- This topic is empty.
-
AutoriusĮrašai
-
2016 1 kovo @ 08:32 #201277Smu
Dar viena smulkmena. Atrodytų nekalta privaloma parasparnių patikra gali sukurti dar vieną kabliuką draudimo bendrovėms. Nutiks koks įvykis, nukris kur pilotas kalnuose ar lygumose, pasirodys, kad sparno patikros štampuko nėra ar baigė galioti prieš 2 dienas – ir matysim draudimą kaip savo ausis, ir mokėsim kostmines sumas už gelbėjimo darbus. Ar tikrai visi to nori?
Jei jau norima daryti kaip visoje Europoje, tai tada ir atsarginius reikia tikrinti ir neleisti skraidyti su senesniais.
Dalis pilotų turi ne po vieną sparną. Jei vieną panaudoji per metus tik keletą valandų (pvz. ant šlaitų), tai ir jo galiojimas po kelių
valandų skraidymo. Vėl išlaidos?Ar norime policinės valstybės? Kur viskas kontroliuojama, draudžiama, baudžiama? Ar sąmoningos?
Kodėl norima orientuotis į kokius austrus, o ne prancūzus?
Konferencija parodė, kad privalomai patikrai pritaria mažiau nei pusė klubų. Tai logiškai mąstant, tikrinsis irgi panaši dalis, kiti liks nelegalai. Ir nelaimių nuo to nesumažės, tik bus papildomi trukdžiai visiems.
Jei jau taip rūpi saugumas, tai reikia padaryti paslaugą lengvai prieinama, pilotus šviesti, o ne su bizūnu varinėti. Ne nuo to galo einama.2016 1 kovo @ 08:57 #201278Evaldas ZŠiuo atveju paslauga ir yra padaryta lengvai ir pigiai prieinama, tikrintų CAA tai būtų žymiai brangiau ir sunkiau prieinama.
2016 1 kovo @ 09:32 #201279Marijonas“Ar norime policinės valstybės? Kur viskas kontroliuojama, draudžiama, baudžiama? Ar sąmoningos?” – manau norime valstybės, kur bus tvarka, kaip Vokietijoje “ordnung”…..
2016 1 kovo @ 12:22 #201280AndriusUKMliotcik Parašė:
> Andriau,
>
> 1. Šiuo metu patikra nėra privaloma. Ir nebus iki
> 2017. Tai jei sakai jei patikra rekomendacinė tau
> nesvarbu ar prietaisai metrologiškai patikrinti,
> klausimas atkrenta iki 2017?
>Dariau jeigu patikra yra neprivaloma tada taip nesvarbu ar prietaisai yra metrologijos patikrinti. Nes savo įrangą galiu nešti bet kur tikrinti kad ir pas kaimyną
Tai taip ir neatsakei ar jūsų turima įranga bus tikrinama metrologijos? Ar išvis Lietuvoje galės ją patikrinti? Jei NE, atsiranda nemažai niuansų tokių kaip tokia laboratorija iš principo negali vykdyti savo veiklos. Ir pasirodys taip kad kiekvienas sparno savininkas kas du metus turės siusti savo įrangą gamintojui kad ją patikrinti.
Taigi Dariau tas klausimas iki 2017 tikrai neatkrenta.
To VytautaS,
tai blyn gal prieš sprendžiant laboratorijos klausimą reikėjo ir pradėti nuo ” DĖL CIVILINIŲ ORLAIVIŲ AVARIJŲ IR INCIDENTŲ KLASIFIKAVIMO, TYRIMO IR PRANEŠIMŲ NUOSTATŲ 149 punkto.” Būtų mažiau diskusijų ir tikriausiai nebūtų reikėję kažkokių balsavimų.2016 1 kovo @ 12:46 #201281MarijonasJo Andrius ne juokais susinervino…..
Dariau atsakyk tu jam į labai aktualius klausimus…..2016 1 kovo @ 12:58 #201282leopoldasVytautasS Parašė:
> Konferencijos metu dalis pasisakančių aktyviai
> ragino nevykdyti po 2013m. gegužės 22 d.
> parasparnio avarijos tyrimo gautų rekomendacijų.
> Kam jas vykdyti juk tai tik rekomendacija?
> Šio įsakymo
> https://www.e-tar.lt/portal/lt/legalAct/TAR.513F16
> 8BBDDC
> 149 punktas aiškiai nurodo ką reikia su
> rekomendacijomis daryti.
>
> 149. Tyrimo komisijos rekomendacijų vykdymas ir
> prevencinių priemonių įgyvendinimas yra privalomas
> visoms įpareigotoms civilinės aviacijos įmonėms,
> organizacijoms, juridiniams ir fiziniams
> asmenims.
>
> LSPSF gautas rekomendacijas pamatyti galima
> patikros pristatymo
> http://lspsf.lt/docs/federacija/parasparniu_patikr
> os_pristatymas.pdf
> 2 puslapyje.o tai kas neleidzia LSPSF irgi isleisti rekomendaciju?
2016 1 kovo @ 13:01 #201283liotcikAndriau,
Patikrinti jokių problemų. Tai tik papildoma finansinė našta kuri klius visiems pilotams. Patikrą kol kas kontroliuoja LSPSF, jei iškelsi tokia iniciatyvą dėl metrologinės patikros, ji bus svarstoma.
Vytas per konferenciją sakė kad CAA ir šiaip aviacijoje rekomendacijas vykdyti yra privaloma, tik neįvardino įstatymo numerio ir atmintinai nepacitavo.
2016 1 kovo @ 13:18 #201284AndriusUKMJeigu norėsit nusimesti nuo savo pečių paklaidų ir kitokios “tikslumo” naštos, nuo šios papildomos finansinės naštos neišsisuksit. Tai jau iš anksto galite prie tų 20 eurų pripliusuoti, o mokesčius šitoje sumoje įvertinote?
2016 1 kovo @ 13:21 #201285TasasĮ temą CCC klasės sportinių sparnų naujienos
http://www.fai.org/civl-news/41068-whats-up-with-the-new-ccc-paragliders2016 1 kovo @ 15:16 #201286MarciunasKalbant apie sąmoningumą, būtent pasitikėjimas sąmoningumu atvedė prie CAA rekomendacijų dėl patikros (įvykis su žuvusiu pilotu).
Federacija gavo rekomendacijas kurias privalėjo vykdyti, bet ne pati susigalvojo pabūti valdžia ir nulupti skūrą nuo pilotų.
Nereikėtų fereracijos laikyti priešu, greičiau atvirkščiai, todėl kad:
– gavus rekomendacijas iš CAA, kreipėsi ir gavo finansavimą iš KKSD laboratorijos įsigijimui, taigi nereikėjo to daryti narių sąskaita,
– sukurė darbo grupę kuri puse metų dirbo ties patikros tvarka, kuri atitiktu rekomendacijas ir sukeltu minimalius nepatogumus pilotams. Grupės nariai tam skyrė savo laiką neatlygintinai,
– surado patalpas kuriose laboratorija įsikūrė nemokamai (nėra nei nuomos, nei komunalinių mokesčių), savo lėšomis ją nugabeno ir įkurdino.
Pasikartosiu, federacija negalėjo niekaip nereaguoti, todėl ne už federacijos bet už KKSD lėšas nupirkta įranga, nemokamos patalpos bei galimybė tikrintis sparnus už įvardintą suma gal ne toks ir blogas rezultatas?
Dėl metrologijos, noriu paklausti ar federacijos nariai nori, kad patikra taptu brangesnė ir sudėtingesnė, kad neliktu galimybės atsirasti alternatyviai laboratorijai? Nes galima suorganizuoti periodinius metrologinius patikrinimus (tam pačiam KTU yra metrologijos institutas), tik konferencija paliko įspūdį, kad ir taip per daug reikalaujama iš pilotų. Pagaliau ar atsiras lėšų tokiai periodikai? Nebūkime patys sau priešais ir neprisigalvokime papildomų apsunkinimų.
Esame vienoje valtyje ir deja kartais esame priversti priiminėti sprendimus, kurie svetimi mūsų laisvūniškai prigimčiai. Bet toks gyvenimas ir federacija ar tiksliau taryba atliko darbą bandydama atstovauti mūsų visų, skraidančių, interesą geriausiai kaip sugeba.
2016 1 kovo @ 15:54 #201287TasasKaip iš diskusijų suprantu daugumai pilotų yra nepriimtina patikros tvarka vien piniginiu atžvilgiu.
Taip LSPSF yra verčiamas pradėti sparnų patikras, bet kol jos nebus masiškai pradėtos ir sutvarkytas tikslus aprašas pilotams neramu, todėl pilotams reikia prisidėti ir eigoje prieisime kompromisus.
Manyčiau jog norint atšaukti privalomą sparnų patikrą, reiktų jog daugiau nei pusė pilotų turinčių galiojančius pažymėjimus balsų, o ne kaip šiuo atveju klubų atstovų.
Ar esate skaičiavę kad per metus sparną sudėvite už ~250-500Eur? (čia neskaičiuojant moralinio susidevėjimo)
PVZ:
Naujo sparno maksimumas (iki stropų keitimo) tarkim 4-5 sezonai (100-150val.), kaina ~2000-2500Eur, padalinus gaunasi 400-500Eur/sezonui.
Ok, atmetus likutinę vertę po 4-5 sezonų (tarkim ~100-150val), galite parduoti už kokius 600-800Eur – tai visvien gaunasi ~300-400Eur/sezonui (dar pirkėjui būtinai reiktų keisti visas stropas už papildomus 300-500Eur + pakeitimas jei pats nemoka)PVZ2:
Jei perkate naudotą sparną tarkim už 1/2 kainos su pakeistomis stropomis (1000-1250Eur), maksimum naudosite 3-4 sezonus, tad ~250-400Eur/sezonui
Sutaupote ~100-150Eur/sezonui, bet tokiu atveju nepatiriate naujo daikto malonumo ir sumažinate galimybes parduot.Reziume pridėjus 10-15Eur/sezonui sakyčiau labai neblogas variantas stebėti savo įrangos techninę būklę, bei gražinti stropas į reikiamą padėti ir skraidyti techniškai tvarkingu sparnu. Taip pat tai palengvina galimybę parduoti naudotą sparną.
Man asmeniškai išvis keista kodėl pilotai gaili 20-30Eur per 2 metus savo papildomam saugumui ir atnaujintam malonumui, nors tai sudarytų tik papildomus 2-3% prie sparno kasmetinio nusidevėjimo.
Ši patikra nėra žmoniu gasdinimui jog jų sparnai yra techniškai netvarkingi, tai tiesiog galimybė atnaujinti sparną tiek saugumo tiek technine prasme jis skris geriau, artimiau naujam.
Apie skraidančius 100-150val. per metus išvis geriau nutylėti, nes apskritai VISI gamintojai rekomenduoja atlikti patikras kas 100-150val. ar 12-24mėn (kas sueina ateina pirmiau), o sportiškesnius sparnus rekomenduoja kas 30-40val trimeriuoti.
Turime suprasti jog visiškai visi gamintojai siekia pagaminti kuo geriau sklendžiančius sparnus, o kad išliktų konkurencingi rinkoje dabar naudoja medžiagas-detales kurios privalo būtų atidžiau prižiūrimos. Todėl kartais užtenka laiku ir vietoje atlikti nedidelį pareguliavimą ir taip išlaikomas sparno naujumas.
Ok, kai kas moka ir žino kaip prižiūrėti savo sparną, kaip teisingai jį “sutrimeriuoti”, bet ar Jūs manote jog bent pusės Lietuvoje esančių sparnų būklė atitinka gamintojo saugumo nurodymus? Mano nuomone bus 50/50 tvarkingų, iš tvarkingų dauguma nesenesni nei 1-2 sezonai.
Sparnų trimeriavimas tai kaip ratų balansavimas, kartais ir nebūtinas bet atlikus maloniau – patikimiau skristi.
AndriusUKM Paraše:
> Jeigu noresit nusimesti nuo savo peciu paklaidu ir kitokios “tikslumo” naštos, nuo šios papildomos
> finansines naštos neišsisuksit. Tai jau iš anksto galite prie tu 20 euru pripliusuoti, o mokescius
> šitoje sumoje ivertinote?Šiemet galime ir be metrologijos patikros, o mokesčių skaičiuoti nereikia kadangi LSPSF ne pelno siekianti organizacija (jei neklystu).
2016 1 kovo @ 18:27 #201290paujonMetrologine patikra musu atveju nera privaloma, bet jei norime uzsikrauti papildomo darbo ir sanaudu, kodel gi ne.
2016 1 kovo @ 20:53 #201292leopoldasOK LSPSF kure, dirbo, stengesi, didelis dekui jiems uz tai, bet is kureju matosi kad dirbo kokie 5-iu klubu nariai, visi kiti liko nuosalyje(kazkodel kitiems klubams sita naujiena kaip perkunas is…, ok patys kalti kad netikriname LSPSF protokolu, patikekite pasitaisysime), bet kazkodel nuo 2015 balandzio neivienas is kureju neuzsimine apie si procesa(kiek varzybu buvo, niekas nei cypt), klausimas KODEL….
vienas is atsakymu citata is tarybos nario “”Paujon : Tiesiogines demokratijos metodais isgryninti toki projekta – be sansu. “” kazkodel buvo slepiama, cia viena is priezasciu kodel sakome NE tokioms taisyklems.
Kita priezastis, tai nelaimingas ivykis, ir vel viskas slapta.
O juk buvo galima issiusti klubams info sulaukti pasiulymu juos isdiskutuoti, juk buvo galima, o ar bandete….kodel iskarto negatyvi nuomone….per konferencija daug emociju buvo…nes ten jau buvo pervelu….
Dar niekas nenori draskyti savo sparnu, stropu plesymas nepriimtina….Pati tikrinimo ideja nera bloga, bet is sios temos patys matote kokia ji dar neiki galo tobula ir kiek patys pasiulymu geru/blogu isgirdote
CAA rekomenduoja, tai LSPSF lai irgi rekomenduoja daryti, tai ka rekomenduoja CAA, ar cia kazkaip zodi rekomendacija mes jau suprantame kitiaip, LSPSF emesi prevenciniu priemoniu sukure laboratorija, metodikas, viskas liuks ir rekomendavo LSPSF nariams atlikti patikras, kur problema juk LSPSF vykdo CAA rekomendacijas, zodzio rekomendacija reiksmes nekeiskime, nes tada ir policininkai baudas rekomenduos ir sodins pagal rekomendacija, o kol taip nevyksta ziurim paprasciau…
2016 2 kovo @ 06:35 #201294laimisleopoldas Parašė:
> OK LSPSF kure, dirbo, stengesi, didelis dekui
> jiems uz tai, bet is kureju matosi kad dirbo kokie
> 5-iu klubu nariai, visi kiti liko
> nuosalyje(kazkodel kitiems klubams sita naujiena
> kaip perkunas is…, ok patys kalti kad
> netikriname LSPSF protokolu, patikekite
> pasitaisysime), bet kazkodel nuo 2015 balandzio
> neivienas is kureju neuzsimine apie si
> procesa(kiek varzybu buvo, niekas nei cypt),
> klausimas KODEL….
> vienas is atsakymu citata is tarybos nario
> “”Paujon : Tiesiogines demokratijos metodais
> isgryninti toki projekta – be sansu. “” kazkodel
> buvo slepiama, cia viena is priezasciu kodel
> sakome NE tokioms taisyklems.
> Kita priezastis, tai nelaimingas ivykis, ir vel
> viskas slapta.
> O juk buvo galima issiusti klubams info sulaukti
> pasiulymu juos isdiskutuoti, juk buvo galima, o ar
> bandete….kodel iskarto negatyvi nuomone….per
> konferencija daug emociju buvo…nes ten jau buvo
> pervelu….
> Dar niekas nenori draskyti savo sparnu, stropu
> plesymas nepriimtina….
>
> Pati tikrinimo ideja nera bloga, bet is sios temos
> patys matote kokia ji dar neiki galo tobula ir
> kiek patys pasiulymu geru/blogu isgirdote
>
> CAA rekomenduoja, tai LSPSF lai irgi rekomenduoja
> daryti, tai ka rekomenduoja CAA, ar cia kazkaip
> zodi rekomendacija mes jau suprantame kitiaip,
> LSPSF emesi prevenciniu priemoniu sukure
> laboratorija, metodikas, viskas liuks ir
> rekomendavo LSPSF nariams atlikti patikras, kur
> problema juk LSPSF vykdo CAA rekomendacijas,
> zodzio rekomendacija reiksmes nekeiskime, nes tada
> ir policininkai baudas rekomenduos ir sodins pagal
> rekomendacija, o kol taip nevyksta ziurim
> paprasciau…Teisingai.Nagi,taryba,paaiskinkit.
2016 2 kovo @ 08:36 #201295SmuGalima būtų gauti konkretų oficialų išaiškinimą su dokumentais ar straipsnais, kur nurodoma, kad visos CAA rekomendacijos yra privalomos taisyklėmis? Jei yra CAA dokumentas, kur federacija įpareigojama vykdyti perdiodinę patikrą, irgi būtų gerai pamatyti. Jeigu tai tik rekomenduojama, tai pateikite dokumentus, kur rekomendacija patampa privaloma taisykle. Atkris dalis bereikalingų klausimų.
Žodis ‘rekomenduojama’ lietuvių kalboje ir reiškia rekomendaciją, siūlymą. Ar jis jau pakeitė reikšmę į ‘privaloma’?
Liotčik’as žodį ‘suggest’ prieš kelis post’us išvertė į ‘reikia atlikti’ (kur apie Nova sparnų patikrinimą), nors anglų žodyne žodis ‘suggest’ reiškia ‘siūlymą, rekomendaciją’. Tai ar sąmoningai čia visi klaidinami, ar kažko nežinome/nemokame?2016 2 kovo @ 09:07 #201296paujonYra ne CAA, bet susisiekimo ministerijos dokumentas. Incidentus tiria transporto ministerija.
Ministro isakymas
DĖL CIVILINIŲ ORLAIVIŲ AVARIJŲ IR INCIDENTŲ KLASIFIKAVIMO, TYRIMO IR PRANEŠIMŲ NUOSTATŲNuoroda į galiojančią redakciją:
https://www.e-tar.lt/portal/lt/legalAct/TAR.513F168BBDDCAktualus punktas:
149. Tyrimo komisijos rekomendacijų vykdymas ir prevencinių priemonių įgyvendinimas yra privalomas visoms įpareigotoms civilinės aviacijos įmonėms, organizacijoms, juridiniams ir fiziniams asmenims.2016 2 kovo @ 09:24 #201297laimisCia is to istatymo:
12. Tyrimo eigoje tyrimų vadovas gali pateikti skrydžių saugos rekomendacijas, jeigu jis yra įsitikinęs, kad greitas rekomendacijų įdiegimas gali užkirsti kelią avarijai ar pavojingam incidentui.13. Tyrimų vadovas turi paskelbti „Valstybės žiniose“ avarijos pobūdį bei pavojingumą atitinkančia forma avarijos tyrimo išvadas. Išvadose turi būti tik tyrimo metu nustatytos avarijos aplinkybės, priežastys ir suprantamos saugos rekomendacijos.
Tai del ko ivyko ivykis,kad prireike tyrimo,ir kur ta isvada?
2016 2 kovo @ 09:51 #201298VytautasSlaimis Parašė:
> Tai del ko ivyko ivykis,kad prireike tyrimo,ir
> kur ta isvada?Konferencijoje buvo pateikti atsakymai į tavo klausimą.
2016 2 kovo @ 14:08 #201299paujonKonstantino zuties ivyki tyre susisiekimo ministerijos komisija. Duomenys yra prieinami viesai.
2016 2 kovo @ 14:28 #201301MarijonasNa va ir vėl tikrai lietuviškai – šudą malam ir kaifuojam….. Vietoj to, kad elgtis konstruktyviai ir priimti tai kas neišvengiama ir vistiek bus (turiu minty patikrą), mes pradedame iš vandens spausti su….rį.
Ką jums reikia tik stiprios rankos, kad per galvą duotų, ar visi pasidarėte skupėliais ir 20 eurų padarys jus elgetomis? Skupas moka du kartus ir brangiau, jei reikalo imsis CAA tikrai bus brangiau. Nemanau, kad diskusija, gal to visai nereikia (patikros) būtų konstruktyvi. Kaip patikrą padaryti suprantmą ir aiškę visiems, kad neliktų klausimų ir nesusikalbėjimo – štai klausimas?
O samokslo teorijų jieškoti, ten, kur žmonės aukojasi mums ir dirba visuomeniniais pagrindais – mažu mažiausia nekorektiška.
Taip, kad visi į eilę pas liočika, kalės vaikai. Aš asmeniškai savo pavalkiotus 2 sparnus tikrinsiu….. Ir nepradėkit čia ant manęs varyt, nes nuo manęs kaip nuo žąsies vanduo. -
AutoriusĮrašai
- Prisijunkite, jei norite atsakyti į šią temą.