- This topic is empty.
-
AutoriusĮrašai
-
2016 25 vasario @ 12:17 #201239artistas
Tai kad ir laisvam skrydyje ne dažnas reiškinys.
2016 25 vasario @ 12:32 #201240liotcikBe abejo Vokietijoje reikalavimai ir griežtesni ir tikslesni, pas juos ir narių ir pinigų daugiau dėl to taisyklės labiau išbaigtos. Bet net ir pas juos nebuvo viskas taip gražu kai jie pradėjo patikras.
“Ziurint i ilgalaike perspektyva mano pasiulymas butu toks: patikros organizavimas neturetu buti LSPSF monopolis. “
Ne, laboratorija nėra LSPSF monopolis.
“Prie to paties klausimelis –
sparnas del stropu nepraeina lietuvisko ‘tiufo’. Keiciu
stropas ir vel einu ‘tiufa’ is naujo?”Jei dėl stropų stirpumo tai be abejo reikią keisti stropas, jei dėl ilgių, jei įmanoma galima petrimeriuoti, jei neįmanona pertrimeriuoti tada reikia keisti.
“Kitas klausimelis – ateina sparnas i
lietuviska ‘tiufa’, o ten viena neoriginali stropa, antra, o gal ir trecia.
Bet su stropu ilgiais ir trukimo jegomis viskas OK. Praeina toks sparnas
patikra, ar ne? Patikros taisyklese neparasyta. “Parašyta kad keliami ilgio ir stiprumo reikalavimai. Jei tie du reikalavimai tenkinami parasparnis tinkamas skraidyti. Kas čia neaišku?
dar galima išvedžioti kad apie stropų spalvą nieko neparašyta, tai jei stropa pakeista kitokios spalvos, Praeina toks sparnas
patikra, ar ne? Patikros taisyklese neparasyta.“1. Neapsiriboti vient tik JDS firmos porozimetru MK1. Irasyti ‘ parasparnio
audinio laidumas matuojamas porozimetru’. Numatyti prietaiso tiksluma. “Kas kompetetingai nustatys savadarbio porosimetro tikslumą Lietuvoje? Ir kiek tai kainuotų? Gal tada verčiau įsigyti standartu priimta įrenginį ?
Bet jei kas atsiras žmogus norinti pasigaminti porosimetrą ir pasitikrinti jį kvalifikuotoje firmoje, manau taryba tikrai nestabdys tokios iniciatyvos, pasitars su gamintojais ir nustatys reikalingą tikslumą.“2. Kodel negali buti ir metaline rulete?”
Todėl kad prisideda gan stiprios matavimo paklaidos. Kitaip tariant matuojant rulete per 7m juosta išsilenkia, labai sunku gerai pamatuoti.“3. Visiskai neaiskus metodas ir iranga stropu trukimo jegai ismatuoti.”
Yra pagamintas specialus įrenginys kuris veikia reikiamu greičiu. Kaip nurodyta tavo siustose swing instrukcijose 4.1 punke. Kadangi laboratorija yra KTU patalpose mes stropų traukimo įrenginį karts nuo karto tikrinsime pagal kalibruotas tempimo mašinas.
“4. Sekant kai kuriu gamintoju rekomendacijomis – mokymui naudojami sparnai,
acro sparnai, bei varzybiniai sparnai turetu buti tikrinami kas 12 men
(SWING, kam idomu. tiems rekomenduoju pasigilin cia.
[www.swing.de]
) “Teik oficialiai tarybai tokį siūlymą. Kai kurie pilotai tave “pamylės” už tai.
Motoristai bendrai paėmus turtingesni ir skraido su naujasniais sparnais. Be to pas juos federacija Ultra lengvų orlaivių, kas įtraukia ir motorskraidykles, lektuvėlius bei motoprasparnius. Manau jų federacija atsilieka žiniom apie parasparnius.
Apie viską bus pasakojama plačiau per konferenciją.
2016 25 vasario @ 13:30 #201242laimisO kas bus jeigu prie naujo sparno prisisegsiu seną pakabą ir dar senesnį atsarginį ?Tada turėtumėt daryti visos įrangos apžiūrą.
Patikra yra gerai,bet tik neprivaloma.Kam sau užsidėt papildomą naštą,paskui pasidarys privaloma registracija,draudimas ir radijo ryšys.2016 25 vasario @ 13:35 #201243MarijonasO jeigu dar senesnis pilotas – tikrai patikros nepraeis neis sparnas, nei pakaba, nei atsarginis, nei……
2016 25 vasario @ 19:56 #201245VarstelisŠie skaičiai paimti iš sparnu instrukcijų
Paskaitykit savo sparnų resursus, metai rašomi grynai komerciniais sumetimais.
MEDŽIAGOS DĖVISI kai jas naudojiNevada 2 metai arba 150 val.
Aspen 4-5 2 metai arba 150 val.
Golden 4 2 metai arba 200 val.
NOVA MENTOR 2. 3 metai arba 200 val.
GIN Carrera. v2.2, 26/08/2014 2 metai arba 200 val.
Ozone Buzz Z3 po 2 metų
ir JAI PILOTAS PER SEZONĄ PRASKRENDA 80 val. toliau kas metus
Tai gaunas kad 2 metai = 160val.
Ozone Buzz Z4 2 metai ir jai pilotas per sezona praskrenda 100 val. toliau kas metus
Ozone Rush 4 2 metai ir jai pilotas per sezona praskrenda 100 val. toliau kas metus
Ozone Delta 2 2 metai ir jai pilotas per sezona praskrenda 80 val. toliau kas metus
UP Trango XC³! 2 metai arba 150 val.
Artik 4 25 14. 11. 2014 2 metai arba 100 val.2016 25 vasario @ 20:13 #201246austravČia prie tų karštų diskusijų…
Nuo pat įsigyjimo mane neramina, kad nerandu informacijos apie stropų ilgius. Ar aš nemoku skaityti ar čia kažkokia paslaptis?
Sparnas senas bet mažai skraidytas. SOL ELLUS 3L 2010m.Iš interneto parsisiunčiau failą kuris pasirodė man visai nereikalingas. Kaip man jį atgal grąžint?
Audrius2016 25 vasario @ 21:21 #201247artistasSuperinis palyginimas
2016 25 vasario @ 21:25 #201248VarstelisKai kurie gamintojai eiliniui vartotojui neduoda stropų ilgių ir storių kad priversti kreiptis pas atstovą ar gamintoją
. Manau SOLO atstovas turi prieigą prie tos informacijos2016 25 vasario @ 21:39 #201249paujonValentai,
Labai gerbiu tave kaip griezta bei teisinga instruktoriu, kuris turi labai aukstus standartus. Taip pat kaip aktyvu musu bendruomenes nari. Zaviuosi kaip organizuojamos Aukstatijos Taures varzybos. Na bet sioje diskusijoje pazerei skaiciu istrauktu is konteksto kurie tiesiog klaidina (ir galbut sukuria klaidinga saugumo jausma maziau patyrusiems musu bendruomenes nariams). Negalima istraukti keliu skaiciu is instrukciju ir pateikti kaip absoliucia tiesa, reikia skaityti viska kas parasyta instrukcijos – salia skaiciu, mazu sriftu ir t.t. Is tavo saraso panagrinesiu 2 sparnus, kuriuos pats turejau ir skraidziau jais, viena antraji dar turiu ir skraidysiu 2016 sezona.
Ozone Delta 2:
Sparnas turi buti kvalifikuotai tikrinamas po 24 men, arba po 100 valandu – priklausomai kuri salyga ateis anksciau. Jei pilotas skrenda bent 80 valandu per metus – turi buti tikrinama kasmet. Toje pacioje sparno instrukcijoje parasyta daugiau nei viena karta – Delta 2 yra skirta pilotams, kurie skraido bent 100 valandu per sezona! Taigi, praktiskai 24 men periodo niekas pasiekti neturetu. Dar idomiau apie tolerancijas: stropu ilgiai matavimo metu turi nesiskirti nuo originaliu +/- 10mm! Mano asmeninio Delta 2 – stropos vizualiaibuvo apserpetojusios po 2 sezonu (145 val). Informacija kuria cituoju is instrukciju yra cia: http://downloads.flyozone.com/pdf/PG/delta-2/delta2.pdfUP Trango XC3:
Instrukcijose lakoniskai nurodoma, kad Vokietijos ir Austrijos taisykles (DHV) reikalauja tikrinti sparnus kas 150 valandu, 2 metai, arba 100 skrydziu – priklausomai kuri salyga sueis anksciausiai. Is karto paminima, kad kitose salyse taisykles gali skirtis. UP taisykliu ir intervalu neminima – jie nenori atsakomybes. UP “garantija” galioja 24 menesius. Kaip ir visose marketinginese garantijose, garantijos subjektas yra medziagos kokybe ir pasiuvimo kokybe. Jokios garantijos sparno geometrijai ir saugumui nera! Prie garantijos yra tokiu salygu, kurias sunku ispildyti. Pvz gali buti pareikalauta pateikti precizikai uzpildyta skrydziu knygele.
Dabar mano patirtis su Trango XC3 – as turejau reikalu su gamintoju del savo sparno ir Slovenijoje gyvai kalbejau su UP test pilotu kuris tikrino mano Trango XC3. Jo zodziai: sparnas yra sukurtas labai gerai sklendimo kokybei, dideliam greiciui, rodyti rezultatus XC ir varzybose. Bet tai reiskia kad naudojamas tam tikras jautrus sparno profilis, plonos stropos – visa tai turi buti geroje bukleje. Del to net po pirmuju 25 valandu reiktu patikrinti geometrija ir pareguliuoti stropas kad sparnas skristu gerai – naujas sparnas ir stropos pajuda ir po to daugmaz nusistovi. Trango XC3 instrukcijos: http://www.up-paragliders.com/en/products/paragliders/trango-xc3/item/download/131_6e973edcc63600643a98e509f3dfea70Baigiu rasymus i sia tema, LSPSF konferencija jau ant nosies.
2016 26 vasario @ 06:18 #201250liotcikVarsteli, apgaudineji zmones, meluoji. Stai Tavo minetas Nova Mentor-2 is vartotojo instrukcijos:
Parasparniui reikia atlikti trimeriavima PO 1 METU . Jei tai padaryta, tada SEKANTI patikra po 3metu.
We suggest a trim inspection (Nova Trim Tuning NTT) in the first year after
the date of purchase (new glider). In the case that the NTT is done, the next full
check (NFS: NOVA full service) has to be done 3 years after purchase (new
glider)2016 26 vasario @ 10:22 #201252VarstelisŠi tema ir diskusija apie apie galima SAUGŲ SPARNO RESURSĄ
KADA JIS SUSIDĖVĖS FIZIŠKAI tai yra 150-200 skraidymo valandų
NIEKO ČIA NEIŠSIGALVOJUO PATRIMERIAVIMAS REIŠKIA kad gamintojas nesugeba išlaikyti stropų gamybos technologijos. ( Pav. prieš matuojant stropas jos turi kažkiek valandų pastovėti po apkrova pastovia ar kintama, stropų ilgis turi būti matuojamos jas tempiant su kažkokia jėga ) per BRANGUS GAMINTOJUI ŽAIDIMAS .
TAI ATLIEKA PIRKĖJAS ir (dar susimoka papildomai) kažkiek paskraidai stropos įgauna pastovų ilgį ir tada jas patrimeriuoja, išgauti MAKSIMALĘ SPARNO KOKYBĘTAI NIEKO BENDRO NETURI SU SPARNO EKSPLOTACINIU RESURSU
Per 1 metus nesusidėvi nei sparno medžiaga nei stroposNiekam nenoriu nei įtikti nei patikti, dar vis noriu skraidyti o ne lakstyti su popieriukais ir štampukais
Liūdniausia kad šioje temoje apart ketverto asmenų niekas daugiau neturi savo nuomonės,
sėdi ir tyli tartum jų tai neliestų .2016 26 vasario @ 14:00 #201254liotcik“KADA JIS SUSIDĖVĖS FIZIŠKAI tai yra 150-200 skraidymo valandų “
Sparnas gali buti nesusidevejes, bet nesaugus skristi. Nuo ko viskas ir prasidejo…
2016 26 vasario @ 19:07 #201255dajaAr LSPSF pripažins kitos valstybės patikrą ,daryta sparno gamykloje ?
2016 26 vasario @ 21:22 #201257Varstelisliotcik Parašė:
> “KADA JIS SUSIDĖVĖS FIZIŠKAI tai yra 150-200
> skraidymo valandų “
>
> Sparnas gali buti nesusidevejes, bet nesaugus
> skristi. Nuo ko viskas ir prasidejo…Nusiperki naują sparną paskrendi per sezoną 10-30 valandų, o gal ir tų nepraskrendi ir sparnas pasidaro nesaugus O aš dar tikėjausi 5 metų paskraidyti, bet kas gi gaunasi su kuriuo skraidau jau 4 metus kaip ir paseno, pirkčiau naują bet
po 1 sezono jis pasidarys nesaugus….. Bet jai tau jį atvešiu jis pataps saugiu….2016 27 vasario @ 17:44 #201259paujonI tema. Vyparinu paskaita apie sparnu prieziura is 2015 m. Serial Cup: https://www.youtube.com/watch?v=9jx5MijrX_Q
2016 28 vasario @ 02:17 #201261liotcikaustrav Parašė:
> Čia prie tų karštų diskusijų…
> Nuo pat įsigyjimo mane neramina, kad nerandu
> informacijos apie stropų ilgius. Ar aš nemoku
> skaityti ar čia kažkokia paslaptis?
> Sparnas senas bet mažai skraidytas. SOL ELLUS 3L
> 2010m.> Audrius
Audriau, prašom:
http://www.guido-reusch.de/osd/musterfiles/Arctia/7200-Ellus-3-L/7200-20-Ellus-3-L.pdf2016 28 vasario @ 09:30 #201263austravliotcik Parašė:
> Audriau, prašom:
> http://www.guido-reusch.de/osd/musterfiles/Arctia/
> 7200-Ellus-3-L/7200-20-Ellus-3-L.pdfŠirdingas dėkui. Kaip bebūtų keista parašiau į forumą ir pats pastebėjau mygtukus
http://para2000.org/wings/sol/ellus3.html
puslapio apačioje. Ten labai daug sparnų, įskaitant tokius gigantus kaip Buzz Z5, ar Mantra R12.
Labai širdingas ačiū.Taip pat pabuvojęs konferencijoje norėčiau padėkoti tarybos nariams. Maža grupelė entuziastų atlieka neįtikėtinai didelį darbą. Pabraidžiojus po CAA puslapį labai nesunku suprasti, kad parasparnis CAA požiūriu tai aviacijai trukdantis skuduras ore. O ši maža grupelė entuziastų nuosbaiai padeda laužyti tokį stereotipą. Nors pabraidžiojus dar giliau per federacijas susidaro nuomonė, kad tai turbūt aktyviausia federacija po ultralengvų. Man susidarė nuomonė, kad net parašiutininkai kiekiu ir aktyvumu neprilygsta LSPSF’ui. Labai sunku rasti sąsajų, bet pilnai gali būti, kad tik šių kelių entuziastų dėka galiu “paliesti debesį”.
Konferencijoje taip pat buvo analizuojamas žodis “rekomenduojama”. Netgi gamintojai neverčia tikrinti kas 24mėn ir pan., o rekomenduoja(!). Nors ir nieko nepakeisi, bet apgaltovi galima. pvz.: orgiją buvo galima formuluoti taip: “Rekomenduojama klubo skrydžių vadovams leisti pilotams skraidyti tik su patikrintais sparnais.” Tokiu būdu būdu niekas nieko neprievartauja, bet labai sėkmingai sužaidžiamas gamintojų pradėtas futbolas. O “rekomenduojamas” kamuolys sėkingai nufutbolinamas iki pat keltuvo ir piloto. Labai sunku įsivaizduoti kurį nors skrydžių vadovą ignoruojantį tokias rekomendacijas, aišku kažkokia toleracija būtų, bet pilotui mazolis būtų labai skaudžiai trinamas.
Be jokios abejonės norint, kad sparnai būtų tikrinami reikia aiškios tikrinimo procedūros. Turiu galvoje ne techninę, o organizacinę pusę. t. y. sudaryti tikrinimų grafiką, jau užimto laiko sąrašą, adresą kur atvežti (ar pristatyti), kontaktus, galimų papildomų darbų kainas, ir pan. t. y. kad kiekvienam (net ir nelegaliai skraidančiam) būtų aišku kaip užsirezervuoti laiką (pvz. iškart susimokant), kur atvažiuot, ir kada išvažiuot su rezultatu. Manau tai labai būtų įvedę daug aiškumo.
Bet kokiu atveju aš labai dėkingas šiai mažai grupelei už vietą ore.
Audrius2016 29 vasario @ 11:17 #201271AndriusUKMKonferencijoje liko nepaminėti du labai svarbūs niuansai.
1. Jei bus įvesta privaloma sparnų patikra kaip bus su laboratorijos naudojamos įrangos metrologinėmis patikromis? Kaip spėju jos privalomos tokiai laboratorijai kaip min kartą į metus. Ar Lietuvos metrologijos centrai galės patikrinti jūsų turimą įrangą? Gal reikės naudotis kitų valstybių metrologijos centrais. ( Įvedus rekomendacinę sparnų patikrą mano asmenine nuomone metrologinė patikra nebūtina ).2. Šis klausimas nepriklauso ar bus įvesta privalomoji ar tik rekomendacinė sparnų patikra, kaip bus apskaitomos gautos pajamos? Kaip bus su atsiskaitymais: grynais, pavedimu ( čekiai, sąskaitos faktūros ). Pvz. Lietuvoje yra nemažai sparnų nupirkusių įmonių, tai sąskaitos-faktūros tokiems sparnų savininkams yra būtinos.
P.s. Taip kaip dabar yra su tarybos priimtu sprendimu dėl privalomos sparnų patikros yra atšauktas ar vis dėl to lieka galioti?
2016 29 vasario @ 17:49 #201274liotcikAndriau,
1. Šiuo metu patikra nėra privaloma. Ir nebus iki 2017. Tai jei sakai jei patikra rekomendacinė tau nesvarbu ar prietaisai metrologiškai patikrinti, klausimas atkrenta iki 2017?
2. Apmokėti reikės LSPSF, lygiai taip kaip mokate už licenzijos išdavimą, pratęsimą ir pan.
2016 1 kovo @ 06:12 #201275VytautasSKonferencijos metu dalis pasisakančių aktyviai ragino nevykdyti po 2013m. gegužės 22 d. parasparnio avarijos tyrimo gautų rekomendacijų. Kam jas vykdyti juk tai tik rekomendacija?
Šio įsakymo
https://www.e-tar.lt/portal/lt/legalAct/TAR.513F168BBDDC
149 punktas aiškiai nurodo ką reikia su rekomendacijomis daryti.149. Tyrimo komisijos rekomendacijų vykdymas ir prevencinių priemonių įgyvendinimas yra privalomas visoms įpareigotoms civilinės aviacijos įmonėms, organizacijoms, juridiniams ir fiziniams asmenims.
LSPSF gautas rekomendacijas pamatyti galima patikros pristatymo http://lspsf.lt/docs/federacija/parasparniu_patikros_pristatymas.pdf
2 puslapyje. -
AutoriusĮrašai
- Prisijunkite, jei norite atsakyti į šią temą.