti rekomendacijos tarybai dėl privalomo patikrinimo tvarkos”

    Tarybos 0106 protokole yra pristatomos taisyklės ir patvirtinamos balsavimu.

    Taigi jokio sąmoningo slapstymosi nebuvo. Informacija buvo prieinama ir pateikta, tuo labiau kad technine grupę sudarė visų matomi ir gerbiami para-bendruomenės nariai.

    Iš esmės taryba vykdė vieningą Konferencijos sprendimą, taip kaip ir priklauso.

    Tas pats pasakytina ir apie CAA rekomendacijas. Žodžio rekomendacija reikšmė bendrinėje kalboje ir konkretaus įstatymo/įsakymo atveju deja nėra tas pats. Vytautas jau citavo, galiu tik dar kartą pakartoti, kad šio dokumento https://www.e-tar.lt/portal/lt/legalAct/TAR.513F168BBDDC, 149 punktas sako:

    149. Tyrimo komisijos REKOMENDACIJŲ VYKDMAS ir prevencinių priemonių įgyvendinimas YRA PRIVALOMAS visoms įpareigotoms civilinės aviacijos įmonėms, organizacijoms, juridiniams ir fiziniams asmenims.

    T.y. nebuvo tokios opcijos kaip tiesiog surašyti rekomendacijas. Nes Tyrimo komisija rekomendavo, arba žmonių kalba kalbant įsakė:

    LSPSF parengti metodiką ir tvarką, kad kas du metus būtų tikrinama
    – audinio būklė
    – sparno geometrija
    – stropų stiprumas
    – rezultatai suvesti į visiems prieinamą duomenų bazę

    #201308
    LeoLeo

    Ta komisija tikrino Kostiko Sparną mano patalpose. Tikrinimą stebėjau iš šalies.
    Įrangos tada dar nebuvo. Geometrija tikrino kelis kartus. Programos gautu domenu analizei irgi neturėjo.
    Tikrino geometrija dvi dienas po kelias valandas. Analize ir skaičiavimai užtruko dar kelias valandos. Buvo gauti tokie skirtumai kad skrydis atrodė neįmanumas. Vien tu skirtumu užtektu avarijai.
    Aš ne esu labai geras skraidymo įrangos ekspertas bet pastebėjau ant tuo sparno keletas savadarbiu pakeitimu, patobulinimu ir neprofesionalu remontą.

    Kai federacija gavo finansavimą laboratorijai aš pradėjau įrangos komplektavimą. Kad susigaudyti kaip atrodo sertifikuota laboratorija savo sąskaita kartu su Paravinčiais nuvažiavau pas vokiečius į Kontest fabrikeli (www.kontest.eu) tai yra Aircross parasparniu gamintojas. Pas jos sertifikuota DHV parasparniu patikros laboratorija. Jei kam įdomu užsukit į svečius parodysiu nuotraukas. Sukomplektavom geriau negu pas jos.

    Kai pradėjom testuot įranga, tikriausiai daug kas prisimins, savo sąskaita nemokamai organizavau virš 20 sparnu patikra. Tikriausiai dauguma žmonių netikrino savo kovinių sparnu. Bet 12 sparnu buvo tikrai nesaugus, o 3 iš jų reiktu supjaustyt vietoj.

    Su sparnais pas mus taip pat kaip ir su automobiliais. Iki paskutines minutes piliečiai viliesi parduot, nors už kiek. Labai retas keistuolis veža į laužyną. Tiktai viena karta mačiau kaip Salose per uždarymo vakarėli Blocha nepataisomai nurašė sparna

    #201309
    VytautasSVytautasS

    Smu Parašė:


    > Nu bet idomiai. Ataskaitoje aiškiai parašyta, jog
    > nelaimė įvyko dėl kokių 4 priežasčių: per
    > sudėtingas sparnas, neteisingai nustatyti
    > trimeriai kilimo metu, sutrumpėjusios stropos,
    > piloto neveiksnumas.

    > Jokių diskusijų

    Ar aš teisingai supratau, kad siūlai pradėti diskusijas:
    dėl apribojimą įvedimo nepatyrusiems ar mažai skraidantiems skristi su aukštos klasės sparnais;
    dėl sparno konfigūracijos patikros prieš pakylant;
    dėl sveikatos patikrinimo prieš pakylant?
    Teisingai, tai sumažins nelaimės tikimybę.

    Aš manau, kad tai kiekvieno atsakingo piloto pasirinkimas ir nepritariu šitiems tavo siūlymams. O kodėl patikra reikalinga nesikartosiu.

    #201311
    Leopoldasleopoldas

    Leo Parašė:


    > Ta komisija tikrino Kostiko Sparną

    Kaip rusai sakytu “no jest’ niuans” kas zino tas “sidit molcha”

    #201312
    Leopoldasleopoldas

    Marciunas Parašė:


    > – rezultatai suvesti į visiems prieinamą duomenų bazę

    4.2. Sparnų patikrinimo rezultatai turi būti suvesti į visiems prieinamą duomenų bazę.

    pries suvesdami “į visiems prieinamą duomenų bazę” nepazeiskite istatymo: LIETUVOS RESPUBLIKOS ASMENS DUOMENŲ TEISINĖS APSAUGOS ĮSTATYMAS http://www3.lrs.lt/pls/inter3/dokpaieska.showdoc_l?p_id=400103

    #201313
    Evaldas ZEvaldas Z

    Skaitant šitą diskusiją susidaro vaizdas, kad visa informacija buvo pasiekiama ir visi žinojo apie patikros įvedimą ir visi pritarė patirkos įgyvendinimui (prisiminkime užpaeitoje LSPSF konferencijoje vykusias diskusijas ir balsavimą). O kai patikrą patvirtino taryba, atsirado daugybė iškritusių iš medžio ir priešiškai nusiteikusių.
    P.S. Tie kas nepatenkinti patikra ir priešinatės jai įsigilinkite į situaciją ir nesakykite kad bendruomenė nėra informuojama apie tai kas vyksta LSPSF katile, nes visa informacija yra prieinama ir dėkokite tarybai, kad įvesta patikra bus vykdoma LSPSF viduje ir už juokingą kainą.

    #201315
    Leopoldasleopoldas

    kiek as zinau apie puse klubu nezinojo(nors galiu ir klysti, na bet patys mes kalti kad neskaitome ten kur raso), bet tai yra viena priezasciu, kuri issaukia susikaldyma, kad ir kokia gera ideja bebutu, cia tas atvejis kai lasas deguto, backa alaus ….

    Leo Parašė:


    >>Kai pradėjom testuot įranga, tikriausiai daug kas prisimins, savo sąskaita nemokamai organizavau virš 20 sparnu patikra.

    na cia dar vienas vaizdas toks kad “saviems” sparnus for free patikrinote su valdiska iranga (oi derinote/tikrinote iranga)

    pasiulymas: negalvojate padaryti siemet akcija ir nemokamai patikrinti visus sparnus, ar bent po 10-20vnt. is kiekvieno klubo?? Kad numalsinti aistras ?

    #201316
    VytautasSVytautasS

    leopoldas Parašė:


    >> pasiulymas: negalvojate padaryti siemet akcija ir
    > nemokamai patikrinti visus sparnus, ar bent po
    > 10-20vnt. is kiekvieno klubo?? Kad numalsinti
    > aistras ?

    leopoldai, prisidėk darbais. Išmoksti (jei dar nemoki) ir pirmyn. Savanorių tikrinti be atlygio kaip tik trūksta. Ypač skraidymo sezono metu. Su tavim Visus spėtume.

    #201317
    Leopoldasleopoldas

    tikrai paskaicius LSPSF 2015 konferencijos protokola http://www.lspsf.lt/docs/protokolai/konf/konf_2015-03-01.pdf kalba buvo….. tada beda komunikacijoje klubuose

    #201318
    Paujonpaujon

    Leopoldas: na cia dar vienas vaizdas toks kad “saviems” sparnus for free patikrinote su valdiska iranga (oi derinote/tikrinote iranga)
    Faktas: Forume yra viesas kvietimas iranga tikrinti nemokamai. Pasitikrinau – radau ji per puse minutes.

    Specialiai trolinate?

    #201320
    VytautasSVytautasS

    leopoldai, konkretų klausimą gavai. Kaip su savanoriavimu?

    #201321
    SmuSmu

    Problema ne tame, privalomas tikrinimas yra gerai ar blogai.
    Problema, jog tokie priimti sprendimai grindžiami įvairiom neišvengiamoms CAA ir tyrimo išvadom.
    Tarsi tas išvadas parašė mistinė organizacija, o ne žmonės. Pažiūrėjus į šią konkrečia privalomą rekomendaciją, matome už jos stovinčius 4 žmones, bent du iš jūsų yra iš mūsų bendruomenės. Tai tada gal ir reikia sakyti tiesiai šviesiai, jog Ženia ir Aurelijus už visą parabendruomenę nusprendė, jog turi būti privaloma sparnų patikra. Nesakau, gerai tai ar blogai – kiekvienas turime savo nuomonę. Bet nereikia slėptis po CAA ir grupine atsakomybe. Visur stovi konkretūs žmonės.

    Daugiau komunikuokime, tada ir nekils didelio priešiškumo. Jei būtų kilusi normali diskusija šiame forume, nelūžtų dabar ietys. Neapsimetinėkite biurokratais, tada kiti neapsimetinės pažeidėjais. :)

    Jei jau tarybos nariai sako, jog demokratiniais principais tokių projektų nagrinėti negalima, tai daugiau ką pridurti prie tokio požiūrio į parabendruomenę kaip ir nėra.

    P.S. Vytai, jei vėl įvyks koks įvykis ir tyrimo komisija iš 4 narių nuspręs, kad reikia prieš kiekvieną skrydį reik tikrinti geometriją – tai ir tikrinsi. Jei nuspręs, kad skirsti galima tik su spec. parasparnistų batais – ir pirksi batus. Jei po kitos nelaimės atsarginiu nusileis ant laidų ir vėl nuspręs, kad privalomas ne paprastas parašiutas, o valdomas – ir pirks visi išsišiepę naujus atsarginius. Taip nuspręs 2 tyrime dalyvaujantys parasparnistai – beliks tik visiems vykdyti. Aišku, šaržuoju, bet čia su privalomu tikrinimu analogiška situacija.
    Bet taryba gi sakė, kad demokratijai ir diskusijom čia ne vieta. Ša, burliokai. :)

    #201322
    LeoLeo

    Kad vel ne nuvažiotume i naujas nepagristus kaltinimus ir nedaritume išvadu turint klaidinančia informacija siulau užduoti labai konkretus klausimus.

    Kai iviko nelaime CAA kreipesi lspsf kad komisijoi kaip konsultantai dalyvautu kompetetingi žmones iš musu federacijos.
    Kad ivertinti skraidimo įranga taryba ikalbejo Blocha. Kas geriau negu jis galetu tai padariti? Ir ne tik galetu bet ir sutiktu prisiimt atsakomibe.
    Kad ivertinti išvilktuvo ir operatoriu darba ikalbejom Aurelka. Tada jis daugiausiai pas Paravinčus skire demesio išvilkimo teorijai.
    Bet jokiu rekomendaciju je ne formulavo o tik konstatavo faktus.

    #201323
    Paujonpaujon

    Smu Parašė:


    > Jei jau tarybos nariai sako, jog demokratiniais
    > principais tokių projektų nagrinėti negalima, tai
    > daugiau ką pridurti prie tokio požiūrio į
    > parabendruomenę kaip ir nėra.

    Sveikas, Sauliau, cia tavo akmenys ir patrankos krenta i mano darza, cituoji mane. Todel noriu dar karta pasisakyti ir akcentuoti konteksta kuriame tai pasakiau. Mano nuomone siuo klausimu islieka tokia pati ir butent si diskusija forume tik patvirtina – toks bendruomenes priesinimas, isgalvotu faktu ir kaltinimu zarstymas (be jokios atsakmybes) man dar nematytas. Ka as teigiu: parasparniu patikros taisykliu iki techniniu detaliu neimanoma isgryninti tiesiogines demokratijos budu, kai dalyvauja visi bendruomenes nariai. Paprasciausiai tam reikia nemazai techniniu ziniu ir bendruomene uzsirakintu nesuvaldomose diskusijose be sprendimu. Ka padare LSPSF taryba: sudare darbo grupe i kuria buvo itraukti maksimaliai diversifikuotu interesu atstovai: dyleriai, instruktoriai, skeptikai, visiski laisvunai. Pvz: Darius Lukosevicius – buvo itrauktas del to, kad jis rode akivaizdu ir kategoriska interesa uzkrauti kuo maziau prievoliu pilotams, tikrinima padaryti kuo labiau prieinama, yra medziagu fizikos ekspertas ir t.t. Jonas Miklovis – nezinau net kaip ji tiksliai apibudinti – zmogus Laisvunas is didziosios raides. Taryba parinko kuo platesni ivairiu interesu zmoniu rata siai darbo grupei, kad butu pasiektas rezultatas kuris pasieks tikslus ir neuzkraus bendruomenes nariu nereikalingomis prievolemis. Darbo grupes rezultatas yra tikrai geras (cia IMHO).

    Tui perskaitei pavardes susisiekimo ministerijos tyrimo isvadose ieskodamas kabliuku ir tai yra puiku – skeptiskumo filtras. Rasai, kad Zenia ir Aurelijus 2013 metais nusprende uz mus dar gudziais 2013 metais ir nukreipe siuo keliu. As siuos zmones pazistu asmeniskai ir gana artimai – niekaip nematau, kad jie is sio reikalo turetu kokios nors naudos, daugiau – zalos ir nuostolio. Jei turi faktu – prasom ant stalo, bet nebuk anoniminiu Leopoldu.

    PS Kas nori uzimti mano vieta LSPSF taryboje – pasiulymas galioja rasykite asmenine zinute.

    #201326
    TasasTasas

    Pauliau, viskas čia OK, neimk į galvą.

    Visiems neįtiksi!

    #201328
    SmuSmu

    Ačiū, Pauliau.
    Šita išsamia tavo žinute ir galėjo prasidėti visa ši diskusija. Būtų atkritę daug rašliavos ir iečių.
    Daugiau klausimų neturiu. :)

    #201330
    Leopoldasleopoldas

    VytautasS Parašė:


    > leopoldai, konkretų klausimą gavai. Kaip su
    > savanoriavimu?

    siaip cia jusu jau antras pasiulymas, taip kad i eile vyrai ir po viena, nepersiplesiu (manau kad su savo klubo nariais tikrinsime patys, jei atsiras dar padedanciu is klubo ir aisku jeigu leis kazkas…. ateitis parodys)

Rodoma 20 įrašų - nuo 121 iki 140 (viso: 162)
  • Prisijunkite, jei norite atsakyti į šią temą.